MSC

SanMark.

Well-known member
MSC blijft scouting in de regio Hoogeveen. Na Joelle Huiskes komt ook Mike de Leeuw over van de kampioen van 3D noord ZZVV.

Ze kunnen volgens mij bijna een elftal spelers opstellen die uit die regio komen. Al gaan komend seizoen Liezen en Macedo Lopez terug naar Zuidwolde.

Daarnaast hebben ze komend seizoen andermaal geen tweede elftal op enig niveau en ook geen A elftal.

Dus het zal de komende jaren scouten en spelers met geld binnen blijven halen.
 

Mug

Member
MSC heeft het eerste elftal wel goed voor elkaar, maar wat een armoede als je geen fatsoenlijk 2de elftal kunt formeren en waarschijnlijk ook geen A1 hebt. Dan hebben FC Meppel en Alcides het veel beter voor elkaar, 2de elftallen op hoofdklasse niveau en A1 op divisie niveau.
 

SanMark.

Well-known member
Dan hebben FC Meppel en Alcides het veel beter voor elkaar, 2de elftallen op hoofdklasse niveau en A1 op divisie niveau.

Zeker , bij FC Meppel is het de intentie dat ze het met zoveel mogelijk eigen spelers te doen in de toekomst( Al zal dat zeer moeilijk zijn want ze willen ook een vaste speler worden in de eerste klasse).

Alcides is van oudsher toch wel een koopclub die wel standaard de jeugd op een zeer prima niveau heeft voetballen, en ook daar is het echte grote geld wel een beetje weg.

En het is natuurlijk een schande dat MSC zo'n algemeen clubbeleid voert dat alles op het eerste team word gezet. ( tenminste zo lijkt het)
 

bqandy

Well-known member
Het is in ieder geval nog redelijk in de buurt, zodat het waarschijnlijk geen zakken vol geld zal kosten.

Ik sprak een paar weken geleden met een HZVV (Hoogeveen) clubman. En die wist mij te melden dat meeste talentvolle spelers in de dorpen rond Hoogeveen liever in Meppel of elders gaan ballen dan bij elke willekeurige club in Hoogeveen. Wat de reden precies was..... Dat werd me niet geheel duidelijk, wel iets met het verleden. Wat oud zeer uit die tijd met scouting misschien. Clubs als Elim en Hollandscheveld hebben in een ver (jaren70, 80) verleden op behoorlijk hoog niveau op zaterdag gespeeld.
 

SanMark.

Well-known member
Elim heeft zelfs op het hoogste niveau gevoetbald voor een paar jaar circa in de jaren 90.
 

SanMark.

Well-known member
Jaren 80 volgens mij. Angelslo ook dacht ik.

ja gevoelsmatig denk ik dat ook maar dat komt rekentechnisch met mijn leeftijd dan niet echt zo uit. Kun je bij voetbalnoord kijken bij archief Elim ? ik zit op mijn telefoon en dan is die site een ramp.
 

SanMark.

Well-known member
ja gevoelsmatig denk ik dat ook maar dat komt rekentechnisch met mijn leeftijd dan niet echt zo uit. Kun je bij voetbalnoord kijken bij archief Elim ? ik zit op mijn telefoon en dan is die site een ramp.

En ik ben eruit. Een goede bekende van mij speelde indertijd bij HZVV, en ik heb uit naar Elim - HZVV gekeken maar dat was dus in het jaar 1991/92 in de 2de klasse .

Dat komt ook leeftijdtechnisch weer goed uit dan.
 

Mug

Member
In de glorie jaren van Elim was Anne van de Berg , de opa van Joeyi er trainer en dat was ongeveer in 1970.
 

SanMark.

Well-known member
In de glorie jaren van Elim was Anne van de Berg , de opa van Joeyi er trainer en dat was ongeveer in 1970.

In 1970 speelden ze 4de klasse. Jaren erop in de 3de en 2de klasse.

In de jaren 80 (en begin jaren 90) speelden ze op het hoogste amateur niveau.
 

de waan

Well-known member
Er was ook een tijd dat 3e en 2e klasse het hoogste niveau was op zaterdag. Ik weet niet precies wanneer de eerste klasse is ingevoerd.
 
Bovenaan