Muziek algemeen

de waan

Well-known member
Die gast van Coldplay jankt altijd z'n nummers vol, snap niet wat mensen daar mooi aan vinden. Volgens mij iedereen die stemt, doet dat ook 10 keer ofzo, anders kan je nooit aan zowat 4 miljoen stemmen komen. Volgens mij zijn er niet veel Alloctonen, bejaarden en kinderen onder de 12 die stemmen namelijk.

Die discussie hebben we hier in eerdere jaren ook al eens gevoerd. Iedereen stemt op 10 liedjes (dacht ik) dus zijn er 4 miljoen stemmen uitgebracht door 400.000 stemmers. Alleen klinkt 4 miljoen wat leuker, dus gebruiken ze dat (enigszins misleidende) getal.

Fabian

Active member
Niet met jeugdsentiment Tout Fabienne, maar Jennifer Hofman heeft ook wel wat.

Tiet Fabienne!

bigben1692-fabiennedevries-toute-fabienne-19xx.jpg

Cees

New member
Het is smaak en dus persoonlijk, maar ik snap er werkelijk geen drol van dat er ook maar 1 nummer van *gaap* Coldplay in de hele lijst staat. Laat staan meer dan 20.
En geen ??n van Nine Inch Nails. Daar kan ik echt met de kop niet bij.

Het eerste album van Coldplay heb ik nog wel in de kast staan, en dat vond ik ook behoorlijk ok. Daarna ben ik echt afgehaakt, saai is inderdaad wel een mooi woord ervoor.
Maar het is daarmee toch gewoon duidelijk dat de meeste stemmers, zoals natuurlijk logisch, gewoon radio 2 luisteraars zijn.

Methone

New member
Die discussie hebben we hier in eerdere jaren ook al eens gevoerd. Iedereen stemt op 10 liedjes (dacht ik) dus zijn er 4 miljoen stemmen uitgebracht door 400.000 stemmers. Alleen klinkt 4 miljoen wat leuker, dus gebruiken ze dat (enigszins misleidende) getal.

Dat verklaard een hoop dan, sommige kranten en internet sites zetten het verkeerd neer, maar ik zag inderdaad ook wat rectificatie's.
Tegenwoordig trouwens al max. 25 liedjes per stemmer. 15 uit de lijst en 10 nieuwe.

Het aantal stemmers op de Top 2000 waren deze keer 3,8 miljoen, dat is 15 procent meer dan in de editie van 2013.

Volkskrant : Een recordaantal van 3,3 miljoen mensen bracht zijn stem uit voor de 15e editie van het evenement van Radio 2.

Janssen

Well-known member
Kerstman heeft me vanavond blij gemaakt met een nieuwe platenspeler.

Gaat me een vermogen kosten de komende tijd.

Makanaky

Well-known member
Als je nieuw vinyl wilt wel, 30 euro voor een - weliswaar mooie plak 180 grams zwart goud is geen uitzondering tegenwoordig. Ben best bereid wat meer te betalen voor een grotere, mooiere uitvoering en wat warmer geluid maar ik koop vaker weer een CD'tje of gewoon 2de hands.

DeftonesJP

New member
Kensington is flink aan het stijgen

Leuke muziek maar toch niet meer dan dat. Ik snap dat mensen het luisteren maar dat ze de Ziggo dome vol krijgen is echt bizar. Blijkbaar stemmen mensen het ook nog eens in een top 2000. Ik vind het allemaal iets teveel van het goeie.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bovenaan