De Franse bond doet wat de KNVB met Twente had moeten doen
Zonde hoor van zo'n grote club. Maar niet de eerste keer geloof ik dat een club van Gérard Lopez in de problemen komt. Wel een mooie optie voor Football Manager met Bordeaux in de National!
Moet bij Bordeaux toch al gauw denken aan de vervlogen tijdens met spelers als Wiltord, Chamakh, Gourcuff, Jussiê, Placente en natuurlijk keeper Ramé.
Dat project gaat goed. Marseille is in relatief korte tijd in ieder geval weer gegroeid naar de top, achter PSG uiteraard. Lyon heeft de afgelopen jaren duidelijk een jasje uitgedaan, maar zal met de sterke jeugdopleiding altijd wel kunnen aanhaken. Monaco, Rennes en in potentie Nice zijn eigenlijk de enige andere ploegen met genoeg geld en mogelijkheden om bovenin mee te draaien. Marseille werd afgelopen seizoen keurig 2e, maar dat had net zo goed de 3e of 4e plaats kunnen zijn. De bedoeling is om de komende jaren weer dichterbij Paris SG te komen, maar of dat gaat lukken...Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het met project l’OM gaat? Ze zijn daar al tijden bezig om er weer een topclub van te maken. Ze hebben een geweldige coach, wanneer hij zijn emoties kan bedwingen. Ik kijk altijd met een schuin oog naar de ontwikkelingen daar in Marseille.
Dat verhaal van Longoria is ook een jongensdroom. Zo jong en zo’n positie hebben.
De laatste speler van het succeselftal van Jardim van Monaco gaat vertrekken en dat is Sidibe. Nadat Monaco kampioen werd en de halve finale champions league had gehaald, zijn er zijn zoveel spelers verkocht. Het is ook niet normaal wat een talent dat team had en hoeveel dat nu heeft opgebracht.
Jardim coacht nu ergens in een woestijn. Dat zou de ideale coach zijn voor de Portugezen, ooit.
Leonardo Jardim leek inderdaad een erg talentvolle trainer, maar het viel me van hem tegen dat hij er zo snel voor koos om in het Midden-Oosten te gaan werken. En daar zit hij nu al een paar jaar. Het lijkt me niet dat hij echt de ambitie heeft om de top te bereiken.
Paris Saint Germain en Mauricio Pochettino gaan uit elkaar, Christophe Galtier van OGC Nice wordt vrijwel zeker zijn opvolger. OGC Nice had in oude bekende Lucien Favre al een nieuwe trainer aangesteld.