Oranje Leeuwinnen

DeMaster

Active member
Die Miedema, die moet op spitsencursus.

Moet ze maar eens bij de andere landen gaan kijken.

Wat een dwaling van de scheids. Maar ook bij de dames falen ze, bij een paar wedstrijden die ik gezien heb had de bal echt op de stip gemoeten.
 

Pascallovic

Well-known member
Er is met de KNVB een akkoord over de verhoging van de vergoedingen. Neem aan dat de dames er tevreden mee zijn en dat de kou nu uit de lucht is.
 

Unregistere

Well-known member
Klopt, de Leeuwinnen gaan meer verdienen!

De KNVB en de Oranje Leeuwinnen hebben een overeenkomst bereikt over de verhoogde financi?le vergoedingen voor de vrouwenploeg. De Nederlandse voetbalbond maakt via de offici?le kanalen bekend dat de tot op heden geldende beloningen 'verveelvoudigd' zijn.

De speelsters krijgen hiermee extra ruimte om zich nog meer op de sport te focussen. 'Onze Leeuwinnen verdienen die doekoe gewoon', zegt Jan Dirk van der Zee, KNVB-directeur verantwoordelijk voor het vrouwenvoetbal, op de website van de bond. 'Het is een erkenning voor de positie die de Oranje Vrouwen tegenwoordig innemen. Dat was ook het uitgangspunt van de bond. Maar het zorgt er ook voor dat het Nederlandse vrouwenvoetbal zich naar een n?g hoger niveau kan ontwikkelen.'

Van der Zee merkte wat druk vanuit de media, maar is tevreden met hoe de onderhandelingen zijn verlopen. Volgens de directeur is alles 'netjes' gegaan. 'Er was begrip over en weer. Het doet ons goed dat we na zo'n fase de Leeuwinnen nu niet alleen qua topsportfaciliteiten, maar ook financieel naar topsportniveau hebben getrokken', aldus Van der Zee.

De Oranje Leeuwinnen werden in de afgelopen zomer in eigen land voor het eerst in de geschiedenis Europees kampioen. Spits Vivianne Miedema merkte vorige maand in een uitgebreid interview met The Guardian op dat daar wel wat tegenover mocht staan en was van mening dat het premiestelsel van de nationale mannen- en vrouwenploeg gelijkgetrokken moest worden door de KNVB. Het is onduidelijk of dat is gebeurd, maar de bond is de Oranje Leeuwinnen in ieder geval tegemoet gekomen. De spits gaf aan dat de onderhandelingen best pittig waren. 'Dat was niet gemakkelijk. Maar ik ben op m'n monnie en m'n sannie is verraderlijk.'

'Het is fijn dat we na enige tijd onderhandelen een akkoord bereikt hebben', reageert ook sterspeler Lieke Martens. 'Deze overeenkomst geeft een gevoel van waardering over wat we het afgelopen jaar hebben gepresteerd. Buiten het veld zijn er al best veel randzaken tegenwoordig, ik ben blij dat deze in ieder geval is opgelost. Nu kunnen we het weer gewoon over voetbal hebben en op het veld laten zien hoe goed we zijn.'

De KNVB laat weten dat alle vergoedingen voor de Oranje Leeuwinnen zijn verhoogd en dat de vaste vergoedingen extra aandacht hebben gekregen. 'Het is juist dit onderdeel van het pakket dat de speelsters meer financi?le zekerheid biedt', aldus de bond.

Aldus VI.nl
 

Unregistere

Well-known member
Ik wilde er net een opmerking over maken. Wat is dat nou weer voor iets raars?

Ja, dat vond ik ook al apart. Net als dat Vivianne Miedema een beetje vrij citeert uit een nummer van Famke Louise. Maar goed, daar zullen die meiden wel naar luisteren.
 

Unregistere

Well-known member
Vanity Lewerissa stelt zich niet langer beschikbaar voor de Leeuwinnen. Jammer!

GTczGC08.jpg
 

Pascallovic

Well-known member
Ze heeft het erover dat ze de offers niet meer kan maken om voor Oranje uit te komen, ook kijkend naar het aantal speelminuten dat ze daar krijgt. Iemand enig idee wat voor offers een international bij de dames moet maken? (Serieuze vraag)
 
Bovenaan