Nacompetitie topamateurs 2017/18

Forza AZ

Well-known member
Jong Achilles gaat naar de reserve hoofdklasse.
Dan komt er dus een plek vrij in de Hoofdklasse. Hoe wordt die opgevuld? Wordt de 2e ronde nacompetitie een knock-out ronde voor 3 plekken in de Hoofdklasse, of komt er een extra wedstrijd tussen de nummers 2 van de groepen in de 2e ronde.
 

bqandy

Well-known member
Een poule met GOES, AFC'34, GRC en Schaesberg was nog mooier geweest.

Geuze bier van de tap op de Grote Markt in Goes, kaas proeven in Alkmaar, cultuur snuiven in het vlakke Groningen en het bourgondische heuvelachtige Limburg. Ik ga er voor. :)
 

bqandy

Well-known member
Dan komt er dus een plek vrij in de Hoofdklasse. Hoe wordt die opgevuld? Wordt de 2e ronde nacompetitie een knock-out ronde voor 3 plekken in de Hoofdklasse, of komt er een extra wedstrijd tussen de nummers 2 van de groepen in de 2e ronde.
Ik weet het niet. De KNVB zal wel met iets komen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Buitenpost heeft ook een bizarre poule. Twee clubs uit Rotterdam en zuidvogels klinkt ook niet echt uit de buurt zeg maar
 

Unregistere

Well-known member
Ik weet dat het een rommeltje is bij Gestel, maar zijn daar nu plotseling heel veel spelers afgehaakt of zo?

Ja, die hebben nog vijf selectiespelers over, volgens de bestuursleden van Blauw Geel '38 die ik gisteren sprak. Rond de winterstop een opleving, met een aantal nieuwkomers, maar daar is het grootste deel ook al van afgehaakt.

Buitenpost heeft ook een bizarre poule. Twee clubs uit Rotterdam en zuidvogels klinkt ook niet echt uit de buurt zeg maar

Zuidvogels is Huizen. Ik vond dat ook een opmerkelijke koppeling. Vanuit Poortugaal of Rotterdam naar Buitenpost en vice versa is best een aardig reisje.

Joost trouwens nog bedankt voor de aanvulling voor de zondagafdelingen, dan is het topic mooi compleet zo!! :duim:
 

JMD

Well-known member
Buitenpost heeft ook een bizarre poule. Twee clubs uit Rotterdam en zuidvogels klinkt ook niet echt uit de buurt zeg maar

Dat is niet altijd helemaal waar, Zuidlaren ligt immers bij Groningen in de buurt... :) En er zal in Limburg vast ook wel een plaatsnaam met Noord te vinden zijn...
 

JMD

Well-known member
Je bedoelt dat systeem tussen HK en 1e klasse neem ik aan?

Ik vind het systeem tussen 2e/3e en 3e/HK wel heel erg mooi namelijk. Gewoon 2x een uit/thuisduel en dan is het klaar. Spanning gegarandeerd.

Noordwijk - DOVO is overigens a.s. dinsdag en de return dan niet op zaterdag, maar de volgende dinsdag, dit ivm de districtbekerfinale van Noordwijk.

En ook Ter Leede speelt de return pas volgende week dinsdag, STaphorst speelt zaterdag ook een bekerduel, ik neem aan de dsitrcitbekerfinale.
 
G

Gast

Guest
En ook Ter Leede speelt de return pas volgende week dinsdag, Staphorst speelt zaterdag ook een bekerduel, ik neem aan de dsitrcitbekerfinale.

Staphorst speelt zaterdag in Genemuiden inderdaad bekerfinale noord.
 

Unregistere

Well-known member
Rijnsburgse Boys - Westlandia moet bijna wel een geniale tweekamp worden trouwens. De meest scorende ploeg van de derde divisie zaterdag (84 goals) tegen de meest scorende ploeg van de derde divisie zondag (101 goals). Ik denk twee keer 4-4 en uiteindelijk strafschoppen!
 

Joost

Well-known member
Gestel heeft zich inmiddels teruggetrokken en dus spelen Nieuw Buinen en Schaesberg twee keer tegen elkaar. Dat wordt dan komende zondag en Hemelvaartsdag.
 

Joost

Well-known member
Het is ook maar goed dat Schaesberg bij poulewinst direct op 28 mei thuisspeelt anders zou het veld niet beschikbaar zijn door Pinkpop.
 

JMD

Well-known member
Bij die thuis/uitduels tussen 2e/3e en 3e/HK, is dat volgens de Europese regels? Of tellen uitdoelpunten niet dubbel?
 

JMD

Well-known member
Staphorst - Ter Leede gestaakt omdat de verlichting het niet doet (het grootste deel althans)
 

bqandy

Well-known member
Kom net bij PKC'83 - DUNO vandaan: 1-3. De slechte openingsfase brak PKC op (2-0 achter). Daarna minstens een gelijkwaardig PKC en bij vlagen zefs gevaarlijker door veel strijd.
 
Bovenaan