Piet, zwart of niet?

zwammy

Well-known member
Ohh die demonstranten in Den Helder. Dan moet je je ook schamen als je daar met zo'n smurf in het vak staat. Blauw haar en roze schoenen. Tis allemaal wa
 

erka

Well-known member
Eindhoven gaat ook lekker en hier in Groningen staan 200 Z-Siders tegenover 12 ofzo KOZP-ers.

Ik heb zo'n idee dat dit niet helemaal is hoe het zou moeten met de intocht van Sinterklaas.
 

De Wolf

Well-known member
Die demonstraties bij de intochten leven alleen maar narigheid op. Behalve dan in Dokkum, daar schijnt het wel goed te gaan.
 

zwammy

Well-known member
Eindhoven gaat ook lekker en hier in Groningen staan 200 Z-Siders tegenover 12 ofzo KOZP-ers.

Ik heb zo'n idee dat dit niet helemaal is hoe het zou moeten met de intocht van Sinterklaas.

Het was mooi dat het Sinterklaas wie kent hem niet ingezet werd. Alleen jammer om daarna die veegactie te houden.
 

Pascallovic

Well-known member
Die demonstraties bij de intochten leven alleen maar narigheid op. Behalve dan in Dokkum, daar schijnt het wel goed te gaan.

Snap ook niet dat burgemeesters daarin meegaan. Er worden genoeg demonstraties verboden in een jaar of dat ze verplicht op een achteraf veldje moeten staan. Waarom dat je dan bij een kinderfeest demonstraties gaat toestaan is onbegrijpelijk. Voorstanders of tegenstanders van zwarte piet moet je gewoon niet laten demonstreren daar op dat tijdstip. Los van het feit dat je sowieso al een idioot bent als je tijdens zo'n intocht uberhaubt wil protesteren tussen de kinderen in.
 

RickPSV

Active member
Ik ben voor zwarte piet. Maar ik ben ook van mening dat we ons inmiddels al genoeg hebben aangepast. De helft van de pieten zijn al roetveegkleur. De oorbellen zijn weg, de dikke rode lippen zijn weg en de veer op de muts is weg. Ik vind dit wel voldoende. De mensen van KOZP wijzen steeds de 'blanken' aan als boosdoener. De 'blanken' zouden zijn begonnen met slaan, schoppen, enz. Terwijl dit helemaal niet klopt. Hier zijn 2 mensen die voor Zwarte Piet zijn en dit openlijk ook uiten achterna gezeten door en groep van KOZP. Dat heb ik met het blote oog mogen zien.
 

JMD

Well-known member
Al die protesten van Anti-pieters bereiken ook alleen maar het omgekeerde.
Ging vanochtend even bij een winkel in het dorp wat lekkers halen en daar stonden een aantal medewerkers gewoon als zwarte piet verkleed. Dat gebeurde 10 jaar terug echt niet.
Het lijkt wel dat hoe harder de anti-pieters roepen hoe harder de 'neutralen' ook de kant van de pro-pieten op gaan.

Overigens, wat vinden we van de cartoon van HP de Tijd? https://twitter.com/vrij_nederland/status/1063746066305167360
Ik vind hem walgelijk.
 

JMD

Well-known member
Ik ben voor zwarte piet. Maar ik ben ook van mening dat we ons inmiddels al genoeg hebben aangepast. De helft van de pieten zijn al roetveegkleur. De oorbellen zijn weg, de dikke rode lippen zijn weg en de veer op de muts is weg. Ik vind dit wel voldoende. De mensen van KOZP wijzen steeds de 'blanken' aan als boosdoener. De 'blanken' zouden zijn begonnen met slaan, schoppen, enz. Terwijl dit helemaal niet klopt. Hier zijn 2 mensen die voor Zwarte Piet zijn en dit openlijk ook uiten achterna gezeten door en groep van KOZP. Dat heb ik met het blote oog mogen zien.

Dat laatste is ook 'het punt', er zijn ook zat 'gekleurden' die helemaal geen probleem met ZP hebben, en op Curacao viert men het feest met veel zwartere pieten dan in Nederland.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat laatste is ook 'het punt', er zijn ook zat 'gekleurden' die helemaal geen probleem met ZP hebben, en op Curacao viert men het feest met veel zwartere pieten dan in Nederland.

Daar gaat het dus helemaal niet om...
 

Bernardo

Well-known member
Ik ben voor zwarte piet. Maar ik ben ook van mening dat we ons inmiddels al genoeg hebben aangepast. De helft van de pieten zijn al roetveegkleur. De oorbellen zijn weg, de dikke rode lippen zijn weg en de veer op de muts is weg. Ik vind dit wel voldoende. De mensen van KOZP wijzen steeds de 'blanken' aan als boosdoener. De 'blanken' zouden zijn begonnen met slaan, schoppen, enz. Terwijl dit helemaal niet klopt. Hier zijn 2 mensen die voor Zwarte Piet zijn en dit openlijk ook uiten achterna gezeten door en groep van KOZP. Dat heb ik met het blote oog mogen zien.

Ha! Hier compleet zwart, met veer en sommige hadden nog lippenstift. Genot!
 
Bovenaan