MLS & Liga MX

MLS & Liga MX

  • Ja

    Stemmen: 4 40,0%
  • Nee

    Stemmen: 6 60,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10

Batigoal

Well-known member
Afgelopen weekend is het nieuwe seizoen begonnen in de MLS! Het viel me op dat ESPN niets meer deed met aankondigingen van het nieuwe seizoen, terwijl ze daar de laatste jaren best wat aandacht aan de MLS besteedden. Blijkt dat de MLS een deal heeft met Apple+ voor maar liefst 10 jaar. Volgens mij heb ik dat zelf al eerder in dit topic gemeld, maar ik was het vergeten. In ieder geval wel jammer, maar gelukkig heeft het officiële Youtube-kanaal van de MLS wel nog de samenvattingen.

Zoals inmiddels jaarlijkse traditie is er weer een nieuwe ploeg bij. Dit keer St. Louis City FC, uit de gelijknamige stad in Missouri, een staat die nog geen MLS-club had. Hun eerste wedstrijd was gelijk thuis. Dat zat lekker vol en had een prima voetbalsfeer zo te zien, dus dat is op het eerste oog een leuke toevoeging. Ze wonnen ook nog eens, dat scheelt. Het werd 3-1 tegen Charlotte FC, de club die vorig seizoen zijn intrede deed in de MLS. St. Louis heeft een Duitse leiding en versterkte zich met een paar oud-Bundesliga-spelers. Bekendste is doelman Bürki van Dortmund; mogelijk komt Max Kruse er ook nog bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Batigoal

Well-known member
St. Louis CITY (met hoofdletters) is de eerste MLS-club ooit die alle 4 zijn eerste wedstrijden wint.
 

Makanaky

Well-known member
Die sneue hoofdletters om maar op te vallen nu van de muziek ook overgewaaid naar het voetbal? Laat ze daar maar weer gewoon tegen een ei gaan trappen.
 

Batigoal

Well-known member
Die sneue hoofdletters om maar op te vallen nu van de muziek ook overgewaaid naar het voetbal? Laat ze daar maar weer gewoon tegen een ei gaan trappen.
Ik lees hier en daar al genoeg weerstand vanuit de St. Louis-fans, dus dat wordt waarschijnlijk wel weer aangepast.

Overigens om aan te sluiten bij de mondiale voetbalwereld heten al die nieuwe teams tegenwoordig <stad> FC of <stad> City FC. Van mij mogen ze juist die gekke typisch Amerikaanse namen met <stad><bijnaam> doen zoals je dat in de andere sporten ziet. Ploegnamen als Portland Timbers, Houston Dynamo, Vancouver Whitecaps of Chicago Fire spreken mij meer aan dan al die standaard namen zoals Charlotte FC, Austin FC, Nashville SC etc.
 

ALenstra

Well-known member
Ze hebben daar gewoon de neiging om zoveel mogelijk Europa na te apen. Ze hebben daar zelfs ultras.
 

Abubakari

Well-known member
Op dagen dat ik geen slecht humeur heb kan ik al niet langer dan 3 tellen naar die fight and win narcist kijken, laat staan vandaag. Kill ‘m all and let god sort ‘m out.
 

Batigoal

Well-known member
Ha! Nog iemand die Zealand kijkt.

Hele mooie stunt inderdaad! Na het resultaat in de heenwedstrijd ben ik het gelijk een beetje volgen en lezen over die club. Wat een verhaal en wat een prachtige prestatie van Violette SC.
 

ALenstra

Well-known member
De MLS gaat een racistisch incident onderzoeken waarbij voormalig Union St.Gillis speler Dante Vanzeir betrokken is. Hij speelt tegenwoordig bij RB New York en zou in de wedstrijd tegen San Jose Earthquakes een racistische opmerking naar zijn tegenstander Jeremy Ebobisse gemaakt hebben.
 

Batigoal

Well-known member
Dante Vanzeir is voor 6 wedstrijden geschorst en hij krijgt een boete. Maar gezien de commotie rondom dit incident zou hij weleens zijn laatste wedstrijd hebben gespeeld voor New York Red Bulls. De eigen fans willen hem niet meer bij de club zien.
 
Bovenaan