Oranje Leeuwinnen

Forza AZ

Well-known member
Daar geloof ik niks van. DeMaster zegt dat de stadions nagenoeg vol zaten. En zij is de ultieme vrouwenvoetbalkenner hier.
Ik denk dat dat over de wedstrijden van het Nederlands Elftal gaat. Daar zaten de stadions inderdaad vol. Bij de Eredivisie wordt er meestal op trainingscomplexen gespeeld en daar is zelfs een kleine tribune niet vol. In heb zelf een seizoenkaart bij VV Alkmaar en daar komen hooguit 500 toeschouwers en meestal nog minder.
 

De Groene Scout

Well-known member
HUP DeMaster.
Vanmorgen een free style kampioen op bezoek gehad bij HSC'21. Jaja een dame/meisje.
De jochies bij HSC zal je niet meer horen dat meisjes niet kunnen voetballen. ;)
 

DeMaster

Active member
Ik denk dat dat over de wedstrijden van het Nederlands Elftal gaat. Daar zaten de stadions inderdaad vol. Bij de Eredivisie wordt er meestal op trainingscomplexen gespeeld en daar is zelfs een kleine tribune niet vol. In heb zelf een seizoenkaart bij VV Alkmaar en daar komen hooguit 500 toeschouwers en meestal nog minder.

Precies, de wedstrijden van de Oranje Leeuwinnen zijn de stadions vol. Voor PSV - Ajax vorig jaar maart waren er ook inderdaad veel kaarten verkocht, zou in het Philips Stadion gespeeld worden, helaas afgelast destijds.

@DGS Meteen mooi de mond gesnoerd. Ook die meiden kunnen dat enorm goed.
 

SanMark.

Well-known member
Het gestuntel van de Ajax Vrouwen, misschien laatste weken ja maar verder doen ze het prima. Tot voor de crisis zaten de stadions nagenoeg vol.

Hier heb je het dus over het ere divisie voetbal. Mijn vraag noem mij de toeschouwers aantallen. Want jij zegt dat de stadions zo goed als vol zouden zitten.
 

Abubakari

Well-known member
@DGS Meteen mooi de mond gesnoerd. Ook die meiden kunnen dat enorm goed.
Kunstjes doen en jongleren met een bal is wat anders dan goed kunnen voetballen.

Neem nou Sari van Veenendaal, beste keeper ter wereld toch? Op ESPN Vandaag komt wel eens wat voorbij, korte samenvattingen, ben ik te lui om door te spoelen, die Sari staat daar dan soms te blunderen, daar is de zaterdag vijfde klasse F topvoetbal bij. En dat geldt ook voor de speelsters in het veld. Houterig en stuntelig. Ik vind het niks. Dat jij er blij en enthousiast van wordt is mooi, maar ik kan er niet naar kijken, ik vind er gewoon niks aan.
 

DeMaster

Active member
Kunstjes doen en jongleren met een bal is wat anders dan goed kunnen voetballen.

Neem nou Sari van Veenendaal, beste keeper ter wereld toch? Op ESPN Vandaag komt wel eens wat voorbij, korte samenvattingen, ben ik te lui om door te spoelen, die Sari staat daar dan soms te blunderen, daar is de zaterdag vijfde klasse F topvoetbal bij. En dat geldt ook voor de speelsters in het veld. Houterig en stuntelig. Ik vind het niks. Dat jij er blij en enthousiast van wordt is mooi, maar ik kan er niet naar kijken, ik vind er gewoon niks aan.

Toch kan je het niet laten te kijken. Ze blundert wel ja op het moment.

Zijn er hier wel bij die net zo zulke vervelende trekjes hebben als die kakkerlak die gisteren bij Egbers en van der Vaart aan tafel zat.
 

Abubakari

Well-known member
Toch kan je het niet laten te kijken.
Heel sporadisch een samenvatting van anderhalve minuut. Meestal zap ik weg.

Laatst eentje van een topper in de vrouweneredivisie, in 2 minuten tijd zeven momenten waarvan vijf enorme blunders. Dat is dan de top van het vrouwenvoetbal.
 

JMD

Well-known member
Precies, de wedstrijden van de Oranje Leeuwinnen zijn de stadions vol.
Sorry hoor, maar dat is hetzelfde soort publiek dat naar Thialf gaat of voor de duels voor de Oranje heren gaat (of bv darten gaat kijken). Het interesseert ze geen moer wat er speelt als er maar feest is. Niks mis mee, er is blijkbaar markt voor, maar het gaat dus om het feestje.

Als men écht zo geïnteresseerd is in vrouwenvoetbal dan zouden er flink wat toeschouwers bij de eredivisie vrouwen moeten zijn, maar als er geen feest is komt men dus blijkbaar niet. In tegenstelling tot bij het mannenvoetbal, waar de stadions (oke, nu even niet) gewoon vol zitten.
 

JMD

Well-known member
Laatst eentje van een topper in de vrouweneredivisie, in 2 minuten tijd zeven momenten waarvan vijf enorme blunders. Dat is dan de top van het vrouwenvoetbal.
Het blijft opvallend hoe zeer het dames voetbal aan elkaar hangt van grote blunders.
En tuurlijk moet je idd mannen niet met vrouwen vergelijken, maar dan wel vwb kracht en snelheid. Dat een speelster van de Leeuwinnen minder snel loopt/hoog springt dan een heer is gewoon genetisch bepaald. Techniek moet echter voor beide hetzelfde zijn. Bij hockeydames en -heren is die hetzelfde, idem bij handbaldames en -heren of volleybaldames en -heren. Ook bij bv tennis is er natuurlijk groot verschil in kracht (en daardoor bv meer servicebreaks bij de dames, hun service heeft gewoon minder kracht), maar qua souplesse/techniek is dat echt hetzelfde. Turnen, kunstrijden, schaatsen en noem veel andere sporten maar op, allemaal qua techniekbeheersing hetzelfde.
Waarom is het dan bij voetbal niet mogelijk voor die dames om elementaire techniek als balaanname, timing bij koppen enz totaal niet op orde te hebben. 'Vroeger' kon je nog wijzen op een 'kleine vijver' waaruit geput moest worden omdat simpelweg minder dames voetbalden dan mannen, maar dat geldt echt niet meer.

Hetzelfde zie je overigens ook bij darten, daar is geen kracht voor nodig, en toch gooien vrouwen beduidend minder dan de mannen.
 

DeMaster

Active member
Sorry hoor, maar dat is hetzelfde soort publiek dat naar Thialf gaat of voor de duels voor de Oranje heren gaat (of bv darten gaat kijken). Het interesseert ze geen moer wat er speelt als er maar feest is. Niks mis mee, er is blijkbaar markt voor, maar het gaat dus om het feestje.

Als men écht zo geïnteresseerd is in vrouwenvoetbal dan zouden er flink wat toeschouwers bij de eredivisie vrouwen moeten zijn, maar als er geen feest is komt men dus blijkbaar niet. In tegenstelling tot bij het mannenvoetbal, waar de stadions (oke, nu even niet) gewoon vol zitten.

Slechte vergelijking schaatsen en darts publiek, totaal ander volk. In Duitsland bijvoorbeeld komen bij het dameselftal veel minder mensen kijken dan hier in Nederland, terwijl zij veel meer succes geboekt hebben de afgelopen jaren dan onze dames.
 

JMD

Well-known member
Slechte vergelijking schaatsen en darts publiek, totaal ander volk.
Nee hoor. NL elftal publiek (zowel bij mannen als vrouwen) komen voor het feestje. Als ze voor het spelletje zouden komen zou het bomvol zijn bij de voetbaldames van Ajax, PSV, ADO enz.

Zie hoe de gemiddelde Oranjefan naar het stadion gaat en vergelijk dat met hoe de gemiddelde clubsupporter naar het stadion gaat. Bij een clubduel heeft men hoogstens een shirt aan van de club en evt sjaal/petje. Bij Oranje complete klompen op hoofden, bos wortelen, indianen enz...
 

Maasveld

Well-known member
Nee hoor. NL elftal publiek (zowel bij mannen als vrouwen) komen voor het feestje. Als ze voor het spelletje zouden komen zou het bomvol zijn bij de voetbaldames van Ajax, PSV, ADO enz.

Zie hoe de gemiddelde Oranjefan naar het stadion gaat en vergelijk dat met hoe de gemiddelde clubsupporter naar het stadion gaat. Bij een clubduel heeft men hoogstens een shirt aan van de club en evt sjaal/petje. Bij Oranje complete klompen op hoofden, bos wortelen, indianen enz...
Haha, alsof de gemiddelde clubsupporter voor het voetbal gaat.
 
Bovenaan