Unregistere
Well-known member
Om vervolgens af te sluiten met een pilsje bij De Pieper.
En toen werd het zomer, was hij 76 en zij 88. Al was het feitelijk pas eind mei.
Om vervolgens af te sluiten met een pilsje bij De Pieper.
God ja, zij van Het was zomer moet inmiddels dus 88 zijn.
Zou dat eigenlijk nog wel kunnen anno 2019. Dat liedje gaat toch overduidelijk over het consumeren van de liefde.
God ja, zij van Het was zomer moet inmiddels dus 88 zijn.
Zou dat eigenlijk nog wel kunnen anno 2019. Dat liedje gaat toch overduidelijk over het consumeren van de liefde.
Ja, lastig. Op zich prima natuurlijk, maar net als bij Skeleton Tree heb ik toch steeds het idee dat ik veel voor mij aansprekender werk van hem in de kast heb staan.
Ik vind het echt een geweldig album. De rouwverwerking om de dood van z'n zoon is in het hele album voelbaar.
Ghosteen is een intens fraai kunstwerk, maar wie er ten volle van wil genieten moet - zoals bij meer belangrijke kunst - alle verwachtingen even achter zich laten. Alles klinkt anders dan wat we van Nick Cave en zijn Bad Seeds gewend zijn. Om te beginnen met zijn stem, die al lang niet meer de duistere duivelsschreeuw van weleer is. Op Ghosteen horen we Cave zachtmoedig croonen, intens jammeren, speels lispelen en zelfs een falset opzetten.
Wie hoopt dat Cave weer eens lekker in de rock-’n-rollmodus gaat, komt bedrogen uit: de elf nieuwe stukken zijn trage nummers zonder veel melodie en dynamiek. Het zijn ook eigenlijk geen liedjes, je ondergaat de muziek zoals de gebeden tijdens de hoogmis.
Met dien verstande dat je er niet gelovig voor hoeft te zijn om erdoor geraakt te worden. Cave meldde al in zijn eerste bijdrage aan zijn Red Hand Files dat hij een nieuwe manier van tekstdichten had gevonden, om zijn verbeelding te laten werken.
Ja, dat was op Skeleton Tree ook al het geval. Al was het toen natuurlijk nog verser, daarom is de toon nu wel anders. Maar toch, ik zet op de een of andere manier toch liever een hoop andere Cave-platen op. Is persoonlijk uiteraard. Bij jou een kandidaat nummer 1 voor de jaarlijst?
De recensie in de Volkskrant gaat hier trouwens op in, misschien is dat wel mijn 'probleem' bij het beluisteren van deze plaat:
https://www.volkskrant.nl/cultuur-m...steen-is-een-intens-fraai-kunstwerk~ba9e268c/