In het artikel op de site van l'Équipe dat bij hetzelfde overleg is besloten om Nice te cancellen en de spelen in Lyon te houden.
Nice zou de ceremonies en de sporten op (vlak) ijs organiseren (muv langebaanschaatsen), maar dat gaat nu dus allemaal naar Lyon.
Dat is wel heel apart... Alles leek al rond. Maar het heeft er (als ik een beetje inlees) mee te maken dat de nieuwe burgemeester van Nice de plannen wilde veranderen, dat wilde de organisatie/regio niet... Het ijshockey zou bv in het stadion van Nice plaatsvinden (en dan 2 stadions van maken), maar men kwam er nu pas achter (typisch Frans...) dat OGC Nice dan 9 maanden(!!) niet in het eigen stadion kon spelen...
Zo kwamen er dus steeds meer kinken in de kabel en heeft men nu de knoop doorgehakt en alles weggehaald uit Nice...
Ik ben helemaal gek van Nice, maar behalve dat je daar de bergen ziet liggen heb ik daar nou nooit echt het wintersportgevoel, Lyon is wat dat betreft ook logischer, en je rijdt vanaf daar sneller naar de diverse clusters, zeker in de winter, want de snelste weg vanuit Nice naar de clusters zou over bergpassen moeten en die zijn 's winters natuurlijk dicht (en ook absoluut niet geschikt voor een grote hoeveelheid voertuigen)