Milaan/Cortina d'Ampezzo 2026

JMD

Well-known member
Omstandigheden lijken steeds slechter te worden bij de langlaufsprint, tijden worden steeds langzamer

Mario

Well-known member
Forumleiding
Ik las overal in de media dat 'we' favoriet waren bij de gemengde aflossing in het Shorttrack. Op een of andere manier verbaasd de uiteindelijke uitslag mij niet.

JMD

Well-known member
Ik las overal in de media dat 'we' favoriet waren bij de gemengde aflossing in het Shorttrack. Op een of andere manier verbaasd de uiteindelijke uitslag mij niet.
Waren we ook, meeste zeges behaald afgelopen jaar, alleen tactische fout van Van ;t Wout kost je gewoon de finale. Vraag me echt af waarom hij dat zo deed. Overschatting?

België 3e, de 'ice bears'...
Italié wint goud.

JMD

Well-known member
Finale sprint langlaufen dames nu: 3x Zweden, 2x Noorwegen, 1x USA (en dan sneuvelde de 3e tijdsnelste van vanochtend (ook Zweedse) nog)

JMD

Well-known member
Biatlon! De mooiste wintersport die er is!
Waarbij ik het individuele onderdeel wel het minste vind eigenlijk...

En ook het nadeel vind ik dat het verschil van deze race meegenomen wordt naar de achtervolging. Dus je wint goud en dan heb je in een volgende race nog een keer een voordeel. Dat komt me een beetje 'te veel' over...

Slopestyle 3e run is een beetje een anticlimax, bijna niemand foutloos

JMD

Well-known member
En daarom heb ik weinig met shorttrack. Circus.
Dat was vooral de mazzel van Belgen, dat kwam door het circus. De NL uitschakeling is gewoon de eigen fout.

Het was pas de 9e medaille voor onze zuiderburen op de Winterspelen. Waarvan 4 in de laatste 3 Spelen. Tussen 1948 en 2018 was de enige medaille voor België die voor Haagse Belg Veldkamp.

Mario

Well-known member
Forumleiding
Ik weet dat het shorttrack een circus kan zijn, maar het is niet de eerste keer dat Nederland als favoriet onderuit gaat op belangrijke toernooien:

In Beijing en de afgelopen WK finale ging het ook al mis.

Reinoud

Well-known member
Waarbij ik het individuele onderdeel wel het minste vind eigenlijk...

En ook het nadeel vind ik dat het verschil van deze race meegenomen wordt naar de achtervolging. Dus je wint goud en dan heb je in een volgende race nog een keer een voordeel. Dat komt me een beetje 'te veel' over...

Slopestyle 3e run is een beetje een anticlimax, bijna niemand foutloos
Hehe, mooi hoe je naar biathlon kijkt.

Overigens wint bij de achtervolging zelden degene die als nummer een start.

JMD

Well-known member
Hehe, mooi hoe je naar biathlon kijkt.

Overigens wint bij de achtervolging zelden degene die als nummer een start.
Ja, dat zag ik idd ook. Maar dan mag ik het toch nog wel een gek idee vinden?

Je behandelt het dan eigenlijk als bv een sprinttoernooi bij het schaatsen, maar waarbij het winnen van de 1000m dan wel goud oplevert en de 500m niet, maar dan alleen goud voor de winnaar van beide afstanden.

Reinoud

Well-known member
Zeker mag je het een gek idee vinden, zeg ik toch niets van. Vind het zelf gewoon leuk hoe wij als buitenstaanders een mening vormen over sporten die wij normaliter vrijwel niet volgen.

JMD

Well-known member
Zeker mag je het een gek idee vinden, zeg ik toch niets van. Vind het zelf gewoon leuk hoe wij als buitenstaanders een mening vormen over sporten die wij normaliter vrijwel niet volgen.
Eens. Vraag me alleen wel af wat de gedachte daarachter is...

Het is overal wel echt flink minder weer dan afgelopen weekend. Weinig zon gezien daar...

JMD

Well-known member
6 van de 14 slalomskisters halen niet de finish. 2 waren er al afgehaakt bij de afdaling (waaronder Goggia)

Bovenaan