Oranje Leeuwinnen

ALenstra

Well-known member
Wat mij elke keer opvalt is het omhoog praten van het nationale damesteam en het damesvoetbal over het algemeen. Ook lijkt een kritische benadering verboden te zijn. Dan komt een resultaat als gisteren heel hard aan.

JMD

Well-known member
Wat mij elke keer opvalt is het omhoog praten van het nationale damesteam en het damesvoetbal over het algemeen. Ook lijkt een kritische benadering verboden te zijn. Dan komt een resultaat als gisteren heel hard aan.
Dat dus, en dat houdt imo ook de ontwikkeling tegen. Al die mensen die maandenlang riepen 'dat we meer vrouwenvoetbal moesten kijken' enz vinden nu dan ineens 'dat we niet zo kritisch moeten zijn'. Terwijl ze jarenlang vragen om gelijke betaling, gelijke behandeling, gelijke aandacht (wat ze nu hebben, want de NPO zendt alle EK-duels live uit) enz...

Of je nou dames- of herenhockey kijkt, dames- of herentennis, dames- of herenvolleybal, het is precies dezelfde sport, en het is allemaal leuk om te kijken (waarbij imo dameshockey en -volleybal leuker is dan de herenversie omdat het meer om techniek gaat en minder om kracht). Maar het verschil tussen dames- en herenvoetbal is echt mega.

Voor het EK versloeg een onder 15 jongens de Zwitserse damesploeg, dat resultaat mocht niet naar buiten komen, maar 1 van de jongens postte het toch op social media. Ik denk niet dat een onder 15 hockey het wint van de NL damesploeg, idem voor onder 15 volleybal.

Er werd verder verwacht dat EURO2017 als vliegwiel zou werken voor damesvoetbal, qua toeschouwers is dat (op een incidentele KLassieker of CL-avond van Ajax) zeker niet het geval geweest. Toont dus eens te meer aan dat de stadions toen vooral vol zaten met mensen die voor het feestje kwamen (dezelfde categorie die in Thialf zit of bij darten enz), niks mis mee, maar je hebt er voor de sport niks aan.

Bovenaan