Loting groepsfase Champions League 2015-2016

JMD

Well-known member
Morgen om 17.45 is de loting van de groepsfase van de Champions League.

32 teams uit 17 landen doen mee, Spanje levert 5 ploegen, een record.

Kazachstan levert voor het eerst een deelnemer aan de groepsfase CL.

Voor AA Gent, Borussia M?nchengladbach en FC Astana is het de eerste deelname.

Voor Barcelona, Real Madrid, FC Porto en Manchester United is het alweer de 20e deelname aan de groepsfase, zij zijn recordhouder daarmee.

Valencia en Bayer Leverkusen vieren een jubileum: de 10e deelname. Dinamo Kiev is aan de 15e deelname toe en Manchester City, BATE Borisov en Dinamo Zagreb doen voor de 5e keer mee. Bij laatstgenoemde club zijn de jaren als Croatia Zagreb meegeteld, dat was per slot van rekening dezelfde club.
 

JMD

Well-known member
De potindeling is als volgt:
1: Barcelona, Chelsea, Bayern M?nchen, Juventus, Benfica, Paris SG, Zenit Sint Petersburg en PSV
2: Real Madrid, Atletico Madrid, Porto, Arsenal, Manchester United, Valencia, Leverkusen en Manchester City
3: Shakhtar Donjetsk, Sevilla, Ol. Lyon, Dinamo Kiev, Ol. Piraeus, CSKA Moskou, Galatasaray en AS Roma
4: BATE Borisov, M?nchengladbach, Wolfsburg, Zagreb, Maccabi Tel Aviv, AA Gent, Malm? FF en Astana
 

JMD

Well-known member
Waar hoop jezelf op JMD voor PSV?

Ik wou het net gaan posten:
mijn droomloting kan op verschillende manieren:
- met de meeste kans op doorgaan: United uit 2, niet Sevilla, Lyon of Roma uit 3 en niet M?nchengladbach of Wolfsburg uit 4
- met de mooiste affiches: Real Madrid uit 2, AS Roma uit 3 en M?nchengladbach uit 4

Door de nieuwe indeling en het feit dat er weer 2 'dark horses' in 4 zitten (afgelopen jaren zat o.a. Dortmund en City daarin) kan je dus idiote poules krijgen:
zoals Chelsea, Real, Roma en M?nchengladbach
 

Mommiej

Well-known member
ik vrees PSV, Manchester, Sevilla en Wolfsburg. Als je uit pot 4 de duitse clubs weet te ontlopen heb je in ieder geval kans europees te overwinteren.
 

Maasveld

Well-known member
PSV, Valencia en Lyon zou sportief gezien fantastisch zijn. Barcelona, Arsenal/United en AS Roma zou voor de supporters het mooiste zijn.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Waar hadden de kampioenen van land 1 t/m 8 gezeten als de nieuwe regel er niet was geweest:
Barcelona, Chelsea, M?nchen en Benfica in 1
Paris SG, Juve en Zenit in 2
PSV in 3

Welke clubs hadden dan in een andere pot gezeten:
Real, Atletico, Porto en Arsenal in 1 ipv 2
SHakhtar in 2 ipv 3
 

JMD

Well-known member
PSV, Valencia en Lyon zou sportief geIen fantastisch zijn. Barcelona, Arsenal/United en AS Roma zou voor de supporters het mooiste zijn.

Barcelona krijgen we sowieso niet, zit in pot 1.

In de jaren rond de eeuwwisseling trok PSV 4x een sterke ploeg uit pot 4: Valencia in 1999 (haalde de finale), Nantes in 2001, Auxerre in 2002 en Monaco in 2003 (haalde de finale). Ook in 2008 had het een sterke: Atletico. Mindere goden uit pot 4 die PSV trof was o.a. Rosenborg. In die jaren waren de minste ploegen uit pot 4 niet eens extreem zwak, sinds de invoering van het systeem dat er 5 kampioenen uit kleine landen meedoen is het niveauverschil heel erg groot tussen ploegen in pot 4, en moet je idd hopen niet die Duitsers te loten. Als je die ontloopt ben je eigenlijk aan je stand verplicht minimaal 3e te worden.
 

Shayman

New member
Ik wou het net gaan posten:
mijn droomloting kan op verschillende manieren:
- met de meeste kans op doorgaan: United uit 2, niet Sevilla, Lyon of Roma uit 3 en niet M?nchengladbach of Wolfsburg uit 4
- met de mooiste affiches: Real Madrid uit 2, AS Roma uit 3 en M?nchengladbach uit 4

Door de nieuwe indeling en het feit dat er weer 2 'dark horses' in 4 zitten (afgelopen jaren zat o.a. Dortmund en City daarin) kan je dus idiote poules krijgen:
zoals Chelsea, Real, Roma en M?nchengladbach
Uiteraard ga ik voor de poule met de meeste kansen en dan zou ik zeggen: Utd., Galatasaray en geen Duitsers of BATE. Zal dus wel Real, Donjetsk en Wolfsburg worden.
 

JMD

Well-known member
Het blijft toch altijd een draak van een loting dit, met alle rompslomp en uitreikingen er om heen.

De Italiaanse UEFA-bazen staan ook weer klaar, we gaan zo beginnen.
 

JMD

Well-known member
Ik hoop eigenlijk vooral op Leverkusen uit pot 2, want dan heb je op zeker geen Duitse ploeg uit 4.
 
Bovenaan