Oranje Leeuwinnen

Batigoal

Well-known member
Ik verwacht dat binnen een jaar of 5 veranderd, zo gauw deze lichting stopt en er zijn vrouwen bij die coach willen worden, komen die natuurlijk in aanmerking voor de plekken.

Heb jij enig idee hoeveel vrouwen er elk jaar oefenmeester 1 en hoger doen ?

Want als dat nihil is, zal er ook te weinig aanwas zijn om alle plekken op te vullen. Want degene die het wel doen zijn niet allemaal geschikt voor het niveau.

O ik heb werkelijk geen idee hoor. Misschien kan één van onze vaste volgers @DeMaster of @De Groene Scout daar iets over vertellen? Het viel me alleen op dat ik alleen maar mannelijke coaches zie in de Eredivisie. Kan inderdaad zo zijn dat dat de volgende stap is.
 

SanMark.

Well-known member
Maar ik kan mij ook voorstellen dat die vrouwen dan eerst kinderen willen krijgen en daarvoor willen gaan zorgen ipv hoofdcoach te worden van een (dames) ere divisieteam
 

JMD

Well-known member
De Leeuwinnen zijn geklommen naar plek 3 op de wereldranglijst, en dat op een gunstig moment: hierdoor is Oranje groepshoofd op de Spelen, samen met gastland Japan en de Verenigde Staten. Duitsland, nummer 2, plaatste zich niet voor de Spelen.
 

JMD

Well-known member
Morgen om 12.00 is de loting van de dames.
Er is overigens al best veel bekend, want NL gaat sowieso de Braziliaanse dames tegenkomen (want er mag maar 1 ploeg per confederatie in een groep zitten en de andere ploegen uit pot 2 zijn Zweden en Groot Brittannië). Om diezelfde reden mist Nederland Chili in pot 4, en komt uit die pot Zambia of Nieuw Zeeland.

Uit pot 3 komt dan Australië of China. Canada kan niet, omdat Japan niet bij Australië of China mag (zelfde confederatie).

Dan zijn er dus maar een beperkt aantal mogelijkheden voor de NL dames:
NL - BRA - AUS - ZAM
NL - BRA - AUS - NZL
NL - BRA - CHN - ZAM
NL - BRA - CHN - NZL
 

Friesland

Well-known member
Hopelijk wordt het Australië en Zambia. Nieuw-Zeeland hebben ze al twee keer gehad (WK 2015, 2019) gehad en China was tegenstander op het WK van 2015.
 

Unregistere

Well-known member
Het is bekend.

De tikkende sambaspeelsters uit Brazilië, de bruingebronsde godinnen van de Copacabana.

De fysiek sterke atletes uit Zambia, de lepe ladies uit Lusaka.

En de kleine, snelle handenbindertjes uit China, de parels van Peking.
 
Bovenaan