Opmerkelijk voetbalnieuws

SanMark.

Well-known member
Rwanda het eerste land dat de plastic tasjes in de ban heeft gedaan. Dat moet dus wel goed zitten.
 

zwammy

Well-known member
4109345957.jpg


Arsenal gaat het toerisme naar Rwanda een boost geven! :duim:

Dat het ??n van de armste landen in Afrika is met een dictator die zijn geld liever in dit soort zaken steekt dan aan zijn bevolking geeft is vast bijzaak.

Het eerste land waarvan we weten wat ze doen met ons ontwikkelingsgeld :duim:
 

JMD

Well-known member
De minister van Buitenlandse zaken van Rwanda verwijt Nederland neo-kolonialisme omdat er vragen in de 2e Kamer gesteld worden over bovenstaande sponsordeal...

Gewoon de ontwikkelingshulp stoppen aan Rwanda lijkt me.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat lijkt mij wel zo respectvol richting Rwanda. Dat lijkt mij sowieso meer een Duits/Belgisch probleem.
 

Mario

Well-known member
De minister van Buitenlandse zaken van Rwanda verwijt Nederland neo-kolonialisme omdat er vragen in de 2e Kamer gesteld worden over bovenstaande sponsordeal...

Gewoon de ontwikkelingshulp stoppen aan Rwanda lijkt me.

Heeft Sylvana al gereageerd?
 

Forza AZ

Well-known member
De minister van Buitenlandse zaken van Rwanda verwijt Nederland neo-kolonialisme omdat er vragen in de 2e Kamer gesteld worden over bovenstaande sponsordeal...
Hij wil dus geen geld meer ontvangen van andere landen?

Nou, dat is dan geregeld.
 

JMD

Well-known member
Vechtpartij bij de bekerfinale tussen Feyenoord O19 en PSV O19. Het werd gespeeld op Varkenoord, dus niet neutraal terrein. Niet een handige keus, want eerder op de dag vond er eenn toernooi plaats van de harde kern van Feyenoord, dis massaal op het duel afkwamen. Volgens ad.nl was het gescheld op PSV-spelers en coach Ooijer het hele duel niet van de lucht.
 

De Groene Scout

Well-known member
Op het filmpje dat rondgaat op internet overigens vooral spelers en begeleiders die met elkaar op de vuist gaan. Zag niet of nauwelijks andere mensen het veld op komen.
Triest natuurlijk; zou als ik daar als KNVB-official was gewoon geen beker uitreiken en naar huis rijden.
Gewoon geen winnaar en beide trakteren op een flinke boete.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vechtpartij bij de bekerfinale tussen Feyenoord O19 en PSV O19. Het werd gespeeld op Varkenoord, dus niet neutraal terrein. Niet een handige keus, want eerder op de dag vond er eenn toernooi plaats van de harde kern van Feyenoord, dis massaal op het duel afkwamen. Volgens ad.nl was het gescheld op PSV-spelers en coach Ooijer het hele duel niet van de lucht.

Ik heb live zitten kijken. Zullen ongetwijfeld genoeg idioten langs het veld hebben gestaan, maar ik vond vooral dat PSV van meneer Ooijer zich misdroeg. Die speelt de vermoorde onschuld, maar was constant aan het zeiken op de arbitrage en greep niet in toen zijn spelers er een ordinaire vechtpartij van maakten. Twee PSV-ers kregen ook rood.
 

Pascallovic

Well-known member
Op het filmpje dat rondgaat op internet overigens vooral spelers en begeleiders die met elkaar op de vuist gaan. Zag niet of nauwelijks andere mensen het veld op komen.
Triest natuurlijk; zou als ik daar als KNVB-official was gewoon geen beker uitreiken en naar huis rijden.
Gewoon geen winnaar en beide trakteren op een flinke boete.
Wat ik gehoord heb begon die vechtpartij inderdaad op het veld. Nu zullen er vast wel idioten langs de kant geweest zijn die dit als uitnodiging hebben gezien om zelf ook iets te doen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Waar was het te volgen dan?

Mooi dat er beelden zijn, dan zal het niet moeilijk zijn aan bewijsvoering te doen.

Youtube pagina van Feyenoord.

Overigens, even ter aanvulling op mijn vorige post: diverse idioten hebben zich misdragen. Toeschouwers langs de lijn, spelers van de beide teams en Andr? Ooijer. Waar ik me dan aan erger is dat Ooijer gaat janken in de media, terwijl hij en zijn ploeg zich niet bepaald onbetuigd lieten. Van geen van de betrokkenen is het trouwens goed te praten.
 

JMD

Well-known member
Overigens, even ter aanvulling op mijn vorige post: diverse idioten hebben zich misdragen. Toeschouwers langs de lijn, spelers van de beide teams en Andr? Ooijer. Waar ik me dan aan erger is dat Ooijer gaat janken in de media, terwijl hij en zijn ploeg zich niet bepaald onbetuigd lieten. Van geen van de betrokkenen is het trouwens goed te praten.

Zeker niet goed te praten nee. Maar als de harde kern achter je dugout staat, op de dugout ramt en constant 'Kanker Ooijer' lopen te zingen dan kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment het even niet zo helder meer ziet. (zeker als je (wat ik ergens las) als Ooijer zijnde een familielid kort geleden verloren hebt aan die kutziekte (weet niet of dit waar is overigens) Ik ben ook ooit eens bloedlink op een klas geworden omdat die kanker continu als bijvoeglijk naamwoord bleven gebruiken, vlak nadat ik mijn tante had verloren aan die ziekte, was toen ook even de controle kwijt...

Verder blijf ik het een vreemde keus vinden om deze bekerfinale op Varkenoord te spelen... Had bv op Zoudenbalch in Utrecht gespeeld.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zeker niet goed te praten nee. Maar als de harde kern achter je dugout staat, op de dugout ramt en constant 'Kanker Ooijer' lopen te zingen dan kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment het even niet zo helder meer ziet. (zeker als je (wat ik ergens las) als Ooijer zijnde een familielid kort geleden verloren hebt aan die kutziekte (weet niet of dit waar is overigens)

Verder blijf ik het een vreemde keus vinden om een bekerfinale op Varkenoord te spelen... Had bv op Zoudenbalch in Utrecht gespeeld.

Wat ik begrepen heb riep Ooijer zelf kanker Feyenoord, terwijl hij zijn middelvinger op stak naar de toeschouwers. Dat weet ik natuurlijk niet zeker, want ik was er niet bij. Maar feit is wel dat een aantal van zijn spelers het vuurtje nadrukkelijk opstookten in het veld, door te provoceren en uiteindelijk dus te gaan vechten.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat ik begrepen heb riep Ooijer zelf kanker Feyenoord, terwijl hij zijn middelvinger op stak naar de toeschouwers. Dat weet ik natuurlijk niet zeker, want ik was er niet bij. Maar feit is wel dat een aantal van zijn spelers het vuurtje nadrukkelijk opstookten in het veld, door te provoceren en uiteindelijk dus te gaan vechten.
Laten we vaststellen dat er van 2 kanten flink is geprovoceerd, waardoor het is ge?scaleerd. Wie er begon is wat dat betreft niet relevant. Of je dan na afloop moet gaan zeuren in de media? Wat mij betreft niet, want als je deze omstandigheden had verwacht, dan had je juist extra scherp moeten zijn in het voorkomen van de eigen negatieve rol. Een van Bommel die dit elftal normaal coacht was dit overkomen denk ik.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Laten we vaststellen dat er van 2 kanten flink is geprovoceerd, waardoor het is ge?scaleerd. Wie er begon is wat dat betreft niet relevant. Of je dan na afloop moet gaan zeuren in de media? Wat mij betreft niet, want als je deze omstandigheden had verwacht, dan had je juist extra scherp moeten zijn in het voorkomen van de eigen negatieve rol. Een van Bommel die dit elftal normaal coacht was dit overkomen denk ik.

Geheel mee eens!
 
Bovenaan