Kevin Brands zal in de komende wedstrijden tegen mvv en fc emmen geen deel uitmaken van de wedstrijdselectie. Marinus Dijkhuizen heeft gemeend hem een disciplinaire schorsing op te moeten leggen omdat de trainer niet tevreden is over zijn houding tijdens de trainingen. “Hij heeft heel veel moeite met zijn reserverol. Kevin is daar dermate teleurgesteld over, dat het doorwerkt in de trainingen,” licht Dijkhuizen toe aan BN/De Stem, die dit naar eigen zeggen doet voor de verhoudingen in de groep. “Het is geen leuke maatregel die ik neem, maar het is wel nodig omdat ik er ben om het groepsproces te bewaken.”
Als gevolg van de huidige speelwijze is Kevin Brands genoodzaakt tot een reserverol. Behalve toen hij de geblesseerde Ars mocht vervangen: “Maar Kevin is geen echte spits. Dat geeft hij zelf ook aan. Op het middenveld speel ik met de punt naar achteren, terwijl hij een nummer tien is. Ik snap dat het lastig is voor hem, maar het mag niet ten koste gaan van de groep,” legt Dijkhuizen nogmaals uit.
Vorige week hield Omroep Brabant nog een interview met ons Kevin, waar hij verder ingaat op zijn reserverol.
Brands maakte vandaag al geen deel meer uit van de selectie die haar afsluitende training voor de wedstrijd tegen mvv deed. Vanavond in NACpraat op BredaNu Radio (107.3FM) gaan we er uitgebreider op in.