Oefencampagne 2018/2019

erka

Well-known member
Ja, erg leeg. Er waren misschien wel meer uitsupporters dan thuissupporters. Die lui van Werder komen zo even met een paar duizend man voor een oefenpotje.

Typisch oefenvoetbal, geen reet aan en Werder krijgt het dit seizoen weer moeilijk in de BL.

Unregistere

Well-known member
Laatste 20a30 minuten. Viel niet echt op, was ook een vrij tamme wedstrijd, dus dan is het ook wel lastig voor een aanvaller. Speelde bovendien in de fase dat Werder wat betere spelers in had gebracht.

Okee, zonde. Lees her en der dat hij een serieuze kans zou maken op een basisplek, dat zou ik wel knap vinden.

erka

Well-known member
Ik ken weinig Werder spelers, maar klopt het dat ze starten met een groot deel B garnituur?

Ja, 1e helft mix van A en B. Pavlenka, Moisander, Veljkovic, Eggestein begonnen en hebben vorig jaar in de BL alles gespeeld. Gebre Selassie, Klaassen, Kruse, Rashica en Harnik kwamen er de 2e helft bij.
Dus die 9 plus nog 2 extra spelers hier en daar (zij hebben ook een goede Japanner, Osako) heb je de basis wel. Haal je in Nederland wel Europees mee, in Duitsland mag je blij zijn niet te degraderen.

Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Werder Bremen - VVV 1-1, doelpunten van Harnik en Samuelsen. Bij Bremen in ieder geval Pavlenka, Klaassen, Harnik, Eggestein, Rashica, Moisander en Kruse in de basis, dus ik geloof dat die met de beoogde basis hebben gespeeld.

Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
De 4e pot tegen een profclub ook verloren. Geen idee hoe het was. Dat zien we over anderhalve week wel.

Unregistere

Well-known member
Ook ASWH kon FC Dordrecht niet stuiten. De Schapenkoppen trokken de goede voorbereiding door en wonnen met 0-1 op een best goed gevuld sportpark Schildman. Jeremy Cijntje maakte in de 13e minuut de enige goal na een goede counter. Verder waren er weinig kansen, wel raakte ASWH nog een keer de paal. Dordt oogde best fris, veel jonge spelers die graag willen. Wij deden in grote delen van de wedstrijd weinig voor hen onder, dus dat is positief.

Forza AZ

Well-known member
De 4e pot tegen een profclub ook verloren. Geen idee hoe het was. Dat zien we over anderhalve week wel.

Dan hoop ik dat een slechte generale niet leid tot een goede (eerste) uitvoering. ;)

Bij AZ was het juist andersom. Alle oefenpotjes tegen profclubs ongeslagen en dan verliezen van Kairat.

De Groene Scout

Well-known member
Barendrecht - Fortuna Sittard 2-2 is toch ook wel een opvallende uitslag.
Fortuna nog niet klaar voor het echte grote werk Jansen?

Jamel

Administrator
Forumleiding
Barendrecht - Fortuna Sittard 2-2 is toch ook wel een opvallende uitslag.
Fortuna nog niet klaar voor het echte grote werk Jansen?

Fortuna speelde met een B-elftal en kwam al na een klein half uur met 10 man te staan na een rode kaart. Zegt dus helemaal niets.

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord heeft onder Been wel eens met 2-1 verloren van Barendrecht. Dat seizoen wisten wij ons te handhaven.

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij tamelijk onvoorspelbaar onderin. FC Emmen lijkt de zwakste, maar genoeg clubs die in degradatienood kunnen komen.

Atreides

Well-known member
Ik zeg niet dat we erin blijven maar we gaan dus echt wel boven Emmen eindigen.

Dat lijkt me knap lastig als je als laatste eindigt.

Even serieus, waarom verwacht je dat Fortuna boven Fc Emmen eindigt? Was vorig jaar een uitstekend voetballende ploeg die weinig tegen kreeg.

Jullie zullen het moeten doen zonder je aanvoerder Schuurs.

Janssen

Well-known member
Even serieus, waarom verwacht je dat Fortuna boven Fc Emmen eindigt? Was vorig jaar een uitstekend voetballende ploeg die weinig tegen kreeg.

Klopt, en wij haalden 20 punten meer dan die ploeg.

Jullie zullen het moeten doen zonder je aanvoerder Schuurs.

Er is ook wel wat kwaliteit bijgekomen (Ciranni, Diemers, Novakovich). Daarnaast is Emmen ook sterkhouders kwijtgeraakt.

Atreides

Well-known member
Klopt, en wij haalden 20 punten meer dan die ploeg.
.

Goede reactie, waarbij jullie (even gekeken) wel een heel goed doelsaldo hadden.

Daarnaast is Emmen ook sterkhouders kwijtgeraakt

Twee basisspelers, waarbij denk ik alleen Veldmate een gemis gaat worden. Rationeel gezien heb je waarschijnlijk gelijk.

N.B. transfermarkt geeft aan dat de marktwaarde van de Fortuna selectie op 8,4 miljoen zou staan, ruim boven Fc Emmen (5,15) en eveneens boven De Graafschap, Excelsior en NAC.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
OK, komt dus allemaal goed met Fortuna; gelukkig maar.

Tenzij ze veel blessures krijgen want de vervangers komen tegen Barendrecht al niet verder dan 2-2.

Wat ik over Emmen gelezen heb qua voorbereiding en teamspirit zouden die best wel eens kunnen verrassen. Ik zie de Graafschap eerder als de zwakste.

Bovenaan