Piet, zwart of niet?

Janssen

Well-known member
Jenny Douwes had beter ladderzat iemand dood kunnen rijden, had ze minder lang hoeven schoffelen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik volg deze discussie niet echt aangezien ik al jaren niet meer in Nederland woon, maar wat is dit nou weer voor een onzin? De "echte" sinterklaas waar de oorsprong van dit feest ligt, was toch ook gewoon een man?

Ik weet niet hoe het in Schotland is, maar hier in Nederland is men totaal doorgeslagen in achterlijkheid. Een op het eerste oog vrij normaal discussie onderwerp over de karikatuur Zwarte Piet is inmiddels ontaard in iets wat riekt naar een soort (digitale) burgeroorlog. Met aan de ene kant de selectief verontwaardigde beroepsslachtoffers, die naar het schijnt hun dagen vullen met elkaar bestoken met mogelijke symbolen en uitspraken van vermeend racisme. En aan de andere kant de op hun pik getrapte PVV-stemmers, die, met een taalvaardigheid waar zelfs een basisschoolkind zich nog voor zou moeten schamen, met hand en tand de Nederlandse cultuur probeert te verdedigen. Het is werkelijk te g?nant voor woorden hoe beide kampen zich gedragen.
 

Maasveld

Well-known member
Ik weet niet hoe het in Schotland is, maar hier in Nederland is men totaal doorgeslagen in achterlijkheid. Een op het eerste oog vrij normaal discussie onderwerp over de karikatuur Zwarte Piet is inmiddels ontaard in iets wat riekt naar een soort (digitale) burgeroorlog. Met aan de ene kant de selectief verontwaardigde beroepsslachtoffers, die naar het schijnt hun dagen vullen met elkaar bestoken met mogelijke symbolen en uitspraken van vermeend racisme. En aan de andere kant de op hun pik getrapte PVV-stemmers, die, met een taalvaardigheid waar zelfs een basisschoolkind zich nog voor zou moeten schamen, met hand en tand de Nederlandse cultuur probeert te verdedigen. Het is werkelijk te g?nant voor woorden hoe beide kampen zich gedragen.

Beetje jammer Jamel.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik weet niet hoe het in Schotland is, maar hier in Nederland is men totaal doorgeslagen in achterlijkheid. Een op het eerste oog vrij normaal discussie onderwerp over de karikatuur Zwarte Piet is inmiddels ontaard in iets wat riekt naar een soort (digitale) burgeroorlog. Met aan de ene kant de selectief verontwaardigde beroepsslachtoffers, die naar het schijnt hun dagen vullen met elkaar bestoken met mogelijke symbolen en uitspraken van vermeend racisme. En aan de andere kant de op hun pik getrapte PVV-stemmers, die, met een taalvaardigheid waar zelfs een basisschoolkind zich nog voor zou moeten schamen, met hand en tand de Nederlandse cultuur probeert te verdedigen. Het is werkelijk te g?nant voor woorden hoe beide kampen zich gedragen.

Yep, dat idee krijg ik ook inderdaad met het kleine beetje wat ik ervan volg, van beide kampen inderdaad. Gelukkig is Schotland (nog?) niet zo ver doorgeslagen.
 

erka

Well-known member
Ik vind die straf ook veel te hoog. Kom op zeg. Helemaal mee eens dat het een politiek gestuurd proces is.

Verder wel eens met wat Jamel zegt. Beetje normaal kan er niet meer vanaf.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een goede waarschuwing is op z?n plaats, maar dat regel je met hoge voorwaardelijke straffen. Dit is inderdaad politiek gedreven.
 

erka

Well-known member
Een goede waarschuwing is op z’n plaats, maar dat regel je met hoge voorwaardelijke straffen. Dit is inderdaad politiek gedreven.

Het is niet proportioneel vind ik. Zeker niet voor Jenny Douwes, dat had best voorwaardelijk gekund. Van de lui die de snelweg blokkeerden kunnen de meeste ook wel voorwaardelijk, op enkelen na die echt te ver gingen, die geef je een onvoorwaardelijke taakstraf of boete. Dan was het goed geweest. Dit slaat nergens op.
 

U.G.

Well-known member
Ik weet niet hoe het in Schotland is, maar hier in Nederland is men totaal doorgeslagen in achterlijkheid. Een op het eerste oog vrij normaal discussie onderwerp over de karikatuur Zwarte Piet is inmiddels ontaard in iets wat riekt naar een soort (digitale) burgeroorlog. Met aan de ene kant de selectief verontwaardigde beroepsslachtoffers, die naar het schijnt hun dagen vullen met elkaar bestoken met mogelijke symbolen en uitspraken van vermeend racisme. En aan de andere kant de op hun pik getrapte PVV-stemmers, die, met een taalvaardigheid waar zelfs een basisschoolkind zich nog voor zou moeten schamen, met hand en tand de Nederlandse cultuur probeert te verdedigen. Het is werkelijk te g?nant voor woorden hoe beide kampen zich gedragen.

Toch vrij standaard tegenwoordig dit, of niet ?
 

U.G.

Well-known member
Ik vind die straf ook veel te hoog. Kom op zeg. Helemaal mee eens dat het een politiek gestuurd proces is.

Ok, maar mevrouw stond aan het roer van een beweging, komt bij Pauw, komt bij Late Night en werd dus ' het gezicht van een zwijgend deel van Nederland ', kortom hoe wil je dit niet politiek hebben ?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Piet, zwart of niet?

Ok, maar mevrouw stond aan het roer van een beweging, komt bij Pauw, komt bij Late Night en werd dus ' het gezicht van een zwijgend deel van Nederland ', kortom hoe wil je dit niet politiek hebben ?

Door gewoon met een normale strafeis te komen die past binnen de reguliere kaders. Niet door met een strafeis te komen die gelijk is aan een dronken kinderen overrijdende IS-er. Harder aansturen op een schikking was nog beter geweest.
 

JMD

Well-known member
Ok, maar mevrouw stond aan het roer van een beweging, komt bij Pauw, komt bij Late Night en werd dus ' het gezicht van een zwijgend deel van Nederland ', hoe wil je dit niet politiek hebben ?
Een rechter dient uitspraak te doen zonder te kijken naar politiek, ras, geslacht enz.

Er schijnen wekelijks bruiloftsstoeten stil te staan op (snel)wegen, maar daar wordt weinig aan gedaan, terwijl de filmpjes vrolijk rondgaan op YT enz.
Ik durf ook de stelling wel aan dat als de KOZP-mensen een blokkade hadden veroorzaakt er no-way deze straffen waren uitgedeeld, dan was het de zoveelste 'foei nooit meer doen'.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Piet, zwart of niet?

Zijn natuurlijk ook domme pummels die Friezen. Gewoon een anoniem dreigementje dat je met een geweldadige tegendemonstratie komt en die demonstratie van Black Panthers was van tafel. In ieder geval als men echt consequent is. Schijnbaar is het demonstratierecht van deze racisten belangrijker dan die van andere racisten.
 

U.G.

Well-known member
Een rechter dient uitspraak te doen zonder te kijken naar politiek, ras, geslacht enz.

Er schijnen wekelijks bruiloftsstoeten stil te staan op (snel)wegen, maar daar wordt weinig aan gedaan, terwijl de filmpjes vrolijk rondgaan op YT enz.
Ik durf ook de stelling wel aan dat als de KOZP-mensen een blokkade hadden veroorzaakt er no-way deze straffen waren uitgedeeld, dan was het de zoveelste 'foei nooit meer doen'.

Er is uitspraak gedaan op grond van het ontnemen van een grondrecht, doet een rechter dit niet dan krijgt ze een heel kamp op haar dak want dit is zoals je weet niet anoniem en dan krijgen tegenstanders juridische gronden.

Een bruiloftstoet is misschien wel fucked up, maar het heeft niks te maken met grondrechten.
 

JMD

Well-known member
Er is uitspraak gedaan op grond van het ontnemen van een grondrecht, doet een rechter dit niet dan krijgt ze een heel kamp op haar dak want dit is zoals je weet niet anoniem en dan krijgen tegenstanders juridische gronden.

Een bruiloftstoet is misschien wel fucked up, maar het heeft niks te maken met grondrechten.

Oke, maar leg mij dan eens uit waarom Pegida en al die andere enge extreemrechtse clubjes geen demonstratie kan houden zonder daarin belemmerd te worden. Dan wordt hen een grondrecht ontnomen, maar daar wordt niks aan gedaan. Sterker nog: om confrontatie te voorkomen wordt zo'n demonstratie vaak verboden. Beetje met 2 maten meten.
 

gevegt

Well-known member
Oke, maar leg mij dan eens uit waarom Pegida en al die andere enge extreemrechtse clubjes geen demonstratie kan houden zonder daarin belemmerd te worden. Dan wordt hen een grondrecht ontnomen, maar daar wordt niks aan gedaan. Sterker nog: om confrontatie te voorkomen wordt zo'n demonstratie vaak verboden. Beetje met 2 maten meten.

Zwak argument en afleidend van het onderwerp.

Wat mij opvalt is dat iedereen zo snel over de grondwet heen stapt.
 

Atreides

Well-known member
Er is uitspraak gedaan op grond van het ontnemen van een grondrecht, doet een rechter dit niet dan krijgt ze een heel kamp op haar dak want dit is zoals je weet niet anoniem en dan krijgen tegenstanders juridische gronden.

Een rechter wordt geacht rekening te houden met omstandigheden. Waarbij het natuurlijk van belang is dat het de 'protestanten' vrij is om aan te schuiven bij praatprogramma's, kranten, tv, radio en wat betreft de blokkeer Friezen welkom is op elk willekeurig weiland, industrieterrein en zelfs nog in de Friese dorpjes als het moet. Dat er nu juist demonstranten moeten zijn bij de intocht van een kinderfeest is een tweede.

In die zin is er geen sprake van het aantasten van fundamentele grondrechten, maar een kleine tijdelijke inbreuk op een brainfart van PVDA-burgemeester. Dit soort politiek gevoelige demonstraties worden immers meestal niet toegestaan. Maar goed gedaan hoor. Mogen er bij de volgende sinterklaas intocht 600 politieagenten paraat staan. Vast niet om de kleine kindertjes te beteugelen.

Wat mij betreft heeft Ad van de Pedopartij ook recht om zijn standpunt uit te dragen, ik zou hem echter ook de toegang beletten tot de peuterspeelzaal als Pedo Ad daar zijn standpunt wil verkondigen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan