Muziek algemeen

Jamel

Administrator
Forumleiding
Er is toch niets mis met Sterrenstof, Barkie of Manon!

Even gekeken. Die songteksten daar kunnen de schrijvers van het Koningslied zelfs niet aan tippen. Sorry hoor, maar wat een bagger!

De tweede helft, maar ikke hoef geen help
Efelien was elf, ik deed alles zelf
Ik ging zelf naar school, nu kom ik zelf op tv
En ik lach in mezelf want de sletten ik breng

:eek:mg:
 

Batigoal

Well-known member
Even gekeken. Die songteksten daar kunnen de schrijvers van het Koningslied zelfs niet aan tippen. Sorry hoor, maar wat een bagger!

De tweede helft, maar ikke hoef geen help
Efelien was elf, ik deed alles zelf
Ik ging zelf naar school, nu kom ik zelf op tv
En ik lach in mezelf want de sletten ik breng

:eek:mg:

Oei, wat creatief omgaan met de Nederlandse taal is dus niets voor jou!
 

Maasveld

Well-known member
Even gekeken. Die songteksten daar kunnen de schrijvers van het Koningslied zelfs niet aan tippen. Sorry hoor, maar wat een bagger!

De tweede helft, maar ikke hoef geen help
Efelien was elf, ik deed alles zelf
Ik ging zelf naar school, nu kom ik zelf op tv
En ik lach in mezelf want de sletten ik breng

:eek:mg:

Dan is dit toch een stuk beter!

Ballin', doe me maar een haring
Samen met m'n paling gaat een nigga all in
 

U.G.

Well-known member
Even gekeken. Die songteksten daar kunnen de schrijvers van het Koningslied zelfs niet aan tippen. Sorry hoor, maar wat een bagger!

De tweede helft, maar ikke hoef geen help
Efelien was elf, ik deed alles zelf
Ik ging zelf naar school, nu kom ik zelf op tv
En ik lach in mezelf want de sletten ik breng

:eek:mg:

Ja je vindt het mooi of niet. Zo simpel is het.

Je hoort blijkbaar ook niet bij de doelgroep want je hebt een andere muzieksmaak. Niks mis mee als er iemand anders lekker op gaat, toch ?



Toevallig heb/ had ik niks met de meeste rap, en ik hou van rapmuziek :DJuist omdat er vroeger veel werd gesampled uit andere muzieksoorten was het een heel eclectisch geheel.
 

Unregistere

Well-known member
Wu-Tang Clan ook wel, lijkt mij. En een tikkie recenter zeker ook Kanye West.

Maar de Amerikaanse hiphop mogen we in mijn ogen zeker niet vergelijken met de Nederhop.

Overigens, waar had jij die tekst vandaan, Jamel? Efelien... dat heb ik nog nooit gehoord in dat nummer namelijk.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Je doelt dan bijvoorbeeld op A tribe called Quest, NBN en Dela Soul?

Ja deze horen er zeker bij, De la wil nog weleens te flower-power doen maar het Stakes is high album zit wel in mijn top 5. Het universele waarover de Tribe kon rappen plus de super beatmaker maakte hun cool. Het ging eens niet over de forties, dirty pigs, tec 9's en weet ik wat. Hoewel ik dat ook goed kon hebben hoor : Beide chronic albums, Schoolly D, Big Pun ( mij betreft onovertroffen in flowen ), Redman en zoveel meer...

Ik haakte definitief af toen al die lil's het overnamen.
 

U.G.

Well-known member
Wu-Tang Clan ook wel, lijkt mij. En een tikkie recenter zeker ook Kanye West.

Maar de Amerikaanse hiphop mogen we in mijn ogen zeker niet vergelijken met de Nederhop.

Overigens, waar had jij die tekst vandaan, Jamel? Efelien... dat heb ik nog nooit gehoord in dat nummer namelijk.
Ja Nederlands rap. Ik denk in navolging van de Fransen is iedereen zo vanaf mid jaren 90 gaan rappen in eigen taal. Rappen in het Nederlands is niet makkelijk, en het is voor de meesten niet eens de moerstaal. Ik hoor ze teveel Amerikaanse slangwoordjes lenen en in rare bochten wringen. Degenen die het met een knipoog doen zoals idd de Jeugd, Fresku, en destijds Opposites en verder terug Extince kan ik wel hebben maar het is nooit echt mijn ding geweest.
 

Unregistere

Well-known member
Ja deze horen er zeker bij, De la wil nog weleens te flower-power doen maar het Stakes is high album zit wel in mijn top 5. Het universele waarover de Tribe kon rappen plus de super beatmaker maakte hun cool. Het ging eens niet over de forties, dirty pigs, tec 9's en weet ik wat. Hoewel ik dat ook goed kon hebben hoor : Beide chronic albums, Schoolly D, Big Pun ( mij betreft onovertroffen in flowen ), Redman en zoveel meer...

Ik haakte definitief af toen al die lil's het overnamen.

Jaren negentig wel grotendeels onovertroffen, wat mij betreft. De laatste jaren komen er ook wel interessante artiesten bij natuurlijk, met Kendrick Lamar, Kanye West, Earl Sweatshirt en Tyler, the Creator wat mij betreft in de voorhoede.

Maar de jaren negentig... Naast de door jou al genoemde namen ook Nas, Mos Def, Talib Kweli, Snoop Doggy Dogg - toen nog -, Ice Cube, 2pac, Jay-Z, Fat Joe en natuurlijk ook heel veel soloplaten van Wu-Tang...

Ja Nederlands rap. Ik denk in navolging van de Fransen is iedereen zo vanaf mid jaren 90 gaan rappen in eigen taal. Rappen in het Nederlands is niet makkelijk, en het is voor de meesten niet eens de moerstaal. Ik hoor ze teveel Amerikaanse slangwoordjes lenen en in rare bochten wringen. Degenen die het met een knipoog doen zoals idd de Jeugd, Fresku, en destijds Opposites en verder terug Extince kan ik wel hebben maar het is nooit echt mijn ding geweest.

Extince vind ik ook wel een goed voorbeeld ja. Die had ook echt grappige vondsten, al werd hij aanvankelijk verketterd toen hij in het Nederlands rapte.

Osdorp Posse was ook wel grappig, maar dan vooral omdat het vaak ook zo fout was, dat je er vanzelf om kon lachen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wu-Tang Clan ook wel, lijkt mij. En een tikkie recenter zeker ook Kanye West.

Maar de Amerikaanse hiphop mogen we in mijn ogen zeker niet vergelijken met de Nederhop.

Overigens, waar had jij die tekst vandaan, Jamel? Efelien... dat heb ik nog nooit gehoord in dat nummer namelijk.

Google.
 

Abubakari

Well-known member
Cypress Hill, niet te vergeten. Black Sunday is hier een nog immer gedraaide klassieker. De stem van die ene Cypres Hiller werd in Oor vergeleken met die van Bert van Bert en Ernie.
In die tijd op Lowlands gezien, was ook wel een mooi feest.
En Osdorp Posse is ook legendarisch.
 
Bovenaan