Leuk, ik ga straks eens kijken wat ik nog niet ken.
Taylor Swift op 89 vind ik wel op z'n minst opvallend? En geen Dua Lipa...
Dua Lipa goede plaat natuurlijk, maar nog niet voor de top 100. Ook nog iets te recent, ik wil platen altijd wel even laten 'rijpen' om te bepalen of ze echt eeuwigheidswaarde hebben, zeg maar. Wie weet in de toekomst dus wel een notering.
Ben wel benieuwd of je nog iets ontdekt aan de hand van de lijst! :duim:
Ik ben al blij met een top 10 op volgorde. 100 albums lukt me wel, maar hoe bepaal je of een album op 57 of 75 komt? Daar heb ik geen verschil tussen, zeg maar. De top 10 lukt me niet eens.
Vanaf pakweg plek 20 wordt het ook wel een beetje een gevoelskwestie hoor. Daarbij heb ik de volgorde aangehouden zoals de platen in mijn hoofd kwamen toen ik de lijst maakte. Kan dus best zijn dat nummer 83 als ik de lijst vandaag zou maken ineens nummer 74 of nummer 91 zou worden. Het is meer dat ik in het grote geheel wel altijd een aantal albums heb die ik sowieso in de lijst wil hebben, waarbij de positie dan niet heel veel uitmaakt.
De enige notering die daar inderdaad wel enigszins bewust een bepaalde positie heeft gekregen, hebben jullie al gespot. Wilde
1989 in de lijst, dus dan is plek 89 wel enigszins met een knipoog. Zoals ik in lijstjes met losse songs
Thirteen van Big Star vrijwel standaard op 13 zet.