Opmerkelijk voetbalnieuws

vakx2.0

Banned
Eerste Johan Cruijff straat is een feit.
Niet Amsterdam, maar een minuscuul Spaans dorpje heeft de primeur.
 

zwammy

Well-known member
Ik hoorde dat Jordi Cruijff het wel mooi zou vinden als Schiphol naar Johan vernoemd wordt. Hoewel ik dit beter bij bizar nieuws vind passen.
 

vakx2.0

Banned
Ik hoorde dat Jordi Cruijff het wel mooi zou vinden als Schiphol naar Johan vernoemd wordt. Hoewel ik dit beter bij bizar nieuws vind passen.

Ik dacht dat je een grapje maakt. Niet dus.
Mijn god, die Jordi... met dat soort megalomane gedachten ben je rijp voor het gesticht.
 

JMD

Well-known member
Ik hoorde dat Jordi Cruijff het wel mooi zou vinden als Schiphol naar Johan vernoemd wordt. Hoewel ik dit beter bij bizar nieuws vind passen.
Zo bizar vind ik het niet hoor. Het is de Nederlander die volgens mij het meest bekend is in het buitenland.

Liverpool heeft het John Lennon Airport,
Parijs heeft het Charles de Gaulle Aeroport
M?nchen heeft het Franz Joseph Strauss Flughafen
Rome's vliegveld heet officieus Leonardo da Vinci

Daar zou het Johan Cruijff Airport mooi tussen passen.
 

vakx2.0

Banned
Niet in Nederland. Niet als we nog een beetje aan ons 'nuchtere' imago willen vasthouden.
Rembrandt zou zich in z'n graf omdraaien.
 

Pascallovic

Well-known member
In Nederland zijn we er nooit zo goed in. Als er een kind in het koninklijk huis is geboren heeft die binnen een dag 4 straten en 3 scholen benoemd. Bij Cruijff duurt het belachelijk lang. Ook heb je weer van die onzin dat haltes en dergelijke niet naar iemand vernoemd mogen worden. Dat zal met Schiphol vast ook niet mogen.
 

JMD

Well-known member
Niet in Nederland. Niet als we nog een beetje aan ons 'nuchtere' imago willen vasthouden.
Rembrandt zou zich in z'n graf omdraaien.
Rembrandt heeft in Amsterdam alleen al een plein, en een museum waarin hij de belangrijkste plaats inneemt... Verder heeft zo ongeveer elk dorp en elke stad wel een Rembrandtplein/laan/singel. Tijd voor Cruijff om dat in te halen... ;)
 
Bovenaan