N.E.C Nieuwstopic

Max

Administrator
Forumleiding
Tsja ik ben redelijk gewend aan dat ze in de eredivisie zitten. Het echte Heen en Weer is het andere Oranje. Al blijven die op dit moment ook een beetje in de eerste divisie hangen.
 

Atreides

Well-known member
Tsja ik ben redelijk gewend aan dat ze in de eredivisie zitten. Het echte Heen en Weer is het andere Oranje. Al blijven die op dit moment ook een beetje in de eerste divisie hangen.

Sinds 74, 6 keer gedegradeerd. Valt me inderdaad nog mee. Als je kijkt naar de omvang van de stad, de regio en de omgeving wel een club die in de eredivisie hoort.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sinds 74, 6 keer gedegradeerd. Valt me inderdaad nog mee. Als je kijkt naar de omvang van de stad, de regio en de omgeving wel een club die in de eredivisie hoort.

Jaren 80 zijn ze wezen heen en weren. Verder gewoon periodes gehad dat ze een seizoen of zeven erin bleven. Of zoals ik ze ken een jaartje of twintig. Een Excelsior vind ik dan meer heen en weer.
 

ALenstra

Well-known member
In de 90er jaren nog twee keer bekerfinalist en 10 jaar geleden overwinterd in Europa. Het is eigenlijk fout gegaan sinds Alex Pastoor ontslagen werd.
 

ALenstra

Well-known member
Klopt, ik meen dat dit ook het jaar was dat ze de bekerfinale haalden. Ik dacht dat ze in de halve finale uit van Ajax wonnen.
 

Reinoud

Well-known member
Is toch gewoon een kwestie van wanbeleid. Weet nog wel dat het echt een vreemdelingen legioen was bij de vorige degradatie. Als je ziet welke clubs er nu Eredivisie spelen, moet dat voor N.E.C. ook kunnen met goed beleid.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die degradatie ervoor toch ook? Promotie was geloof ik binnengehaald met een meer herkenbare selectie.
 

ALenstra

Well-known member
Volgens mij promoveerden ze de laatste keren met een Nederlandse selectie maar werden daarna buitenlanders gehaald. En die vertrokken weer na degradatie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
N.E.C Nieuwstopic

Volgens mij promoveerden ze de laatste keren met een Nederlandse selectie maar werden daarna buitenlanders gehaald. En die vertrokken weer na degradatie.

Precies. Wellicht dat ze zonder die trainerswissel wel boven Fortuna Sittard waren ge?indigd. Dit seizoen is de concurrentie natuurlijk fors toegenomen.
 

Pascallovic

Well-known member
NEC huurt als vervaning Ferdy Druijf. Beetje vreemd van AZ om de topscorer van Jong AZ te verhuren aan een club uit dezelfde divisie.
 
Bovenaan