MLS & Liga MX

MLS & Liga MX

  • Ja

    Stemmen: 4 40,0%
  • Nee

    Stemmen: 6 60,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hij doet dat toch zelf? Wie gaat er nou bij een club die niet hoger kan aan de slag? Het kon alleen maar tegenvallen en toch is het nog erger dan je verwacht.
 

Batigoal

Well-known member
Hij past ook gewoon totaal niet bij de ploeg. Die is gevormd om zo aanvallend en snel als mogelijk te spelen; precies de dingen die De Boer niet doet. En ik kan me zo voorstellen dat hij niet klikt met al die macho latino's, maar dat is een aanname. Je zag de mismatch van te voren al aankomen.

Wel zonde voor De Boer zelf, want zijn trainingscarri?re is wel klaar nu.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het hangt er van af wat zijn eisen zijn. In de eredivisie zou heb nog wel een club kunnen krijgen en in Belgi? wellicht ook nog wel. Daarmee zou hij nog iets van zijn carri?re kunnen maken. Maar na Ajax is dat natuurlijk geen stap hogerop.
 

Pascallovic

Well-known member
Hij doet dat toch zelf? Wie gaat er nou bij een club die niet hoger kan aan de slag? Het kon alleen maar tegenvallen en toch is het nog erger dan je verwacht.
Dat het niet hoger kan ben ik met je eens. Maar je bent als trainer ook wel heel dramatisch bezig als je bij 3 clubs amper een wedstrijd weet te winnen. Bij Inter, Palace en Atlanta heeft ie amper een handvol wedstrijden gewonnen. Zelfs met alle excuses van ongunstige instapmomenten en lastige clubs is dat gewoon dramatisch. Als je een beetje normaal doet, win je echt wel wat vaker.
 

Janssen

Well-known member
Frons zit straks samen met broer Ronald te analyseren voor de rest van zijn leven, dat is nog het ergste.
 

Makanaky

Well-known member
4-0, 0-5, 7-1... +- 5 speelronden onderweg en slechts 2 doelpuntloze gelijkspelen, de MLS is geen saaie competitie. Lekkere goals ook van Rooney, Pozuelo en Vela en my main man Paxton Pomykal die er namens Dallas ook weer 2 in knalde. Atlanta laatste en inspiratieloos uitgepierd lijkt het al wel. Volgende week maar weer een live-potje meepakken, ontslag Farmer Frank?
 

Batigoal

Well-known member
4-0, 0-5, 7-1... +- 5 speelronden onderweg en slechts 2 doelpuntloze gelijkspelen, de MLS is geen saaie competitie. Lekkere goals ook van Rooney, Pozuelo en Vela en my main man Paxton Pomykal die er namens Dallas ook weer 2 in knalde. Atlanta laatste en inspiratieloos uitgepierd lijkt het al wel. Volgende week maar weer een live-potje meepakken, ontslag Farmer Frank?

:duim:

Dallas is inderdaad goed bezig. Hun aartsrivaal Houston Dynamo speelt ook swingend. Beetje jammer van de dooie boel in het stadion daar, maar Elis-Manotas-Quioto is ??n en al spektakel. En ik zie Chicago Fire ook wel gaan draaien met Gaitan en daarachter de young guns Mihailovic en Adams. Dat is het voordeel van de MLS, dat kleinere clubs ook competitief kunnen zijn.

Geografische verdeling van de clubs:
D3CHWROWsAAKoSD.jpg:large


Volgend jaar komen er met Nashville en Inter Miami weer twee clubs bij; beiden gaan spelen in de Eastern Conference. Dat gaat betekenen dat er 2 andere clubs naar de Western Conference gaan. Of gaat de MLS met al die uitbreidingen weer terug naar het systeem met 3 conferences?
 

Makanaky

Well-known member
Houston ga ik dan even extra volgen. Chicago wacht inderdaad op Gait?n, kijken of Nikolic dan ook weer aan het scoren gaat.

Vind trouwens ook bij Orlando een mooi sfeertje hangen

Boring Frank speelt toch zijn hele trainersleven al saai?

In zo'n onsaaie competitie valt 't natuurlijk wel meer op dan bij Inter.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Boring Frank speelt toch zijn hele trainersleven al saai?
Ik vond het de eerste 3 seizoenen van hem bij Ajax wel meevallen qua saaiheid. Toen zaten er ook echt goede wedstrijden tussen. Ook wat mindere natuurlijk, maar het was niet extreem negatief. Dat jaar van die 4e landstitel leek het al nergens meer op. Voor een deel ook vanwege het materiaal wat niet overhield qua creativiteit. Eigenlijk heeft ie na zijn 3e titel nooit meer een ploeg aan het voetballen gekregen.
 

Batigoal

Well-known member
USATSI_12489254.jpg


Nani was met zijn eerste 2 goals in de MLS de matchwinner voor Orlando City in een spectaculair duel tegen Colorado Rapids (4-3). Orlando dat ondanks dat het in 4 jaar nog nooit de playoffs haalde wel bekend staat om zijn trouwe supportersschare en sfeervolle stadion.

Zlatan Ibrahimovic deed het weer voor LA Galaxy en Rooney haalde een rode kaart.
 

Batigoal

Well-known member
De bond heeft de toetreding van Inter Miami en Nashville SC in 2020 en Austin FC in 2021 bevestigd. Daarmee spelen er in die tijd 27 clubs in de competitie. De MLS wil daar gauw 30 van maken. Onder meer St. Louis, Sacramento en Indianapolis worden genoemd als steden voor de volgende uitbreidingen. Ik vraag me af hoe lang men de groei in het huidige systeem wil doorzetten. Met aparte conferences per regio kun je nog een tijdje doorgaan, maar vooral met het oog op het gebrek aan promotie/degradatie, het niveau van draftspelers met zoveel clubs, de typisch Amerikaanse financi?le drempel om voor een sportclub te kunnen spelen en met name de financi?le restricties van de competitie zelf. Ik kan me niet voorstellen dat het aantal van 3 DP's per team gehandhaafd blijft. Grote clubs als Atlanta United en de clubs uit New York en Los Angeles voeren nu al druk uit om dat aantal uit te breiden.
 

Makanaky

Well-known member
Benieuwd wat Paxton Pomykal straks tegen Frank de pindaboer (oud-president Jimmy Carter was pindaboer in Georgia, thuisstaat van Atlanta United) gaat doen. Go PP!
 
Bovenaan