Oranje Leeuwinnen

JMD

Well-known member
Heb trouwens begrepen dat het bijna onmogelijk is om een opvolg(st)er voor Sarina te vinden. Veel kandidaten hebben afgezegd.
Denk dat veel mannen op zich wel willen, maar dat ze bang zijn voor de reacties in de trant van: 'een vrouwenteam hoort door een vrouw gecoacht te worden'...

En qua vrouwen zijn er niet veel coaches die beter zijn dan Wiegman. Dus het gaat een lastige zoektocht worden. En de Oranje dames zijn van een dusdanig niveau dat die een toptrainer verdienen./

Batigoal

Well-known member
Denk dat veel mannen op zich wel willen, maar dat ze bang zijn voor de reacties in de trant van: 'een vrouwenteam hoort door een vrouw gecoacht te worden'...

En qua vrouwen zijn er niet veel coaches die beter zijn dan Wiegman. Dus het gaat een lastige zoektocht worden. En de Oranje dames zijn van een dusdanig niveau dat die een toptrainer verdienen./

Ik denk vooral dat mannelijke coaches het als laatste uitweg zien om nog aan een baan te komen. Iemand zoals Groenendijk gaf aan liever gewoon te wachten op een kans van een mannenteam en dat zullen de meesten doen. Dus je komt wellicht uit bij iemand die al jaren uit beeld is en de vraag is of dat zin heeft. Dan kun je beter toch ergens een jonge vrouwelijke coach vandaan halen om die op te leiden.

Je tweede punt is wel een interessante. Het valt me op dat veel vrouwenteams in de Eredivisie getraind worden door mannen. Dat is waarschijnlijk vanwege de kwaliteit, maar ergens is het raar dat vrouwenvoetbal gestimuleerd wordt, maar er vrijwel geen ruimte is voor vrouwelijke coaches. Laat alle teams dan ook door vrouwen getraind worden.

SanMark.

Well-known member
maar er vrijwel geen ruimte is voor vrouwelijke coaches. Laat alle teams dan ook door vrouwen getraind worden.
Ik verwacht dat binnen een jaar of 5 veranderd, zo gauw deze lichting stopt en er zijn vrouwen bij die coach willen worden, komen die natuurlijk in aanmerking voor de plekken.

Heb jij enig idee hoeveel vrouwen er elk jaar oefenmeester 1 en hoger doen ?

Want als dat nihil is, zal er ook te weinig aanwas zijn om alle plekken op te vullen. Want degene die het wel doen zijn niet allemaal geschikt voor het niveau.

Batigoal

Well-known member
Ik verwacht dat binnen een jaar of 5 veranderd, zo gauw deze lichting stopt en er zijn vrouwen bij die coach willen worden, komen die natuurlijk in aanmerking voor de plekken.

Heb jij enig idee hoeveel vrouwen er elk jaar oefenmeester 1 en hoger doen ?

Want als dat nihil is, zal er ook te weinig aanwas zijn om alle plekken op te vullen. Want degene die het wel doen zijn niet allemaal geschikt voor het niveau.

O ik heb werkelijk geen idee hoor. Misschien kan één van onze vaste volgers @DeMaster of @De Groene Scout daar iets over vertellen? Het viel me alleen op dat ik alleen maar mannelijke coaches zie in de Eredivisie. Kan inderdaad zo zijn dat dat de volgende stap is.

SanMark.

Well-known member
Maar ik kan mij ook voorstellen dat die vrouwen dan eerst kinderen willen krijgen en daarvoor willen gaan zorgen ipv hoofdcoach te worden van een (dames) ere divisieteam

JMD

Well-known member
De Leeuwinnen zijn geklommen naar plek 3 op de wereldranglijst, en dat op een gunstig moment: hierdoor is Oranje groepshoofd op de Spelen, samen met gastland Japan en de Verenigde Staten. Duitsland, nummer 2, plaatste zich niet voor de Spelen.

Bovenaan