Muziek algemeen

de waan

Well-known member
God ja, zij van Het was zomer moet inmiddels dus 88 zijn.

Zou dat eigenlijk nog wel kunnen anno 2019. Dat liedje gaat toch overduidelijk over het consumeren van de liefde.
 

Abubakari

Well-known member
Dat Malle Babbe uberhaupt zo oud is geworden met haar levensstijl. Of was dat weer een ander? Die lekkere kont zal ze vast niet meer hebben.
 

SanMark.

Well-known member
God ja, zij van Het was zomer moet inmiddels dus 88 zijn.

Zou dat eigenlijk nog wel kunnen anno 2019. Dat liedje gaat toch overduidelijk over het consumeren van de liefde.

Friends kan in iedergeval niet meer van de SJWers.

Veel te blank .
 

Unregistere

Well-known member
God ja, zij van Het was zomer moet inmiddels dus 88 zijn.

Zou dat eigenlijk nog wel kunnen anno 2019. Dat liedje gaat toch overduidelijk over het consumeren van de liefde.

Nee, waarschijnlijk niet. In de zomer zag ik zo'n programma waarin 'bekende Nederlanders' zomerhits beoordeelden en toen zat dit nummer in de categorie fout.

Anderzijds zijn er tegenwoordig meer cougars dan vroeger, dus in die zin is het nog redelijk actueel.
 

Susa

New member
Morgen mogen ze weer net als 25 jaar geleden, maar nu wel live.

Wet Wet Wet.....in het kader van 75 jaar Market Garden.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, lastig. Op zich prima natuurlijk, maar net als bij Skeleton Tree heb ik toch steeds het idee dat ik veel voor mij aansprekender werk van hem in de kast heb staan.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja, lastig. Op zich prima natuurlijk, maar net als bij Skeleton Tree heb ik toch steeds het idee dat ik veel voor mij aansprekender werk van hem in de kast heb staan.

Ik vind het echt een geweldig album. De rouwverwerking om de dood van z'n zoon is in het hele album voelbaar.
 

Unregistere

Well-known member
Ik vind het echt een geweldig album. De rouwverwerking om de dood van z'n zoon is in het hele album voelbaar.

Ja, dat was op Skeleton Tree ook al het geval. Al was het toen natuurlijk nog verser, daarom is de toon nu wel anders. Maar toch, ik zet op de een of andere manier toch liever een hoop andere Cave-platen op. Is persoonlijk uiteraard. Bij jou een kandidaat nummer 1 voor de jaarlijst?

De recensie in de Volkskrant gaat hier trouwens op in, misschien is dat wel mijn 'probleem' bij het beluisteren van deze plaat:

Ghosteen is een intens fraai kunstwerk, maar wie er ten volle van wil genieten moet - zoals bij meer belangrijke kunst - alle verwachtingen even achter zich laten. Alles klinkt anders dan wat we van Nick Cave en zijn Bad Seeds gewend zijn. Om te beginnen met zijn stem, die al lang niet meer de duistere duivelsschreeuw van weleer is. Op Ghosteen horen we Cave zachtmoedig croonen, intens jammeren, speels lispelen en zelfs een falset opzetten.

Wie hoopt dat Cave weer eens lekker in de rock-’n-rollmodus gaat, komt bedrogen uit: de elf nieuwe stukken zijn trage nummers zonder veel melodie en dynamiek. Het zijn ook eigenlijk geen liedjes, je ondergaat de muziek zoals de gebeden tijdens de hoogmis.

Met dien verstande dat je er niet gelovig voor hoeft te zijn om erdoor geraakt te worden. Cave meldde al in zijn eerste bijdrage aan zijn Red Hand Files dat hij een nieuwe manier van tekstdichten had gevonden, om zijn verbeelding te laten werken.

https://www.volkskrant.nl/cultuur-m...steen-is-een-intens-fraai-kunstwerk~ba9e268c/
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja, dat was op Skeleton Tree ook al het geval. Al was het toen natuurlijk nog verser, daarom is de toon nu wel anders. Maar toch, ik zet op de een of andere manier toch liever een hoop andere Cave-platen op. Is persoonlijk uiteraard. Bij jou een kandidaat nummer 1 voor de jaarlijst?

De recensie in de Volkskrant gaat hier trouwens op in, misschien is dat wel mijn 'probleem' bij het beluisteren van deze plaat:



https://www.volkskrant.nl/cultuur-m...steen-is-een-intens-fraai-kunstwerk~ba9e268c/

Ik ben niet zo van de eindejaarslijstjes, maar dit album zou zeker een kandidaat zijn ja. Hoewel het voor mij sowieso wel een heel goed muziekjaar is qua nieuwe releases.

Maar het is inderdaad persoonlijk. Ik hou erg van meeslepende, melancholische muziek. Dus dit past precies in mijn straatje. Maar ik snap ook prima dat het voor anderen wat minder goed werkt. Het is zware kost, waar je echt even voor moet gaan zitten. En dan nog moet je ervan houden.
 

Abubakari

Well-known member
Ik sluit me wat betreft de nieuwe Cave bij Unregistere en de Volkskrant aan. En trek ook liever iets anders uit de Cave verzameling. Al is dat al langer het geval met Nick Cave wat mij betreft.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, hoewel ik Push The Sky Away nog wel een zeer sterke plaat vond.

Maar mocht je iets zoeken dat meer weg heeft van de oude Cave, dan raad ik je zeker Tropical Fuck Storm aan!
 

Unregistere

Well-known member
Okee, leuk dat je ze wel al gezien hebt. Bandnaam scoort wel goed op de lijst opvallende bandnamen natuurlijk!
 

Abubakari

Well-known member
Vrijdag Trumans Water in Vera, over de 90's gesproken. Hebben ook een nieuwe plaat gemaakt. De gekte uit de 90's is weg, blijft er een prima plaat over.
 
Bovenaan