Nederland Topic

erka

Well-known member
Toch ongelofelijk hoe zwak zij elke keer beginnen. Daar is óf iets taktisch mis in de voorbereiding van de staf óf tussen de hoofden.
Dat kan gewoon niet elke wedstrijd weer.
 

JMD

Well-known member
Toch ongelofelijk hoe zwak zij elke keer beginnen. Daar is óf iets taktisch mis in de voorbereiding van de staf óf tussen de hoofden.
Dat kan gewoon niet elke wedstrijd weer.
Bij de vorige wedstrijd gingen ze met een tactiek beginnen die ze de dag ervoor voor het eerst geprobeerd hadden...
Tsja, dat vind ik typisch!
 

JMD

Well-known member
De top 10 van beste Spelen ooit (qua aantal medailles)
1) Tokyo 2020 (36)
2) Parijs 2024 (30)
3) Sydney 2000 (25)
4) Sochi 2014 (24)
5) Athene 2004 (22)
6) Londen 2012 (20)
-) Pyeongchang 2018 (20)
8) Amsterdam 1928 (19)
-) Atlanta 1996 (19)
-) Rio 2016 (19)

De top 10 van beste Spelen ooit (op 'IOC-manier')
1) Parijs 2024 (13x goud - 6x zilver - 11x brons)
2) Sydney 2000 (12 - 9 - 4)
3) Tokyo 2020 (10 - 12 - 14)
4) Sochi 2014 (8 - 7 - 9)
5) Rio 2016 (8 - 7 - 4)
6) Pyeongchang 2018 (8 - 6 - 6)
7) Beijing 2022 (8 - 5 - 4)
8) Beijing 2008 (7 - 5 - 4)
9) Amsterdam 1928 (6 - 9 - 4)
10) Londen 2012 (6 - 6 - 8)

Behaalde medailles:
Roeien 8
Wielrennen 6
Zeilen, Atletiek 4
Zwemmen 3
Hockey 2
Basketbal, paardensport, waterpolo 1
 

JMD

Well-known member
Dit gaat weer een 4e plek worden... Record van Tokyo wordt heel flink verbeterd zo...

Manmeersituaties worden (en dat is eigenlijk steeds in elk duel het probleem) heel zwak uitgespeeld.
Heerlijk om zo ongelijk te hebben...
 

erka

Well-known member
Toch knap teruggekomen. Maar bij deze medaille blijft bij mij wel de 'als' hangen. Ik weet het, als bestaat niet. Maar als ze normaal waren begonnen en niet zo ontiegelijk zwak tegen Spanje, dan hadden ze goud gewonnen want het is gewoon de beste ploeg.
 

Reinoud

Well-known member
Toch knap teruggekomen. Maar bij deze medaille blijft bij mij wel de 'als' hangen. Ik weet het, als bestaat niet. Maar als ze normaal waren begonnen en niet zo ontiegelijk zwak tegen Spanje, dan hadden ze goud gewonnen want het is gewoon de beste ploeg.
Mwah, Spanje met USA staan wel te boek als de beste ploeg. Denk dat ze vooral balen van die nederlaag tegen Australië.

Schitterende bronze plak! Elke keer zo spannend in de topwedstrijden. Nu kwartje goede kant, twee keer met pingels net verkeerde kant.
 

JMD

Well-known member
Voor het eerst sinds 1996 winnen we weer 3 medailles bij teamsporten, ook toen 2x goud (volleybalheren, hockeyheren) en 1x brons (hcokeydames)
 

JMD

Well-known member
Tijdwaarneming bij kano haperde de laatste dagen sowieso al af en toe, maar maakt er nu echt een zootje van: de Nederlandse ligt in de C-finale ruim op kop, maar de Poolse wordt bij de finish als nummer 1 gegeven... :)

Maar Konijn wint! 17e op de Spelen dus
 

JMD

Well-known member
De vader van gouden hockeyster Felice Albers is voetbalmakelaar Guido Albers, maar zij regelt al haar contracten zelf :)
 
Bovenaan