Oefenwedstrijden amateurvoetbal

Unregistere

Well-known member
Begrijp ik wel. Als ze straks gewoon wedstrijdfit zijn, wordt het lastig zat. Basiself zag er al best aardig uit in die oefenpot. Maar ja, Adelaar maakt zich wel zorgen.

Kozakken Boys heeft geen vervanger voor SteDoCo kunnen strikken en speelt vanavond dus een onderlinge wedstrijd.

En bij ons is er nog een oefenwedstrijd toegevoegd, hoewel de teammanager beweert dat die wedstrijd al tijden ingepland stond. Volgende week dinsdagavond gezellig naar Westlandia. Kan ik na UNA dus mooi nog een tegenstander van HSC en Blauw Geel scouten. ;)

Unregistere

Well-known member
Uiteindelijk zelfs 10-0 geworden. Fregge had een telraampje nodig, al begreep ik wel van hem dat Leonidas veel spelers van het tweede elftal had meegestuurd. Maar dan nog, mooie score voor Blauw Geel!

Nog wat uitslagen van gisteravond:

ARC - Noordwijk 2-2 (Waandels, Reynaers)

SDC Putten - Spakenburg 1-2 (eigen doelpunt; Bitter, Castien)

IJsselmeervogels - DOVO 5-4 (El Azzouti 3, M. de Harder 2; Balk, Biya, Bakkenes, Huisman)

SJC - FC Lisse 2-1 (Koylu)

Vlissingen - Barendrecht 1-1 (Krolis)

Scheveningen - Ter Leede 3-2 (van Koesveld, de Jong, Martijn; Gilissen, Bok)

GVVV - OSS '20 1-3 (de Graaf; van Sonsbeek, van de Rande, Waterink)

Katwijk - Jong RKC Waalwijk 0-1

Hercules - Sportlust '46 2-0

Quick Boys - The Motivated Academy Rotterdam 8-0 (Steltenpool 2, Kaars, de Vr?, Bekooij, Ket, Staal, Kamp)

Jong Almere City FC - Rijnsburgse Boys 2-3 (Spruijt, Bakker, Jongeneelen)

GOES - Halsteren 1-2 (de Kroo; Idabdelhay, Marijnissen)

Eemdijk - WHC 5-0 (van de Groep 2, van Eekeren, van Halteren, W. de Graaf)

De Treffers - Silvolde 3-1 (Hoffman, Misidjan, eigen doelpunt; Krosse)

Smitshoek - Heerjansdam 2-2 (eigen doelpunt, Kroon; Fortes 2)

SC Feyenoord - Capelle 4-2 (Oosterom, de Zwart, van Eijck, Obiku; Gon?alves 2)

Fregge

Well-known member
Plus Blauw Geel speelde in een ander systeem. Had toch liever een sterkere tegenstander gezien. Zaterdag dan maar tegen UDI.

De Groene Scout

Well-known member
Ik zag dat Wessel Witbreuk zijn 1e treffer voor Jong Twente ook heeft gemaakt op het toernooi bij Excelsior'31. Tegen Quick'20 maakte hij de winnende 1-0. Dat is altijd goed. :duim:

Unregistere

Well-known member
Dan noem je jezelf The Motivated Academy En verlies je met 8-0. :D

Haha, ja, maar misschien waren ze wel heel gemotiveerd aan de aftrap verschenen?

Was natuurlijk een wedstrijd zonder veel waarde, hooguit hebben de spelers van Quick Boys wat kunnen oefenen op scoren. Ze zouden tegen VVSB spelen, maar die belden af. Daarom is dit team gestrikt, maar daar lopen geen jongens in met het niveau van de tweede of derde divisie. Waarschijnlijk gaat de volgende column van Cor Hansse dus over zondagclubs die oefenduels afzeggen. ;)

de Kok

Member
Haha, ja, maar misschien waren ze wel heel gemotiveerd aan de aftrap verschenen?

Was natuurlijk een wedstrijd zonder veel waarde, hooguit hebben de spelers van Quick Boys wat kunnen oefenen op scoren. Ze zouden tegen VVSB spelen, maar die belden af. Daarom is dit team gestrikt, maar daar lopen geen jongens in met het niveau van de tweede of derde divisie. Waarschijnlijk gaat de volgende column van Cor Hansse dus over zondagclubs die oefenduels afzeggen. ;)

Lijkt mij sterk want zijn favoriete HHC was kortgeleden de eerste met zo'n onverwachte afzegging.

Unregistere

Well-known member
Wij namen gisteren deel aan het Pre-season Tournament van OJC Rosmalen. Op het schitterende sportpark werden gisteravond twee duels gespeeld. ASWH nam het op tegen UNA en verloor met 2-3. In de eerste twintig minuten speelden we goed en hadden we op voorsprong moeten komen, maar een paar kansrijke aanvallen strandden in de eindfase. Na een klein half uur een messcherpe counter waardoor Mart van de Gevel na een lange bal ineens alleen door kon en koel scoorde. Nog geen minuut later een slordigheid in de opbouw en opnieuw een goal van Van de Gevel. Daarna kon UNA helemaal achterover leunen natuurlijk, gokkend op de omschakeling. In de tweede helft zorgde Abderrahim Loukili voor de aansluitingstreffer, maar niet veel later weer een counter en de 1-3 door Teun Willems. De 2-3 door Sam van de Kreeke na een ingestudeerde vrije trap, die echt perfect werd uitgevoerd (gaaf om te zien), kwam te laat. Al schoot Lester Pires nog bijna de gelijkmaker binnen.

Daardoor spelen wij zaterdag de kleine finale tegen gastheer OJC Rosmalen. De finale gaat tussen UNA en Achilles Veen, dat OJC met 0-3 klopte. Prima georganiseerd toernooi, kan niet anders zeggen. Enige minpuntje vond ik de arbitrage bij onze wedstrijd. Het andere potje werd gefloten door Cairo, een prima scheidsrechter. Onze wedstrijd werd gefloten door iemand die op veel te grote afstand van de situaties stond, het niet echt kon belopen en te veel kleine overtredingen onbestraft liet om voordeel af te wachten dat er dan meestal niet was. Hij zag ook twee zuivere strafschoppen over het hoofd, aan beide kanten ??n. Dus in die zin werd er gelukkig niemand extra benadeeld. Maar goed, ik snap dat het in de vakantietijd niet zo makkelijk is om scheidsrechters te vinden.

UNA wil trouwens voor de titel gaan in de derde divisie zondag - let op Waan, Scout en Fregge - komend seizoen. Vond het ook geen verkeerde ploeg. Vrij degelijk, beetje inzakken, loeren en dan via de lange bal de snelle aanvallers aan het werk zetten. Na rust hadden ze ook een grote spits ingebracht, Jelle Schijvenaars, waar die andere aanvallers dan omheen mochten sprinten. Ideaal om mee te counteren. Weet niet of ze altijd zo spelen, maar als ik zie hoe ze dit beheersen, vermoed ik van wel. Geen heel sympathiek ploegje trouwens, veel op de hakken trappen en dergelijke. Paar schreeuwers ook. Beste man vond ik middenvelder Thomas Horsten.

Leonidas oefende gisteren trouwens tegen de nationale ploeg van Suriname. Nu met meer basisspelers vermoed ik, want de Rotterdammers verloren met 2-3. Goals van El Harti en El Hank voor Leonidas.

De Groene Scout

Well-known member
UNA wil trouwens voor de titel gaan in de derde divisie zondag - let op Waan, Scout en Fregge - komend seizoen. Vond het ook geen verkeerde ploeg. Vrij degelijk, beetje inzakken, loeren en dan via de lange bal de snelle aanvallers aan het werk zetten. Na rust hadden ze ook een grote spits ingebracht, Jelle Schijvenaars, waar die andere aanvallers dan omheen mochten sprinten. Ideaal om mee te counteren. Weet niet of ze altijd zo spelen, maar als ik zie hoe ze dit beheersen, vermoed ik van wel. Geen heel sympathiek ploegje trouwens, veel op de hakken trappen en dergelijke. Paar schreeuwers ook. Beste man vond ik middenvelder Thomas Horsten.

Analyse klopt prima. Geen verkeerde ploeg, wel een tikkeltje vervelend en loerend op de counter en daarmee ook vaak succesvol.

Glenn Kobussen is al jarenlang een zeer gewaardeerde kracht op het middenveld in HHC 1 en de keeper die tegen SVZW de fout in ging is Ramon Nijland die vorig seizoen bijna alle wedstrijden keepte in HHC 1.

Dal zal die wel een mindere dag gehad hebben. Heel HHC speelde die wedstrijd dramatisch. Kwamen nog goed weg met een 2-1 nederlaag tegen een 1e klasser. Wel beschamend moet ik zeggen.
Ben benieuwd of ze zaterdag beter voor de dag komen.

Unregistere

Well-known member
Analyse klopt prima. Geen verkeerde ploeg, wel een tikkeltje vervelend en loerend op de counter en daarmee ook vaak succesvol.

Dacht ik wel. Komen uit het ongezellige deel van Brabant, volgens onze Brabander 'Samba Sam' van de Kreeke. Dat verklaart het vast. ;)

Die trainer ziet er trouwens wel uit als een soort volkszanger, dus dat zou dan wel weer gezellig kunnen zijn.

Bovenaan