Nederland Topic

erka

Well-known member
Even daarvoor dacht ik ook al dat ze die Japanse op haar zij gooide, maar kennelijk dus ook niet. Ik heb me er al mee verzoend dat ik van judo gewoon bar weinig snap.

Ik snap het ook niet altijd. Geef mij maar basketbal of racketsporten. Dat snap ik tenminste echt en ook nog wel iets van taktiek enzo.
 

JMD

Well-known member
Even daarvoor dacht ik ook al dat ze die Japanse op haar zij gooide, maar kennelijk dus ook niet. Ik heb me er al mee verzoend dat ik van judo gewoon bar weinig snap.
Dat was begreep ik omdat dat niet via een techniek ging, maar gewoon via duwen.
 

Reinoud

Well-known member
Ik vond haar de hele partij beter dan die Japanse, die natuurlijk uiteindelijk wel prachtig scoort. Maar daarvoor een aantal keer zomaar om niets naar de grond ging en amper een aanval plaatste. Ik snap echt niets van het strafsysteem, want ik had er hier al twee gegeven en ze kreeg er geen.
Grol gaf dat goed aan. Zolang je mee gaat in de beweging is het geen schijn aanval. Vond haar wel passief. Verder heb ik er net zoveel verstand van als jou ;)
 

erka

Well-known member
Ik kan alleen maar zien dat de finalisten om goud wel een stuk sterker en agressiever zijn dan de NLse judoka's. Maar dat kan iedereen wel zien denk ik.
 

JMD

Well-known member
Julio Velasco is coach bij de Italiëdames, die was de coach bij Italië heren op de Spelen van 1996, de gouden finale.
Het is dat ik het net las, anders had ik hem niet herkend
 

Reinoud

Well-known member
Vind het altijd wel heel mooi hoe die time outs bij waterpolo en volleybal zijn. Twee Nederlandse coaches super rustig en heel duidelijk.

Italië laat even haar klasse zien inmiddels
 

JMD

Well-known member
Die Oezbeek die Korrel vandaag versloeg gooit ook de Spanjaard eenvoudig 2x, brons
 

JMD

Well-known member
Sommige klassen uitgesteld en anderen kunnen wel varen ?
De ene klasse heeft meer wind nodig dan de ander. En verder liggen er meer banen in de baai, op sommige plekken dan wel genoeg wind, op andere niet. De TV-baan (waar de medalraces worden gevaren) schijnt vaak het minste wind te hebben (ook wel logisch, die ligt het dichtst bij de kust, zodat toeschouwers ook veel kunnen zien)
 

JMD

Well-known member
Italië lijkt te sterk, jammer, maar was te verwachten.
Duel zaterdag tegen Dominicaanse Republiek (9.00) wordt belangrijk. Winst is normaal gesproken genoeg voor 1/4 finale, maar goed, dan kom je een groepswinnaar tegen en dan is het wel klaar.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ondertussen volleybalsters begonnen. Hopelijk net zo'n mooie pot als van de week.

Ach en anders geven ze elkaar net zo goed knuffels, schouderklopjes en tikjes op de billen. Leuke sport, maar aan dit overdreven gedoe na ieder punt kan ik nooit wennen.
 
Bovenaan