Nederland Topic

JMD

Well-known member
Mooi interview met haar en ook mooi dat ze nog even terugkomt op haar coach en de aanklacht die tegen hem liep wegens grensoverschrijdend gedrag. Het lijkt me voor een speler niet prettig als jouw trainer wordt beschuldigd van iets (en tegenwoordig dus ook direct 'gekruisigd') en jij dat gedrag totaal niet gezien hebt.
 

JMD

Well-known member
De Nederlanders morgen, atletiek gaat beginnen, dus een uitgebreide lijst:
10.00 Judo, Marit Kamps, 6e partij, bij winst partij 15 en dan bij winst partij 21 (Mat 1)
10.00 Judo, Jelle Snippe, 3e partij, bij winst partij 11 en dan bij winst partij 17 (Mat 2)
10.05 Atletiek, Tienkamp, 1e onderdeel, 100m, Rik Taam (heat 2), Sven Roosen (heat 3)
10.30 Hockey heren, Nederland - Spanje
10.35 3x3 Basketbal, Polen - Nederland
10.55 Atletiek, Tienkamp, 2e onderdeel, Verspringen, Taam en Roosen
11.00 Zwemmen, 100m vlinder, Nyls Korstanje (heat 5)
11.10 Atletiek, 1500m heren, 1e ronde, Niels Laros (heat 2), Stefan Nillessen (heat 3)
11.17 Zwemmen, 200m wisselslag, Marrit Steenbergen (heat 4)
11.35 Atletiek, Kogelslingeren kwalificatie, Denzel Comenentia
11.42 Roeien, finale twee zonder stuurvrouw
vanaf 12.00 Zeilen, ILCA6 3 races, ILCA7 2 races
12.00 3e partij na, Court Suzanne Lenglen, bronzen finale gemengddubbel, Schuurs/Koolhof
12.03 Zwemmen, gemengde estafette 4x100m wissel series
12.10 Zeilen, 49er FX, medal race
12.15 Atletiek, Tienkamp, 3e onderdeel, Kogelstoten, Taam en Roosen
12.45 Hockey dames, België - Nederland
13.10 Zeilen, 49er, medal race
13.35 3x3 Basketbal, Nederland - Litouwen
14.00 Paardrijden, springen, teamwedstrijd. NL als 6e, 16e en dan nog 1 combinaties laatste ronde (volgorde afhankelijk van stand na 2 omlopen)
14.20 Zeilen, IQFoil heren, metal race
15.43.30 Kanovaren, slalom cross, tijdrit, Joris Otten
16.00 Beachvolleybal, 3e groepswedstrijd, Boermans/De Groot
16.00 Judo, alleen bij halen kwartfinale
16.55 Kanovaren, slalom cross, tijdrit, Lena Teunissen
17.00 Beachvolleybal, 3e groepswedstrijd, Stam/Schoon
17.01 Kanovaren, slalom cross, tijdrit, Martina Wegmann
18.00 Atletiek, Tienkamp, 4e onderdeel, Hoogspringen, Taam en Roosen
18.10 Atletiek, 5000m, 1e ronde, Sifan Hassan (heat 1), Maureen Koster (heat 2)
18.55 Atletiek, discuswerpen, kwalificatie, Jorinde van Klinken (heat 1), Alida van Daalen (heat 2)
19.10 Atletiek, 4x400m gemengde estafette, kwalificatie (NL heat 2)
20.00 Beachvolleybal, 3e groepswedstrijd, Vd Velde/Immers
20.00 BMX Racing, Jaymio Brink, 1/2 finale
20.15 BMX Racing, 3 NL dames, 1/2 finale
20.50 Atletiek, Tienkamp, 5e onderdeel, 400m, Taam en Roosen
21.00 Zwemmen, evt. 1/2 finale 100m vlinderslag
21.22 Zwemmen, evt. 1/2 finale 200m wisselslag
21.35 BMX Racing, evt Jaymio Brink
21.50 BMX Racing, evt. 3 NL dames, finale

Maar 1 roeifinale morgen. De judoka's hebben begreep ik weinig kans, maar wel kans op brons in het tennis, een best wel grote kans op een medaille bij 49erFX en een kansje bij windsurfen. En bij de teamwedstrijd springen kan alles, net als bij BMX.
Kan dus morgen 6 medailles worden (roeien, tennis, zeilen 2x, paard en BMX) maar slechts 0 of 1 kan ook zomaar.
 

Maasveld

Well-known member
Keurig 2e/3e/4e en alle dames direct naar de 1/2 finale morgen als 5e/6e/10e.
Ik zie het al gebeuren, 4e/5e/6e in de finale. Sakakibara, Willoughby en Shriver hebben allemaal hun 3 series gewonnen. Maar goed, het blijft BMX dus de kans is redelijk aanwezig dat er nog wel gevallen/gebotst wordt.
 

JMD

Well-known member
3 NL in de finale zou sowieso al fantastisch zijn, wat er ook gebeurt in de finale. Finales zijn de meest idiote races, Kimmann won ooit goud terwijl hij de hele Spelen nog geen echt goede race had gereden, net als 1 van die zusjes Smulders.

In Tokyo was die finale dag in de Japanse ochtend, ik was van plan er even 2 uur uit te gaan om dat te kijken, maar er gebeurde zoveel, ook crashes dat het uiteindelijk bijna 4 uur duurde en het toen al 8.00 ofzo was NL tijd en ik maar wakker ben gebleven...
 

JMD

Well-known member
Ai, Siniakova/Machac verslaan Dabrowski/Auger Aliassime en dus moeten Koolhof/Schuurs om brons spelen tegen de Canadezen. Voor mijn gevoel had ik liever de Tsjechen gehad.

Dan maar hopen dat Alcaraz Auger Aliassime een hele zware partij wordt morgen en dat Auger Aliassime daarna doodmoe is... :)

Overigens wordt het echt pas tegen de avond dat het duel om brons zal plaatsvinden, ze staan 3e partij na 12.00. Maar Auger Aliassime moet eerst singelen, dat is om 13.30, als dat 2 uur duurt is het half vier, plus rusttijd en je zit zo in de avond.
 

JMD

Well-known member
Dat is een aardig vol programma, morgen. Mijn boodschappen kan ik het best voor 10:00 halen, begrijp ik.
Los van de Nederlanders, sowieso de drukste dag qua medaille-evenementen tot nu toe, 25x morgen (als de zeilmedalraces ed doorgaan).
Om een idee te geven, zaterdag zijn dat er 29, volgende week vrijdag 34 en dan volgende week zaterdag 39. Vergeleken met Tokyo zijn de medaille-evenementen wat minder verspreid over de 2 weken. Natuurlijk zijn de laatste vrijdag/zaterdag het drukst (o.a. aflopen teamsporten en beachvolleybal, die evenementen hebben bijna 2 weken nodig, dus kunnen niet eerder klaar zijn), maar 39 is echt heel veel, 34 was het maximum in Tokyo.
 
Bovenaan