MLS & Liga MX

MLS & Liga MX

  • Ja

    Stemmen: 4 40,0%
  • Nee

    Stemmen: 6 60,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10

Batigoal

Well-known member
New-MLS-Logo-2015.png


De laatste maanden pik ik regelmatig de samenvattingen (via de offici?le site van de MLS) van de competitie mee. En hoewel het niveau niet altijd is om naar huis te schrijven, zijn de wedstrijden als neutraal toeschouwer erg amusant en zitten er uiteraard ook genoeg goede voetballers tussen.

Met de komst van sterren als Pirlo, Lampard, Villa, Gerrard en Kak? wint de MLS steeds meer aan allure, wat weer meer spelers trekt. Giovani dos Santos (LA Galaxy) en Didier Drogba (Chicago Fire) zijn de nieuwste toevoegingen van grote namen die voor het Amerikaanse voetbal kiezen.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
De top 20 van topverdieners in de MLS ziet er als volgt uit (nog exclusief Didier Drogba):

955.000 euro - Innocent Emeghara (San Jose Earthquakes)
1.075.480 euro - Kevin Doyle (Colorado Rapids)
1.075.480 euro - Federico Higuain (Columbus Crew)
1.100.000 euro - Gilberto (Toronto FC)
1.300.000 euro - Pedro Morales (Vancouver Whitecaps)
1.330.000 euro - Omar Gonzalez (Los Angeles Galaxy)
1.450.000 euro - Shaun Maloney (Chicago Fire)
2.120.500 euro - Andrea Pirlo (New York City FC)
2.755.000 euro - Obafemi Martins (Seattle Sounders)
2.800.000 euro - Jermaine Jones (New England Revolution)
3.765.250 euro - Giovani Dos Santos (Los Angeles Galaxy)
4.130.500 euro - Robbie Keane (Los Angeles Galaxy)
4.225.500 euro - Clint Dempsey (Seattle Sounders)
4.360.200 euro - Jozy Altidore (Toronto FC)
5.150.000 euro - David Villa (New York City FC)
5.510.150 euro - Frank Lampard (New York City FC)
5.800.000 euro - Steven Gerrard (Los Angeles Galaxy)
6.000.000 euro - Michael Bradley (Toronto FC)
6.530.500 euro - Sebastian Giovinco (Toronto FC)
6.575.500 euro - Kak? (Orlando City)
 

Nik

Member
Ik zag toevallig het doelpunt van Gerrard voorbij komen tijdens zijn debuut. Geen bijzondere goal verder, maar ik vond het mooi om te zien hoe hij zijn goal vierde. Hij liep niet rustig terug naar de middenlijn en deelde wat high-fives uit, maar hij rende naar de hoek en ging gretig op z'n knie?n. Zal even op YouTube zoeken.
 

Nik

Member
Hier:

Na de wedstrijd kwamen trouwens z'n Liverpool scheenbeschermers tevoorschijn :)
 

Eef de Kip

Well-known member
De top 20 van topverdieners in de MLS ziet er als volgt uit (nog exclusief Didier Drogba):

955.000 euro - Innocent Emeghara (San Jose Earthquakes)
1.075.480 euro - Kevin Doyle (Colorado Rapids)
1.075.480 euro - Federico Higuain (Columbus Crew)
1.100.000 euro - Gilberto (Toronto FC)
1.300.000 euro - Pedro Morales (Vancouver Whitecaps)
1.330.000 euro - Omar Gonzalez (Los Angeles Galaxy)
1.450.000 euro - Shaun Maloney (Chicago Fire)
2.120.500 euro - Andrea Pirlo (New York City FC)
2.755.000 euro - Obafemi Martins (Seattle Sounders)
2.800.000 euro - Jermaine Jones (New England Revolution)
3.765.250 euro - Giovani Dos Santos (Los Angeles Galaxy)
4.130.500 euro - Robbie Keane (Los Angeles Galaxy)
4.225.500 euro - Clint Dempsey (Seattle Sounders)
4.360.200 euro - Jozy Altidore (Toronto FC)
5.150.000 euro - David Villa (New York City FC)
5.510.150 euro - Frank Lampard (New York City FC)
5.800.000 euro - Steven Gerrard (Los Angeles Galaxy)
6.000.000 euro - Michael Bradley (Toronto FC)
6.530.500 euro - Sebastian Giovinco (Toronto FC)
6.575.500 euro - Kak? (Orlando City)

Met dt soort bedragen voor al die over the top voetballers gaan ze weer helemaal 35 jaar terug in de tijd. Enige verschil is dat de stadions iets voller zitten.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het is ook lekker spannend in de Western Conference :duim:

Hup Seattle
 

Joost

Well-known member
Jozy Altidore. De spits die in Hull mislukte, vervolgens bij AZ prima presteerde en daarna bij Sunderland mislukte staat voor 4.3 miljoen op de loonlijst??

Die jongen heeft een hele goede zaakwaarnemer.
 

ALenstra

Well-known member
Met dt soort bedragen voor al die over the top voetballers gaan ze weer helemaal 35 jaar terug in de tijd. Enige verschil is dat de stadions iets voller zitten.

En dat de stadions aanzienlijk kleiner zijn. Het gekke is dat die overbetaalde spelers ploeggenoten hebben die voor een hongerloontje spelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Major League Soccer

Major League Soccer

Link doet het bij mij niet, maar 50.000$ voor een profvoetballer op jaarbasis is natuurlijk weinig.
 

ALenstra

Well-known member
Had jaren geleden eens een verhaal gelezen over ploeggenoten van David Beckham in LA die moesten bijklussen om toch fatsoenlijk te kunnen leven. Maar goed, met 50.000 dollars heb je het natuurlijk beter dan de vele Amerikanen die bij wijze van spreken niks hebben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Major League Soccer

Major League Soccer

In verhouding niet, maar ze hebben g??n hongerloontje.

In Nederland kun je de basisschool, middelbare school en hoger onderwijs volgen en een redelijke zekerheid hebben dat je over een geheel arbeidsleven $50.000 gaat verdienen. In dat opleidingstraject kun je je verder wel wat misstappen veroorloven evenals in je professionele carri?re.

Een gemiddelde profvoetballer investeert naast het traject basisschool en middelbare school een jaar of tien in jeugdopleidingen om een kans van nog geen 10% te hebben om uiteindelijk profvoetballer te worden. Een beroep wat je gemiddeld gezien een jaar of vijftien kan uitoefenen. Zowel in de opleidingsfase als in de profcarri?re kunnen voetballers zich weinig misstappen veroorloven. Verder is men in die onzekere jeugd ook nog een hele hoop vrije tijd kwijt en moet men al vroeg heel volwassen leven.

Als je dan een loon gaat verdienen waar je je in je onderhoud kan voorzien zonder verder veel op te bouwen om vervolgens daarna nog moet beginnen met een maatschappelijke carri?re, dan vind ik zelf dat vrij magertjes. Dat terwijl de investering die ze hebben gedaan niet mag worden onderschat. Ik gun iemand die een dergelijke investering heeft gedaan toch een stuk meer dan een loon waarmee ze geen honger hoeven te lijden. Maar goed, ik heb een iets andere kijk op de wereld.
 

Joost

Well-known member
In Nederland kun je de basisschool, middelbare school en hoger onderwijs volgen en een redelijke zekerheid hebben dat je over een geheel arbeidsleven $50.000 gaat verdienen. In dat opleidingstraject kun je je verder wel wat misstappen veroorloven evenals in je professionele carri?re.

Een gemiddelde profvoetballer investeert naast het traject basisschool en middelbare school een jaar of tien in jeugdopleidingen om een kans van nog geen 10% te hebben om uiteindelijk profvoetballer te worden. Een beroep wat je gemiddeld gezien een jaar of vijftien kan uitoefenen. Zowel in de opleidingsfase als in de profcarri?re kunnen voetballers zich weinig misstappen veroorloven. Verder is men in die onzekere jeugd ook nog een hele hoop vrije tijd kwijt en moet men al vroeg heel volwassen leven.

Als je dan een loon gaat verdienen waar je je in je onderhoud kan voorzien zonder verder veel op te bouwen om vervolgens daarna nog moet beginnen met een maatschappelijke carri?re, dan vind ik zelf dat vrij magertjes. Dat terwijl de investering die ze hebben gedaan niet mag worden onderschat. Ik gun iemand die een dergelijke investering heeft gedaan toch een stuk meer dan een loon waarmee ze geen honger hoeven te lijden. Maar goed, ik heb een iets andere kijk op de wereld.

Ik heb laatst nog gesproken met iemand die bij VVV werkzaam is in de technische staf rond de jeugd. Spelers die daar prof zijn hebben tijd genoeg om naast hun trainigsuren een opleiding te volgen.
 

Maasveld

Well-known member
Dat vind ik altijd zo'n onzin, dat de hoge salarissen worden verdedigd met 'we hebben maar 15 jaar om geld te verdienen.' Die investering in de jeugd weegt bij lange na niet op tegen 35 jaar na je carri?re niets doen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb laatst nog gesproken met iemand die bij VVV werkzaam is in de technische staf rond de jeugd. Spelers die daar prof zijn hebben tijd genoeg om naast hun trainigsuren een opleiding te volgen.

Naast hun voetbalcarri?re kunnen ze inderdaad een studie afronden, maar dan begin je gemiddeld gezien toch wel tien jaar later aan je maatschappelijke carri?re. Daarnaast valt het niet uit te sluiten dat ze met name in hun drukke jeugd niet hun volle intellect optimaal hebben kunnen uitbuiten.
 

Maasveld

Well-known member
Naast hun voetbalcarri?re kunnen ze inderdaad een studie afronden, maar dan begin je gemiddeld gezien toch wel tien jaar later aan je maatschappelijke carri?re. Daarnaast valt het niet uit te sluiten dat ze met name in hun drukke jeugd niet hun volle intellect optimaal hebben kunnen uitbuiten.
Ze mogen van mij ook wel een flinke buffer opbouwen hoor zodat ze na hun carri?re kunnen investeren in een maatschappelijke carri?re. Laten we zeggen dat het alllemaal wel wat minder kan en we absoluut geen medelijden hoeven te hebben met iemand die 50.000 dollar per jaar beurt.
 

SanMark.

Well-known member
Tot zover dus de altijd belangrijke salary cap.

Toronto heeft dus 4 spelers staan bij de top 20.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Elke club mag twee van dat soort spelers hebben, maar je mag in een trade zo'n 'slot' verhandelen.
 

Batigoal

Well-known member
Elke club mag twee van dat soort spelers hebben, maar je mag in een trade zo'n 'slot' verhandelen.

Drie designated players inmiddels en afgelopen week waren er bij de bond gesprekken om een vierde plek toe te voegen. De voetballerij werkt anders dan de Amerikaanse sporten, dus die ontwikkeling hou je niet tegen.
 
Bovenaan