Het grappige is dat alleen de kinderen van 40 jaar en ouder problemen hebben met dit gedoe.
Eh... we verloren Belgie in de jaren '30 van de 19e eeuw. Als gevolg van de Hollandse (calvinistische) arrogantie en anti-katholieke knoet. Toen was er al een paar honderd jaar geen Spanjaard meer aanwezig in de lage landen.
En ja... ik vind het prima. Er zullen best verre verre verre voorouders van me slachtoffer zijn geweest van die Spanjaarden, maar om daar dan in deze tijd nog 'gevoelig' voor te zijn is van de zotte. Niemand, echt niemand, die in 2017 leeft... kan welbeschouwd een 'emotioneel' trauma hebben van de slavenhandelaars van VIJFHONDERD jaar geleden. En wie dat wel heeft, is volkomen geschift.
De zwarte piet discussie is inmiddels ook een mooie traditie aan het worden.
Inderdaad, lekker schuimbekkend tekeer gaan.
In huize Janssen noemen we dat weekend.
Doordeweeks is het een duffe bedoening in huize Janssen?
Een grote groep van Surinaamse / Afrikaanse afkomst heeft daar dus problemen mee. Maar die zijn dus in jou ogen geschift?
Vrouw kwijt en baan kwijt, net goed. Misschien kan Sinterklaas nog wat hulp gebruiken?
En jawel hoor... een 'burn out'.
Volksziekte nummero uno.
Gaat Jamel denk ik ook mede om het impliciet of expliciet ontkennen van het fenomeen ‘burn out’.
Ik doe niet anders.