Ons Europees voetbaltopic

Abubakari

Well-known member
Zestien punten voor in de Eredivisie en relatief kansloos in de CL, een uitschieter daargelaten. Dat is toch het lot als Nederlandse club. Ik vraag mij wel eens af of we niet meer voor elkaar kunnen krijgen in de EL. Maar ja, financieel is de CL nu eenmaal essentieel om te kunnen blijven investeren in de club. Realistisch is wel dat je de prijzen als PSV zijnde nu eenmaal alleen in Nederland kan winnen. Dus gewoon de focus op de landstitel en de beker. Zelfs als we de tussenronde nog halen, zal dat het eindpunt zijn.
Dat weet ik niet. Kijk naar een Bodo Glimmt, kijk naar wat je kan tegen Liverpool en Napoli. Kijk naar Ajax in 2019 en 2020 terwijl die er lang niet zo ver bovenuit staken in de competitie (al igt het er bovenuit steken ook wel aan de rommelende concurrentie, maar dan nog is PSV behoorlijk foutloos) dan moet er echt wel wat meer te halen zijn in de CL. Je zult hem niet winnen, maar je probleemloos olaatsen voor de tussenronde zou toch niet teveel gevraagd moeten zijn.
Maar ik heb het idee dat PSV wel eens de branie van (een goed) Ajax mist in Europa. Te bescheiden en te Brabants. En natuurlijk moet je ook niet op momenten zo lopen schutteren als ze gister deden.

Bovenaan