JFK
Well-known member
Vieze overloper
Och Jezus.....
Vieze overloper
Lijkt wel of wij niks meer te zeggen/mogen zeggen in dit land.
Och Jezus.....
Wat is nou eigenlijk het grote probleem van een geleidelijke transformatie naar (bijvoorbeeld) een roetpiet?
Mijn mening in deze is vrij simpel; als wij een hoop mensen een plezier kunnen doen door deze traditie iets aan te passen; waarom zouden we dat dan niet doen? Het is niet zo alsof de hele traditie wezenlijk veranderd.
Maak er gewoon roetveeg Pieten van. Het maakt de kinderen niet uit. Dan zijn de Pieten deels zwart/wit. Aan de andere kant word ik wel beetje moe dat bekende Nederlanders vooral uit Amsterdam zich gaan bemoeien met een kinderfeest. Als de Pieten zijn aangepast, vraag ik me af waar Silvana Simons nou weer over gaat lopen zeiken. De blanke vla? Is dat weer stigmatiserend voor deze mevrouw? Deze vrouw is echt doorgeschoten in haar kritiek op Nederland. In plaats van dat ze zich eens zou bekommeren om discriminatie op de arbeidsmarkt, opkomt voor vluchtelingen wereldwijd, maakt zij zich druk om zwarte piet. Echt een walgelijk mens.
Mijn mening in deze is vrij simpel; als wij een hoop mensen een plezier kunnen doen door deze traditie iets aan te passen; waarom zouden we dat dan niet doen? Het is niet zo alsof de hele traditie wezenlijk veranderd.