PEC Zwolle Nieuwstopic

Batigoal

Well-known member
Mous in de goal
Hamer rechtsback
2 van de volgende 5/6 centraal: Reijnen, Lachman, Dekker, Nakayama, Kersten en Lam (laatstgenoemde keert pas op zijn vroegst in september terug)
Paal linksback
controlerend op middenveld: Clement met daarnaast Dekker of Leemans
op 10 Bel Hassani
rechtsbuiten Elbers of Van Crooy (laatstgenoemde is op moment niet in beste doen)
spits Thy
linksbuiten Johnsen

Dan heb je verder nog namen als Flemming en Van Wermeskerken voor op de bank.

Van Duinen en Van Polen voetballen nagenoeg zeker niet voor de winterstop.

Sinds wanneer is Hamer rechtsback?
 

Batigoal

Well-known member
Sinds hij bij Feyenoord een paar wedstrijdjes op die positie heeft gespeeld? Het is een middenvelder, maar als de nood hoog is...

Ok, ik ken hem alleen als middenvelder. Lijkt me pittig om daarmee de competitie in te gaan dan.
 

Unregistere

Well-known member
Hugo Borst is in zijn column in AD geen fan van Johnsen:

De koning van de inefficiency

Hij deed het weer.
Dennis Johnsen deed het (vloek van de columnist) weer, in de Galgenwaard dit keer. Een voorzet achter het standbeen. En die voorzet van Dennis Johnsen ging achter. Zegt die naam u niets? Houden zo. Vroeger zou ik Dennis Johnsen een gigantische kutvoetballer hebben genoemd, maar de jaren gaan tellen, een mens wordt milder: hij is een speler you love to hate. Eigenlijk is ie te onbelangrijk voor een column. Maar ik heb ‘m nodig als contrast.

Dennis Johnsen dus. Linksbuiten van PEC Zwolle. Ze hebben ‘m gehuurd van Ajax. Die kochten ‘m twee jaar geleden van Heerenveen. Dat was raar. Dennis Johnsen had 13 wedstrijden voor Heerenveen gespeeld toen Ajax de Noor kocht. Voor een hoop geld: twee miljoen euro voor 0 assists, 0 goals. Er hadden best alarmbellen mogen afgaan bij scouts en directie van Ajax.

Bij Jong Ajax werd bijna iedereen gek van die gozer. Hij liep zich vast, werkte zich in de nesten. Hij werd de ongekroonde koning van de inefficiency. Maar degenen die wilden zien wat ze wilden zien wezen naar zijn cijfers: 41 wedstrijden, 9 goals, 11 assists. Dennis Johnsen deed een enkele keer mee met Ajax 1. Volkomen ruk. 5 wedstrijden, 0 assists, 0 goals. Hij is deze zomer afgeschreven in Amsterdam. Hij is verloren, zoals Dolberg kennelijk nog niet verloren is.

Niemand wilde Dennis Johnsen kopen, dus mocht ie worden verhuurd. Bij PEC Zwolle trapten ze erin. Vorige week, thuis tegen Willem II, riep Dennis Johnsen unaniem ergernis op. Het was een rampzalig debuut. Hij bereidde wel een goal voor, een tegengoal! Hij gaf ook mislukte hakkies en hij liet zijn man lopen. Zijn trainer, Stegeman, zei na afloop: ‘Als je achterstaat hoef je van mij niet de acrobaat uit te hangen.’ Zijn aanvoerder, Reijnen zei: ‘Allemaal leuke Cirque du Soleil-capriolen uithalen, daar werd ik ziek van.’

Gisteren tegen FC Utrecht nam Dennis Johnsen drie keer vrij aardig een bal aan. Een vervolg kwam er niet. Logisch, hij blijft de ongekroonde koning van de inefficiency. Zijn ploeg stond achter tegen FC Utrecht toen Dennis Johnsen dus een voorzet achter zijn standbeen gaf. Zijn trainer, de slapjanus, haalde Dennis Johnsen er niet uit en verloor zijn geloofwaardigheid.

De vraag is waarom Dennis Johnsen het deed, een voorzet achter zijn standbeen. Hardleers? Dom? Overmoed? Is ie in zijn hoofd nog een Ajacied? Misschien had Dennis Johnsen Donny van de Beek een dag eerder een hakbal zien geven door de benen van een verdediger van Emmen, waarmee hij Neres vrijspeelde bij de achterlijn. De commentator zei erover: ‘Da’s effectief, functioneel en fraai om te zien.’

Dennis Johnsen hoorde alleen het laatste. ‘Fraai om te zien.’

Hoe het eindigt met Dennis Johnsen? Die komt op de bank terecht. Hoe raak je zo’n gozer? Ik denk zijn Playstation afpakken en een flink pak voor zijn broek geven en hem alle acties van zijn tegenpool Donny van de Beek laten bestuderen.

Hebben we PEC al gefeliciteerd: die hebben bij Ajax een optie tot koop bedongen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Fout. Toen Ajax Johnsen kocht, had Johnsen zijn debuut nog niet eens gemaakt. Alleen een paar oefenduels in de voorbereiding. Die 13 duels zijn van vorig jaar, toen Heerenveen Johnsen in de winterstop huurde met optie tot koop.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vond dat element al vreemd in de column. Wel wonderlijk hoe diep die jongen kan vallen. Bij SC Heerenveen lag het pad open voor hem, maar hij moest naar Ajax. Daarna kon hij bij SC Heerenveen ook geen potten meer breken en bij PEC moet hij het ook maar laten zien.
 

Pascallovic

Well-known member
Fout. Toen Ajax Johnsen kocht, had Johnsen zijn debuut nog niet eens gemaakt. Alleen een paar oefenduels in de voorbereiding. Die 13 duels zijn van vorig jaar, toen Heerenveen Johnsen in de winterstop huurde met optie tot koop.
Inderdaad. Voor de rest wel eens met de column. Echt een speler waar je geen moer aan hebt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Inderdaad. Voor de rest wel eens met de column. Echt een speler waar je geen moer aan hebt.

Maar om nou een big deal te maken van 2 miljoen euro. Voor Ajax was dat peanuts en volgens mij was men over die Johnson wel enthousiast. Miskoopje kan er tussen zitten. Schuurs en De Jong zijn ook voor relatief weinig gekomen zonder al te veel ervaring. De laatste heeft sowieso zijn waarde financieel en sportief gehad en ook Schuurs gaat het waarschijnlijk wel redden.
 

Pascallovic

Well-known member
Maar om nou een big deal te maken van 2 miljoen euro. Voor Ajax was dat peanuts en volgens mij was men over die Johnson wel enthousiast. Miskoopje kan er tussen zitten. Schuurs en De Jong zijn ook voor relatief weinig gekomen zonder al te veel ervaring. De laatste heeft sowieso zijn waarde financieel en sportief gehad en ook Schuurs gaat het waarschijnlijk wel redden.
Het gaat meer over de speler, dan over Ajax die er 2 miljoen voor neertelt. Dat was gewoon een gokje, wat goed of fout kan uitpakken. Het is meer dat deze speler talent heeft maar er niks mee doet. Dan hoop je dat ie een keer leert van zijn mislukking bij Ajax, maar nee hoor bij Heerenveen was het op huurbasis ook niks. Nu een nieuwe kans bij PEC Zwolle en nog steeds geeft ie kansloze voorzetten achter het standbeen en doelpunten aan de tegenstander. Dat soort voorzetjes zijn leuk op 4-0 of 5-0, maar PEC Zwolle staat op 2 gespeeld en 0 punten terwijl hij op het hoogste niveau op 0 doelpunten en 0 assists staat. Dan zijn voorzetten achter het standbeen zeer ongepast. Maar dat wil er bij deze speler niet in.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Tsja juist bij Ajax waar er meer en talentvollere spelers rondlopen, zou je verwachten dat hij een stukje nederigheid zou krijgen.
 

Batigoal

Well-known member
Het was sowieso al een vreemde move destijds; Johnsen zou volgens mij dat seizoen een basisplaats krijgen bij Heerenveen en vervolgens vertrekt hij naar Ajax, wat geen extra buitenspelers nodig had. Deed het inderdaad in Jong Ajax wel aardig, maar meer ook niet. Hij is nooit een serieuze optie voor het eerste geweest.
 

ALenstra

Well-known member
Clint Leemans en Stanley Elbers mogen per direct weg bij PEC Zwolle, wel tegen een juist bod aldus de club.
 

Pascallovic

Well-known member
John Stegeman die zo hamert op professionaliteit bij zijn spelers, of dat ze anders mogen wegwezen heeft zijn auto vorige week tegen een lantaarnpaal geparkeerd omdat ie 3x de toegestane hoeveelheid drank op had. Tot zo ver zijn geloofwaardigheid.
 

SanMark.

Well-known member
John Stegeman die zo hamert op professionaliteit bij zijn spelers, of dat ze anders mogen wegwezen heeft zijn auto vorige week tegen een lantaarnpaal geparkeerd omdat ie 3x de toegestane hoeveelheid drank op had. Tot zo ver zijn geloofwaardigheid.

Kwam hij van de '?lub'?
 
Bovenaan