Overig Europees Voetbal

Friesland

Well-known member
De scheidsrechters geven punten voor fair play. Dat zal wel op gevoel gaan zonder dat er absolute criteria als aantal kaarten aan te pas komen.

Opvallend overigens dat teams die zo lang tegen degradatie strijden in de top van het klassement meedraaien.

Er zijn zes criteria:
* Kaarten: maximaal 10 punten, 1 punt eraf per gele kaart, 3 punten eraf per rode kaart, of 2x geel. Geel + rood is 4 punten eraf.
* Positief spel: minimaal 1 punt, maximaal 10 punten.
* Respect voor de tegenstander: minimaal 1 punt, maximaal 5 punten
* Respect voor de officials: minimaal 1 punt, maximaal 5 punten
* Gedrag clubofficials: minimaal 1 punt, maximaal 5 punten
* Gedrag publiek: minimaal 1 punt, maximaal 5 punten (wordt alleen meegeteld bij een voldoende aantal toeschouwers)

De score voor een wedstrijd wordt berekend door het puntenaantal door 4 te delen, er vanuitgaande dat het gedrag van het publiek meetelt. Als het niet meetelt, dan moet het puntenaantal door 3,5 worden gedeeld.

De kaarten en positief spel tellen dus het zwaarst mee voor de ranglijst.
 

Eresd?g?

Banned
Hopen dat ze erin blijven anders loopt de halve selectie weg uit Deventer.... Doemscenario voor t Nederlands voetbal.....
 

Max

Administrator
Forumleiding
Verhoek loopt gelukkig niet zo hard, maar heeft helaas nog een 1-jarig contract bij Feyenoord.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gelukkig zetten de rest van de clubs al jaren alles op alles om ieder punt die ze kunnen pakken te pakken.
 

Eresd?g?

Banned
Er is er ook maar eentje die zich daar echt druk overmaakt .
Ik had liever dat Twente gewoon deze plek zou pakken ipv er als een bang konijntje voor weglopen. Twente zou tenminste geplaatst zijn.... GAE vliegt er direct uit. Maar alle punten worden wel door 6 gedeeld ipv door 5. Word jij er vrolijk van als de kampioen zich over paar jaar moet plaatsen via de voorrondes? Ik niet echt....
 

Forza AZ

Well-known member
Hopen dat ze erin blijven anders loopt de halve selectie weg uit Deventer.... Doemscenario voor t Nederlands voetbal.....
Ook als Go Ahead in de Eredivisie blijft zou het me zeer verbazen dat ze verder komen dan de 2e of 3e voorronde. Dus veel verschil maakt het niet.
 

SanMark.

Well-known member
Ik had liever dat Twente gewoon deze plek zou pakken ipv er als een bang konijntje voor weglopen. Twente zou tenminste geplaatst zijn.... GAE vliegt er direct uit. Maar alle punten worden wel door 6 gedeeld ipv door 5. Word jij er vrolijk van als de kampioen zich over paar jaar moet plaatsen via de voorrondes? Ik niet echt....
Het zal me jeuken, en ik zou er zeker niet wekelijks op terug komen.
 

Eresd?g?

Banned
Het zal me jeuken, en ik zou er zeker niet wekelijks op terug komen.
Tsjah, het is nou eenmaal hot topic aan het einde van de competitie. Daar kan ik ook niks aan doen. Maar dat het jou niks kan schelen verbaast me niks. Jij maakt je liever druk om "verdachte" posts van mede forumleden....
 

SanMark.

Well-known member
Tsjah, het is nou eenmaal hot topic aan het einde van de competitie. Daar kan ik ook niks aan doen. Maar dat het jou niks kan schelen verbaast me niks. Jij maakt je liever druk om "verdachte" posts van mede forumleden....

Waar ik me op dit forum een beetje druk om maak is om de hypocriete klootzakken.

Wat betreft de ranglijst voor het Europees voetbal daar heb ik geen enkele invloed op, daarnaas heeft de afgelopen (bijna) 10 jaar C.L. bewezen dat we helemaal niets te zoeken hebben in de CL. Dus of we er nu wel of niet inspelen. Boeien. Zelfs in de EL slagen we er jaarlijks in om een modderfiguur te slaan. Dus zolang we Europees gezien totaal niet presteren maak ik mij niet druk wie er Europa in gaat van de Nederlandse clubs. Het word toch een leuke ervaring voor GAE net zoals het voor Zwolle vorig jaar een geweldige ervaring was om naar Praag te gaan.

Ik gun het zulke clubs wel om over de grens te voetballen. Maar dan komt hier meestal maar 1 kansloze aan die begint over de Europese ranglijst.

BOEIENDDDDD
 

Eresd?g?

Banned
Waar ik me op dit forum een beetje druk om maak is om de hypocriete klootzakken.

Wat betreft de ranglijst voor het Europees voetbal daar heb ik geen enkele invloed op, daarnaas heeft de afgelopen (bijna) 10 jaar C.L. bewezen dat we helemaal niets te zoeken hebben in de CL. Dus of we er nu wel of niet inspelen. Boeien. Zelfs in de EL slagen we er jaarlijks in om een modderfiguur te slaan. Dus zolang we Europees gezien totaal niet presteren maak ik mij niet druk wie er Europa in gaat van de Nederlandse clubs. Het word toch een leuke ervaring voor GAE net zoals het voor Zwolle vorig jaar een geweldige ervaring was om naar Praag te gaan.

Ik gun het zulke clubs wel om over de grens te voetballen. Maar dan komt hier meestal maar 1 kansloze aan die begint over de Europese ranglijst.

BOEIENDDDDD
Prima jochie. Overigens had Zwolle het vorig jaar op basis van sportieve prestaties gehaald. Dat kan je van GAE niet zeggen...
 

erka

Well-known member
Vanavond finale U21 EK tussen Zweden en Portugal, met bij Zweden oa Guidetti, Hiljemark en Tibbling in de basis en Larsson op de bank.

Kan helaas nog nergens vinden of t ergens wordt uitgezonden.
 
Bovenaan