Oranje Leeuwinnen

Abubakari

Well-known member
Ik las net dat de beste 3 Europese ploegen van het WK zich plaatsen voor de Spelen van 2020. Wat is dat voor idioot iets, een Europese kwalificatieronde houden in een WK? Kon er geen apart kwalificatiemoment komen?

Joh, wat kan jou dat nou schelen.

PES5

Administrator
Forumleiding
Je wijst graag naar andere sporten JMD, maar bij veel sporten gaat het net zo met plaatsing voor de Spelen.

DeMaster

Active member
Ik las net dat de beste 3 Europese ploegen van het WK zich plaatsen voor de Spelen van 2020. Wat is dat voor idioot iets, een Europese kwalificatieronde houden in een WK? Kon er geen apart kwalificatiemoment komen?

Dit was in 2016 wel het geval een apart kwalificatietoernooi die in Nederland werd gehouden.

Sensini

Well-known member
Dit was in 2016 wel het geval een apart kwalificatietoernooi die in Nederland werd gehouden.

Dat was om de derde beschikbare plaats te bepalen. Beste twee waren toen Duitsland en Frankrijk die tegen elkaar in de kwartfinales speelden. Vier Europese ploegen strande in de achtefinales (Nederland, Noorwegen, Zweden en Zwitserland). Om te bepalen wie van deze vier de derde Europese Olympische deelnemer zou worden was er een extra kwalificatietoernooi nodig. (NB: Engeland haalde ook de kwartfinales maar waren toen niet gerechtigd. Dit keer overigens wel.).
Bij de mannen is er trouwens ook geen apart kwalificatietoernooi, daar wordt het EK onder 21 voor gebruikt. Ik denk dat het Vrouwen EK niet als Olympisch kwalificatietoernooi wordt gebruikt omdat die drie jaar van te voren wordt gespeeld.

JMD

Well-known member
Joh, wat kan jou dat nou schelen.
Hoe meer Olympische sporters van NL in Tokio, hoe beter.

Je wijst graag naar andere sporten JMD, maar bij veel sporten gaat het net zo met plaatsing voor de Spelen.
Ja, maar niet als enige toernooi. Bij hockey kwalificeren de beste 2 ofzo van de WK zich direct en de beste van het EK ofzo, maar de rest gaat via kwal.toernooien.
Idem bij volleybal en handbal.
Bij het damesvoetbal gaat het dus alleen via dat toernooi, en dat vind ik vreemd.

Overigens is het zeker niet hetzelfde, want hierbij gaat het om Europese plaatsen op een WK. Bij bv hockey gaat het gewoon om de 2 beste landen, en maakt eht continent niet uit.

JMD

Well-known member
Dat was om de derde beschikbare plaats te bepalen. Beste twee waren toen Duitsland en Frankrijk die tegen elkaar in de kwartfinales speelden. Vier Europese ploegen strande in de achtefinales (Nederland, Noorwegen, Zweden en Zwitserland). Om te bepalen wie van deze vier de derde Europese Olympische deelnemer zou worden was er een extra kwalificatietoernooi nodig. (NB: Engeland haalde ook de kwartfinales maar waren toen niet gerechtigd. Dit keer overigens wel.).
Bij de mannen is er trouwens ook geen apart kwalificatietoernooi, daar wordt het EK onder 21 voor gebruikt. Ik denk dat het Vrouwen EK niet als Olympisch kwalificatietoernooi wordt gebruikt omdat die drie jaar van te voren wordt gespeeld.

Het EKo21 gebruiken snap ik, het gaat om Europese plaatsen, dus dat je dan een EK gebruikt, oke.
Maar in een WK Europese plaatsen verdelen dat vind ik vreemd.

stc

Well-known member
Gewoon een terechte rode kaart. Hiermee dupeert ze het hele team. Vind het trouwens sneu voor Roord om zo gewisseld te worden.

Friesland

Well-known member
Mooie combinatie tussen de drie aanvallers. Zwitserland moet nu minimaal vijf keer scoren en ondanks dat ze een speelster meer hebben, zie ik dat niet meer gebeuren.

Bovenaan