Muziek algemeen

Unregistere

Well-known member
Nee, gewoon omdat het een geweldige band is. En om mijn part ook omdat ze dit jaar 30 jaar bestaan. Maar vooral omdat ik het de beste band van Nederland vind. En als ik de bagger zie die de rest van je lijst vult dan moet het zelfs een uitgemaakte zaak zijn. Bierdouche voor Rappertje Boef, popprijs voor de Kift, lijkt mij de enig juiste verdeling.

Het zou wel kunnen, ik denk dat ze nu wellicht wel weer voor een band / artiest met gitaren gaan. Maar je weet het maar nooit.
 

Unregistere

Well-known member
Wat zijn de criteria eigenlijk. Moet je wat hebben uitgebracht of zijn doorgebroken?

Ik citeer:

De Popprijs is een prijs van Buma Cultuur en wordt sinds 1986 elk jaar in januari uitgereikt tijdens het festival Noorderslag dat onderdeel is van het jaarlijkse conferentie en showcase festival Eurosonic Noorderslag (The European Music Conference and Showcase Festival) in de Nederlandse stad Groningen.

De Popprijs wordt uitgereikt aan de persoon of artiest die in het afgelopen jaar de belangrijkste bijdrage heeft geleverd aan de Nederlandse popmuziek. In de beginjaren werd de prijs onder de titel “BV Popprijs” uitgereikt. Buma Cultuur is een instantie die Nederlandse muziek ondersteunt en promoot, ondersteund door de Nederlandse auteursrechtenorganisatie Buma.

De winnaar werd na de bekendmaking traditioneel getrakteerd op een bierdouche. In 2016 besloot de organisatie de bierdouche in de ban te doen, omdat Giel moest huilen toen Ilse DeLange werd bekogeld met bier.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
"de persoon of artiest die in het afgelopen jaar de belangrijkste bijdrage heeft geleverd aan de Nederlandse popmuziek."

Maar welke acts het beste verkopen buiten de landsgrenzen telt daar blijkbaar niet in mee.
 

Batigoal

Well-known member
Nee, maar even zonder gekheid, ik zie ook alleen maar 'fake' artiesten staan. YouTube figuren en (gooibieropdie)wannaberapnegers. Ik heb voor de gein Famke Louise op google gezocht en daarom mijn vraag of dit serieus is. Want dat kan niet waar zijn.


Ze heeft toch al 9 miljoen kijkers met deze tophit!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Echt serieus, dan maar een ouwe zuurpruim. Maar dat dit verkozen kan worden als act die het afgelopen jaar het meest heeft betekend voor de Nederlandse popmuziek, dan wonen we toch in een land met een werkelijk waar krankzinnige kijk op muziek?
 

Batigoal

Well-known member
Echt serieus, dan maar een ouwe zuurpruim. Maar dat dit verkozen kan worden als act die het afgelopen jaar het meest heeft betekend voor de Nederlandse popmuziek, dan wonen we toch in een land met een werkelijk waar krankzinnige kijk op muziek?

Bah, ouwe zuurpruim.
 

Abubakari

Well-known member
Er komen vooral veel straalbezopen ambtenaren op af.

Ik heb vanaf Krankenhaus (1993) alle Kift shows in Groningen (en tot 1998 in Friesland) gezien, maar ik herken het beeld niet wat jij en de Wolf schetsen. Sowieso komen er in Vera nooit dronken ambtenaren.

En ik ben zelf al minimaal 12 jaar alcoholloos, dus ik herken een zatlap wel.
Kortom: quatsch.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik heb vanaf Krankenhaus (1993) alle Kift shows in Groningen (en tot 1998 in Friesland) gezien, maar ik herken het beeld niet wat jij en de Wolf schetsen. Sowieso komen er in Vera nooit dronken ambtenaren.

En ik ben zelf al minimaal 12 jaar alcoholloos, dus ik herken een zatlap wel.
Kortom: quatsch.

Gewoon pure projectie, Abu. De Wolf en Erka zijn allebei een keer naar een concert van de Kift geweest. De Wolf is het dronken studentje en Erka de dronken ambtenaar.
 

Abubakari

Well-known member
De Wolf heeft nog nooit gestudeerd en erka is nog nooit dronken geweest, kortom, ik geloof er niks van.
 

Makanaky

Well-known member
Doe mij Moss maar bij die poll. Nieuwbakken veteranen weten nog steeds te overtuigen op plaat en brengen live heel veel speelplezier over (zelf gezien). Sympathieke jongens ook.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Waar gaat dat liedje nou over? Ze is een kech, maar geen goedkope kech?
 
Bovenaan