Overig Europees Voetbal

JMD

Well-known member
Twente dus toch Europa in?? Die zullen dat dan misschien wel weigeren (gaven ze eerder aan)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Van der Laan roept al dat FC Twente het ticket in principe niet wil hebben. Ik geloof dat Excelsior verder goede kaarten had. Is er echt geen recentere lijst beschikbaar dan die van februari waar NU.nl het over heeft?
 

JMD

Well-known member
Van der Laan roept al dat FC Twente het ticket in principe niet wil hebben. Ik geloof dat Excelsior verder goede kaarten had. Is er echt geen recentere lijst beschikbaar dan die van februari waar NU.nl het over heeft?

De KNVB zal die lijst denk ik na de competitie bekend maken.
 

Forza AZ

Well-known member
De KNVB heeft de lijst online gezet van dit moment:

1.FC Twente 8,04
2.PSV 7,96 (*)
3.Ajax 7,95 (*)
4.Excelsior 7,95
5.Go Ahead Eagles 7,95
6.PEC Zwolle 7,93 (+)
7.SC Cambuur 7,93
8.FC Groningen 7,91 (*)
9.AZ 7,90 (+)
10.Heracles Almelo 7,84
11.Willem II 7,82
12.Feyenoord 7,76 (+)
13.Vitesse 7,73 (+)
14.FC Dordrecht 7,66
15.FC Utrecht 7,66
16.NAC Breda 7,63
17.sc Heerenveen 7,61 (+)
18.ADO Den Haag 7,54

(*): al geplaatst voor CL/EL
(+): nog in de race voor 2 plaatsen in de EL
 

Max

Administrator
Forumleiding
FC Twente moet echt rode kaarten pakken om gezeik te voorkomen. Verder is het spannend tussen Excelsior, Go Ahead Eagles, PEC Zwolle en Cambuur Leeuwarden.
 

Eresd?g?

Banned
Er zijn door de UEFA inmiddels aantal straffen uitgedeeld aan aantal clubs in Europa waaronder Monaco en AS Roma. Heeft te maken met slechte financi?n. FC Twente zit niet bij het groepje clubs....
 

Simon

Administrator
Forumleiding
FC Twente heeft aangegeven dat ze dat ticket niet willen hebben omdat de 1e voorronde meer geld kost dan het oplevert en ze dat er op dit moment niet bij kunnen hebben.
Excelsior is wel ge?nteresseerd, omdat het de 1e keer Europees zou zijn.
 

Maasveld

Well-known member
FC Twente heeft aangegeven dat ze dat ticket niet willen hebben omdat de 1e voorronde meer geld kost dan het oplevert en ze dat er op dit moment niet bij kunnen hebben.
Excelsior is wel ge?nteresseerd, omdat het de 1e keer Europees zou zijn.

Als dat echt zo is dan lijkt het me voor Excelsior ook niet bepaald verstandig om mee te doen.
 

Forza AZ

Well-known member
Als dat echt zo is dan lijkt het me voor Excelsior ook niet bepaald verstandig om mee te doen.
Kan me echt niet voorstellen dat een 1e voorronde meer kost dan het oplevert. Want hoe moeten al die (semi)amateurclubs uit de kleinste landen dat dan ieder jaar bekostigen?

De UEFA geeft gewoon een premie waarmee de reis betaald kan worden (zelfs als je in Kazachstan moet spelen, al moet je dan misschien wel een lijnvlucht nemen in plaats van een charter). En de kosten van het organiseren van je thuiswedstrijd moet je makkelijk eruit halen met de opbrengsten van de kaartverkoop.
 

Eresd?g?

Banned
Met een beetje mazzel loot je een club uit Polen of Kroati? ofzo. Dan kan je gewoon met de bus.... Scheelt weer kosten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is opeens een behoorlijk gat dat ze geslagen hebben. Excelsior en Go Ahead Eagles stonden nog gelijk. Volgens mij maar een gele kaart verschil dacht ik? De verschillen zijn dan dusdanig klein dat het mij lijkt dat Excelsior nog Go Ahead Eagles voorbij moet kunnen. Zeker gezien Excelsior echt klaar is en Go Ahead Eagles nog voor de kwalificatie playoffs zich naar plaats zestien kan vechten.
 

Maasveld

Well-known member
De scheidsrechters geven punten voor fair play. Dat zal wel op gevoel gaan zonder dat er absolute criteria als aantal kaarten aan te pas komen.

Opvallend overigens dat teams die zo lang tegen degradatie strijden in de top van het klassement meedraaien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als Excelsior iets minder lief was geweest, dan waren ze wellicht ook wat eerder veilig. Ongelooflijk hoe die het hele seizoen door punten hebben verspeeld. Verder zaten ze bij VI op te sommen wat de criteria zijn en dan kom je zoals je al aangeeft een hoop subjectieve criteria tegen.
 
Bovenaan