Milaan/Cortina d'Ampezzo 2026

JMD

Well-known member
Lekker dagje nog voor de Zwitsers, oke, curlingfinale verloren, maar niet verwacht brons bij de bob en langlaufen.

JMD

Well-known member
Voor de VS was het trouwens ook de beste Winterspelen in 20 jaar qua positie op de lijst en qua medailles (op de IOC-manier) de beste ooit.

Heeft die Trump toch goed gedaan ;)

JMD

Well-known member
Precies. :)

Maar goed, ik meen het met een knipoog, maar Trump zal gek genoeg zijn om dit idd naar zich toe te trekken.
(overigens zag ik X ook allerlei debielen die toen het nog niet goed ging met de VS in de Spelen ook zeiden dat dit door Trump kwam en die dat dan wel serieus meenden, net als er ongetwijfeld nu ook allerlei gekken daar zijn die echt denken dat dit goede resultaat door Trump komt)

Overigens verbaasde ik me erover toen ik het ging opzoeken dat de VS maar 1x het medailleklassement op de Winterspelen won, in 1932, maar goed toen werden 4 van de 6 gouden medailles gewonnen bij schaatsen omdat ze 'pack races' deden ipv individueel...

Je zou toch verwachten dat de VS met de mega-infrastructuur en toch ook flink wat bergen zo af en toe gewoon op plek 1 komt te staan, al is het maar bij de Spelen in eigen land. Zelfs in 1980 (5x Heiden) werd het 3e

Reinoud

Well-known member
Precies. :)

Maar goed, ik meen het met een knipoog, maar Trump zal gek genoeg zijn om dit idd naar zich toe te trekken.
(overigens zag ik X ook allerlei debielen die toen het nog niet goed ging met de VS in de Spelen ook zeiden dat dit door Trump kwam en die dat dan wel serieus meenden, net als er ongetwijfeld nu ook allerlei gekken daar zijn die echt denken dat dit goede resultaat door Trump komt)

Overigens verbaasde ik me erover toen ik het ging opzoeken dat de VS maar 1x het medailleklassement op de Winterspelen won, in 1932, maar goed toen werden 4 van de 6 gouden medailles gewonnen bij schaatsen omdat ze 'pack races' deden ipv individueel...

Je zou toch verwachten dat de VS met de mega-infrastructuur en toch ook flink wat bergen zo af en toe gewoon op plek 1 komt te staan, al is het maar bij de Spelen in eigen land. Zelfs in 1980 (5x Heiden) werd het 3e
US vaart heel goed bij de universiteit opleiding, dat is bij wintersporten gewoon een heel stuk minder aanwezig. Wet van de grote getallen zorgt ervoor dat ze uiteindelijk wel boven komen drijven.

JMD

Well-known member
Hup sluitingsceremonie

Ben benieuwd of dit beter gaat worden dan de openingsceremonie, die was niet veel. De locatie is i.i.g. schitterend, het oude amfitheater in Verona

JMD

Well-known member
Opvallend dat het nu in Verona is, mooie locatie dat wel.
Denk dat SAN siro niet nog een beschikbaar was en Verona is denk ik ook dichterbij vanuit de bergen en je wil toch zoveel mogelijk atleten erbij hebben.

Plus idd de locatie, die is schitterend

erka

Well-known member
Heb het amfitheater van Verona bezocht paar jaar geleden. Echt fenomenaal dat een gebouw dat 2.000 jaar oud is nog zo gebruikt wordt. Je kunt ook nog gewoon op de originele tribunes gaan zitten. Alhoewel iets kleiner is het veel mooier dan het Colosseum, ruimtelijk klopt het amfitheater als een tierelier. Echt een van de mooiste oude gebouwen van Europa.

Voor de rest is die hele sluitingsceremonie wederom geen klap aan.

Bovenaan