Opmerkelijk voetbalnieuws

JMD

Well-known member
De topclubs spelen nu in Juli/Augustus al in de "International Champions Cup", dus dat zou dan plaats moeten maken voor de nieuwe Club World Cup. Geen extra wedstrijden dan, alleen in plaats van die oefenwedstrijden een toernooi wat wel ergens om gaat.

Klopt. Maar bij oefenduels kan je spelers rust geven, en doen bv de Messi's niet altijd mee. Als dit toernooi zo meteen wel ergens om gaat zullen die ook mee gaan/moeten doen en hebben deze spelers helemaal geen rust meer over.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Klopt. Maar bij oefenduels kan je spelers rust geven, en doen bv de Messi's niet altijd mee. Als dit toernooi zo meteen wel ergens om gaat zullen die ook mee gaan/moeten doen en hebben deze spelers helemaal geen rust meer over.

De clubs zijn nu al contractueel verplicht om het hun sterkst mogelijke selectie naar de Champions Cup te komen.
 

JMD

Well-known member
De clubs zijn nu al contractueel verplicht om het hun sterkst mogelijke selectie naar de Champions Cup te komen.
Dan mag je mij uitleggen waarom Barcelona afgelopen zomer speelde zonder Messi, Piqu?, Suarez, Countinho en Rakitic.
Lijkt me dan dat nou niet echt de sterkste selectie van Barcelona.
 

Pascallovic

Well-known member
De clubs zijn nu al contractueel verplicht om het hun sterkst mogelijke selectie naar de Champions Cup te komen.
Mourinho bracht het toch heel anders afgelopen zomer:

"Als ik hen geweest zou zijn, zou ik mijn geld niet spenderen om deze teams te zien spelen", aldus de Portugees, die doelde op het feit dat beide teams niet hun beste spelers op het veld hadden staan. "De fans verdienen de beste spelers."

'Ik wist voor deze trip al dat we zware nederlagen zouden gaan lijden. We zijn hier niet om het elftal te verbeteren, maar puur en alleen om te overleven en niet al te lelijke resultaten te boeken, dus dit doet me helemaal niets. Waarom niet? Dit is mijn elftal niet, de meeste van deze jongens gaan dit seizoen niet spelen. Dit is nog niet eens de helft van mijn elftal, nog geen dertig procent zelfs.'
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dan mag je mij uitleggen waarom Barcelona afgelopen zomer speelde zonder Messi, Piqu?, Suarez, Countinho en Rakitic.
Lijkt me dan dat nou niet echt de sterkste selectie van Barcelona.

Dat is nogal simpel: die waren nog op vakantie.
 

JMD

Well-known member
Dat is nogal simpel: die waren nog op vakantie.

Maar ze waren contractueel verplicht met hun sterkste teams te komen toch?? Althans dat zei je net.

Als die wk clubs er komt kunnen Messi cs dan echt niet meer op vakantie, en is dit dus wel degelijk een verzwaring van het programma.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Maar ze waren contractueel verplicht met hun sterkste teams te komen toch?? Althans dat zei je net.

Ja, het ??n sluit het ander niet uit. Ze moeten hun beste spelers meenemen, mits die beschikbaar zijn. Spelers die op vakantie zijn, zijn niet beschikbaar.
 

JMD

Well-known member
Ja, het ??n sluit het ander niet uit. Ze moeten hun beste spelers meenemen, mits die beschikbaar zijn. Spelers die op vakantie zijn, zijn niet beschikbaar.

Oke. Maar dan geldt dat nieuwe WK Clubs dus echt wel als een verzwaring, want daar zullen de clubs hun allerbeste spelers wel naartoe meenemen. En wanneer is er dan rust voor hen?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Oke. Maar dan geldt dat nieuwe WK Clubs dus echt wel als een verzwaring, want daar zullen de clubs hun allerbeste spelers wel naartoe meenemen. En wanneer is er dan rust voor hen?

Ik weet niet of dat zo is. Misschien nemen ze naar dat WK Clubs ook wel hun reserves mee, als hun beste spelers op vakantie zijn.
 

JMD

Well-known member
Ik weet niet of dat zo is. Misschien nemen ze naar dat WK Clubs ook wel hun reserves mee, als hun beste spelers op vakantie zijn.

Dat denk ik niet. Als het dezelfde waarde blijft houden als de WK Clubs nu willen ploegen die echt wel winnen, en is het sowieso geen vriendschappelijk toernooi meer.
 

Maasveld

Well-known member
Ik blijf het vreemd vinden dat JMD klaagt over volle programma's terwijl hij wel de returns in de FA Cup wil behouden.
 

gevegt

Well-known member
Moniz heeft per direct ontslag genomen. Hij is het zat dat er zoveel wordt omgekocht in de Sloveense competitie.
 

Batigoal

Well-known member
Op de clubsite geeft hij aan dat hij vertrekt omdat hij met zijn explosieve karakter niet past bij de club.
 
Bovenaan