Nederland Topic

JMD

Well-known member
NL morgen:
08.00 Atletiek - Marathon heren - Khalid Choukoud en Abdi Nageeye
09.33 Golf - Anne van Dam - 4e ronde
10.35 Waterpolo - duel om brons - USA - Nederland
10.40 Kanovaren - K1 500m - 1/2 finale - Ruth Vorsselman
11.00 Kanovaren - K1 500m - 1/2 finale - Selma Konijn
12.40 of 12.50 of 13.00 Kanovaren - K1 500m - C/B/A-finale - Vorsselman & Konijn
16.00 Breaking - kwalificatie heren - Lee-Lou Demierre en Menno van Gorp
17.00 Baanwielrennen - sprint - 3e ronde - Vd Wouw (heat 5)
17.19 Baanwielrennen - keirin - 1e ronde - Hoogland (heat 1) & Lavreysen (heat 2)
17.50 Baanwielrennen - sprint - herkansing 3e ronde - evt Vd Wouw
17.59 Baanwielrennen - madison - Havik/Van Schip
19.07 Baanwielrennen - sprint - evt kwartfinale - Vd Wouw (1e rit)
19.21 Baanwielrennen - keirin - herkansing 1e ronde - evt Hoogland en/of Lavreysen
19.30 Synchroonzwemmen - duet vrije routine - De Brouwer/De Brouwer
19.35 Atletiek - 100m horden - finale - Nadine Visser
19.49 Baanwielrennen - sprint - evt kwartfinale - Vd Wouw (2e rit)
19.50 Atletiek - 5000m - finale - Mike Foppen
20.00 Breaking - kwart-, halve en finale - evt. Lee-Lou Demierre en Menno van Gorp
20.14 Baanwielrennen - sprint - evt kwartfinale - Vd Wouw (evt 3e rit)
21.14 Atletiek - 4x400m estafette dames - finale
 

JMD

Well-known member
Marathon heren zou een medaille kunnen, maar dat blijft altijd lastig te voorspellen.
Waterpolodames zou brons mooi zijn, maar vrees dat de USA gaat winnen
Kanovaren no way dat we daar wat halen
Breaking geen idee hoe goed die heren zijn
Madison kan gek lopen, zie de dames vandaag. Daar werd niks van verwacht, Havik/Van Schip zijn regerend wereldkampioen, dus wie weet?
Synchroonzwemmen staat NL na de technische routine op brons. Zou mooi zijn, een medaille uit een totaal niet verwachte sport.
100m horden geen kans net als 5000m
4x400 estafette als Bol meedoet moet dat toch wel een medaille kunnen opleveren.

Als alles meezit 5 medailles, maar dat lijkt me niet reëel, laat ik eens inzetten op 2, waarbij ik het meest hoop op de synchroonzwemsters omdat ik medailles in sporten waar we nooit wat hebben gehaald altijd mooi vind.
 

JMD

Well-known member
Nederland heeft het medailleklassement bij roeien en zeilen gewonnen. Dat is echt knap!
En natuurlijk ook bij hockey maar dat is iets minder knap... ;)
 

JMD

Well-known member
Nageeye zit voorlopig in het tweede groepje. Lijkt wel weer bij elkaar te gaan komen na de klim
Choukoud ver achterin...

Ja idd, pittig parcours, toont ook aan hoezeer Parijs in een 'kom' ligt, als je net buiten de stad komt loop je vrij direct de heuvels in.
 

Reinoud

Well-known member
Ook na de tweede klim lijkt de eerste groep weer bij elkaar te komen.

EDIT: Achter Tola die weg echt de beste klimmer is.
 

Reinoud

Well-known member
Nageeye loopt nu toch te ver achter. Is er na de klim niet meer bijgekomen en een medaille lijkt uit zicht.
 

erka

Well-known member
Zou mooi zijn als Bashir Abdi goud wint. Hij heeft al bronzen medailles van Tokyo, van de WK, van Londen en van Chicago.
Echt iemand die het wel een keer verdient.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Je kunt je België-lijstje weer bijwerken, JMD.
:)

Het blijft beste sinds 1924, medaille 10. Parijs 1924 was 13x voor hen. Mocht er nog een goud komen voor hen dan is het het beste gouden resultaat sinds Antwerpen 1920, dat record gaat nooit meer gehaald worden (14-11-11). Dit kan dus wel nog de beste Spelen buiten België ooit worden voor België
 

JMD

Well-known member
Nageeye valt ver terug, buiten top 20

Als ik dit parcours zo zie en zie hoe kapot Hassan gisteren was zie ik haar hier echt niks halen.
 

JMD

Well-known member
Denk dat Nageeye zelfs uitgestapt is. Valt weg in de ranglijst, wordt niet gemeld op 40 km
 
Bovenaan