Nederland Topic

Jamel

Administrator
Forumleiding
"Van 't End doet echt helemaal niks" aldus de verslaggever op Radio1...
Ja, die leest hier mee en praat Erka en mij, de echte judokenners, vervolgens na. Zo kan iedereen wel makkelijk scoren als verslaggever.
 

JMD

Well-known member
Ik snap dat niet he. Probeer dan en ga desnoods zelf onderuit. Maar zo verliezen. Dan wil je niet eens meedoen.
Inderdaad. Gisteren was die judodamesfinale wat dat betreft mooi om te zien. Mexicaanse met waza-ari, daarna Sloveense met waza-ari en direct ippon daarna.

Nu durven ze niet (want we kunnen verliezen) en gaan ze alsnog onderuit. Heeft er behalve De Wit gisteren tegen die Vanuataan al een NL judoka iets gescoord?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Grol zei dat hij niks deed en dat dat een structureel probleem is bij Noah van 't End. Altijd hetzelfde.
Grol heeft wat dat betreft wel recht van spreken. Die deed vaak juist net teveel en liep daardoor tegen counters op, hahah. Maar liever dat dan zo'n passieve Van 't End die dan op drie rolletjes verliest.
 

JMD

Well-known member
Grol heeft wat dat betreft wel recht van spreken. Die deed vaak juist net teveel en liep daardoor tegen counters op, hahah. Maar liever dat dan zo'n passieve Van 't End die dan op drie rolletjes verliest.
Precies. Grol heeft flink wat medailles verspeeld op die manier, maar je wist wel dat er wat gebeurde bij hem.

Overigens zie je heel veel strafjesjudo, het is er door de jaren heen niet leuker op geworden..
 

JMD

Well-known member
Dat was een trainingsritje vanaf een meter of 1000 voor die dames, en alsnog met een straatlengte winnen. Naar de finale!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Precies. Grol heeft flink wat medailles verspeeld op die manier, maar je wist wel dat er wat gebeurde bij hem.

Overigens zie je heel veel strafjesjudo, het is er door de jaren heen niet leuker op geworden..
Als iemand die enkel judo kijkt met de OS, vind ik dat nieuwe scoringssysteem echt een verslechtering voor het kijkplezier.

Klevering & Meester geven intussen roeiles in de halve finale.

En Kim Polling ligt eruit.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Overigens zie je heel veel strafjesjudo, het is er door de jaren heen niet leuker op geworden..

Er mag ook veel minder dan een aantal jaren geleden door de nieuwe judoregels. Ik heb het zelf in Athene live gezien en dat was fantastisch. Maar nu val je er bijna bij in slaap.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Als iemand die enkel judo kijkt met de OS, vind ik dat nieuwe scoringssysteem echt een verslechtering voor het kijkplezier.
Het wordt elke Spelen erger. Eerst gingen de koka's eruit, toen de yuko's (of andersom, vergat altijd welke minder was), waardoor je nu alleen maar grote punten kan scoren. Niemand durft meer wat omdat een 'halve aanval' echt niks meer oplevert.

En de judobond deed dat om het aantrekkelijker te maken, het lijkt er vooral minder aantrekkelijk op te worden.
 

Reinoud

Well-known member
Judo kijk ik wel op de NOS omdat Grol ook kritisch durft te zijn en niet alleen hosanna.
Grol is lekker direct op zijn Gronings :)
Hoorde gisteren vader Van der Geest op de radio. Als de score zo blijft, ga hij nog wel eens flink van leer trekken. Ga voor nu aan dat ze terug moeten naar de clubs in plaats van Papendal.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hoorde gisteren vader Van der Geest op de radio. Als de score zo blijft, ga hij nog wel eens flink van leer trekken. Ga voor nu aan dat ze terug moeten naar de clubs in plaats van Papendal.
Tsja, lastig wel. Bij andere sporten zie je dat de switch naar Papendal juist veel positief verschil heeft gemaakt. Bijvoorbeeld bij het atletiek.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

erka

Well-known member
Ik kan er nog niet over uit. Ik zou zelf wel naar die Noah willen stappen en hem eens goed vertellen dat er duizenden sporters in Nederland zijn die enorm veel trainen om de OS te bereiken maar het niet halen. En daar helemaal kapot van zijn. En hij gaat daar even iets meer dan 4 minuten helemaal niks doen en heeft zijn feestje weer te pakken.

OS onwaardig.
 

JMD

Well-known member
Hoorde gisteren vader Van der Geest op de radio. Als de score zo blijft, ga hij nog wel eens flink van leer trekken. Ga voor nu aan dat ze terug moeten naar de clubs in plaats van Papendal.
Ja, die zat al weer klaar inderdaad...

Tsja, lastig wel. Bij andere sporten zie je dat de switch naar Papendal juist veel positief verschil heeft gemaakt. Bijvoorbeeld bij het atletiek.
Klopt, maar de ene sport is ook de andere niet. Bij judo jutten de clubs elkaar onderling juist op, dus zou dat juist niet werken.

Van Dijke moet nu. Gaan we onze 2e judo-zege van deze Spelen halen?
 

erka

Well-known member
Tsja, lastig wel. Bij andere sporten zie je dat de switch naar Papendal juist veel positief verschil heeft gemaakt. Bijvoorbeeld bij het atletiek.

Bij vrijwel alle sporten werkt het positief. Dat het bij judo niet werkt heeft misschien ook andere redenen.
 
Bovenaan