Nederland Topic

JMD

Well-known member
Morgen komen de eerste Nederlanders in actie. Vanaf 09.30 de kwalificatieronde boogschieten dames. Aan de hand van het resultaat wordt de plaatsing bepaald voor de individuele en team wedstrijd. Er doen 3 dames voor NL mee.
Om 11.00 dan de handbaldames tegen Angola
Vanaf 14.15 dan de kwalificatie boogschieten heren, in tegenstelling tot vorige Spelen doet er maar 1 NL man mee, Steve Wijler. Dus we hebben ook voor het eerst in jaren geen team bij de heren.
 

erka

Well-known member
Vera van Pol, Nederlands beste meerkampster, mist de OS door een blessure opgelopen op de training in Parijs.
 

erka

Well-known member
Wat betreft het aantal doelpunten voor had je bijna het koffiezetapparaat gewonnen, Joost.
 

erka

Well-known member
De dames zijn laatste geworden in de rankingronde voor de landenwedstrijd. Hadden last van de zenuwen, volgens henzelf. Dat is niet zo handig met boogschieten. De Zuid-Koreanen hadden blijkbaar geen zenuwen want die werden afgetekend 1e met een dik OR.

Daarmee is Nederland nog wel gekwalificeerd, maar tegenstander wordt dan Frankrijk dat 5e werd. En mochten ze die winnen dan wacht Zuid-Korea. En individueel krijgen ze allemaal zware tegenstanders.
 

JMD

Well-known member
Robin haase doet mee aan het enkelspel tennis, Murray trok zich terug…
 

JMD

Well-known member
De dames zijn laatste geworden in de rankingronde voor de landenwedstrijd. Hadden last van de zenuwen, volgens henzelf. Dat is niet zo handig met boogschieten. De Zuid-Koreanen hadden blijkbaar geen zenuwen want die werden afgetekend 1e met een dik OR.

Daarmee is Nederland nog wel gekwalificeerd, maar tegenstander wordt dan Frankrijk dat 5e werd. En mochten ze die winnen dan wacht Zuid-Korea. En individueel krijgen ze allemaal zware tegenstanders.
Zuid Korea is pas in een eventuele halve finale. Mocht Nederland van Frankrijk winnen dan wacht India
 

erka

Well-known member
Zuid Korea is pas in een eventuele halve finale. Mocht Nederland van Frankrijk winnen dan wacht India

Check!

Steve Wijler is 23e geworden in de ranking round. Hij moet in de 1e ronde tegen de Israelier Roy Dror.
 

Reinoud

Well-known member
Valt ook wel wat tegen voor de nummer 8 van de wereld. Maar beter in de finale ronde goed dan in de kwalificaties.
 

erka

Well-known member
Valt ook wel wat tegen voor de nummer 8 van de wereld. Maar beter in de finale ronde goed dan in de kwalificaties.

Ik verheug me echt op boogschieten. Ik weet nog van Tokyo dat de nr1 geplaatste Koreaan, die echt groot favoriet was, er toen al heel snel uitging. En dat er een Turk won.
 

Reinoud

Well-known member
Ik verheug me echt op boogschieten. Ik weet nog van Tokyo dat de nr1 geplaatste Koreaan, die echt groot favoriet was, er toen al heel snel uitging. En dat er een Turk won.
Fantastische sport inderdaad. Voor mij echt Olympische gevoel
 

Reinoud

Well-known member
Ik verheug me echt op boogschieten. Ik weet nog van Tokyo dat de nr1 geplaatste Koreaan, die echt groot favoriet was, er toen al heel snel uitging. En dat er een Turk won.
Mix team moet nog een shoot out schieten tegen Taiwan. Bij winst zijn ze als 16e gekwalificeerd en mogen ze direct tegen grote favoriet Zuid Korea
 
Bovenaan