Nederland Topic

erka

Well-known member
Jammer dat Nederland niet zo meer meedoet met het judo. Hopelijk kan iemand anders zichzelf nog overtreffen, maar weinig verwachtingen van.
 

Reinoud

Well-known member
Badminton mixed speelt wel direct belangrijk potje. Deze wedstrijd zal bepalend zijn of ze door gaan naar de kwartfinales verwacht ik
 

erka

Well-known member
Wel tof dat je elke stream ook kan terugkijken en ook tijdens de wedstrijd kan schuiven.
 

JMD

Well-known member
Wel tof dat je elke stream ook kan terugkijken en ook tijdens de wedstrijd kan schuiven.
Dat terugkijken kon altijd al, op die manier hbe ik in 2022 bij de Spelen veel zaken terug kunnen kijken (of net kon doen of het 'live' was (zonder de uitslag te weten)) als ik zaken had gemist door mijn werk
 

JMD

Well-known member
Tabeling/Piek verliezen met 2-0, die gaan net als de vorige Spelen de groepsfase niet overleven
 

JMD

Well-known member
Klopt, en ik heb zelf lang gebadmintond dus kan wel beetje inschatten. Die anderen waren duidelijk beter.
Jep, dat was duidelijk te zien. Wel maakten Tabeling en Piek veel onnodige fouten.

Tessa Giele 57.89, halve seconde boven haar PR. 8e na 3 series, maar met nog 1 serie te gaan is plaatsing 1/2 finale dus wel zeker. Die is vanavond om 20.30
 

erka

Well-known member
Jep, dat was duidelijk te zien. Wel maakten Tabeling en Piek veel onnodige fouten.

Dat lijkt zo, maar dat komt omdat die Thaisen heel veel druk geven. Ik heb voor de grap eens een clinic gehad tegen Nederlandse subtop en die lui slaan zo hard en geven je echt nul tijd.
 

JMD

Well-known member
De mixed team boogschieten verliest hun shootoff met 19 tegen 18...
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Nu de heren dubbel twee in de baan.

Roeien gaat er trouwens in 2028 anders uit zien: de lichte dubbel twee (d/h) verdwijnt en hiervoor in de plaats komt 'coastal rowing', zowel bij heren als dames als gemengd. Dat is een permanente wijziging. In 2028 zal er voor het 'normale' roeien een eenmalige wijziging zijn, het traject zal geen 2000m zijn, maar slechts 1500m, anders paste de baan niet... (blijkbaar kon de baan van 1984 niet meer gebruikt worden)
 

JMD

Well-known member
En ook de heren dubbel 2 als nummer 1 door uit de serie, zij direct naar de 1/2 finale
 

JMD

Well-known member
Volgens mij de skiffs als enige zo'n uitgebreid traject.
Jep, die hebben zelfs E en F-finales.

Bij de dubbel twee zijn er maar 13 boten, 12 naar de 1/2 finale (via herkansing)


Corbeau wint zijn serie 100m schoolslag in een PR
 
Bovenaan