Ligue 1

Batigoal

Well-known member
Zonde hoor van zo'n grote club. Maar niet de eerste keer geloof ik dat een club van Gérard Lopez in de problemen komt. Wel een mooie optie voor Football Manager met Bordeaux in de National!

Moet bij Bordeaux toch al gauw denken aan de vervlogen tijdens met spelers als Wiltord, Chamakh, Gourcuff, Jussiê, Placente en natuurlijk keeper Ramé.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Zonde hoor van zo'n grote club. Maar niet de eerste keer geloof ik dat een club van Gérard Lopez in de problemen komt. Wel een mooie optie voor Football Manager met Bordeaux in de National!

Moet bij Bordeaux toch al gauw denken aan de vervlogen tijdens met spelers als Wiltord, Chamakh, Gourcuff, Jussiê, Placente en natuurlijk keeper Ramé.

Nog mooier, het team met Zidane, Witschge, Lizarazu, Dugarry, Valdeir,
 

Batigoal

Well-known member
Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het met project l’OM gaat? Ze zijn daar al tijden bezig om er weer een topclub van te maken. Ze hebben een geweldige coach, wanneer hij zijn emoties kan bedwingen. Ik kijk altijd met een schuin oog naar de ontwikkelingen daar in Marseille.

Dat verhaal van Longoria is ook een jongensdroom. Zo jong en zo’n positie hebben.
Dat project gaat goed. Marseille is in relatief korte tijd in ieder geval weer gegroeid naar de top, achter PSG uiteraard. Lyon heeft de afgelopen jaren duidelijk een jasje uitgedaan, maar zal met de sterke jeugdopleiding altijd wel kunnen aanhaken. Monaco, Rennes en in potentie Nice zijn eigenlijk de enige andere ploegen met genoeg geld en mogelijkheden om bovenin mee te draaien. Marseille werd afgelopen seizoen keurig 2e, maar dat had net zo goed de 3e of 4e plaats kunnen zijn. De bedoeling is om de komende jaren weer dichterbij Paris SG te komen, maar of dat gaat lukken...

Ze hebben in ieder geval geld en zijn zeer actief op de transfermarkt. Komende zomer zal er ook wel weer flink worden doorgeselecteerd. Wat wel interessant is, is dat Longoria nu ene Javier Ribalta als rechterhand krijgt. Die was eerder succesvol scout bij Juventus, Man Utd en AC Milan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Raul

Well-known member
De laatste speler van het succeselftal van Jardim van Monaco gaat vertrekken en dat is Sidibe. Nadat Monaco kampioen werd en de halve finale champions league had gehaald, zijn er zijn zoveel spelers verkocht. Het is ook niet normaal wat een talent dat team had en hoeveel dat nu heeft opgebracht.

Jardim coacht nu ergens in een woestijn. Dat zou de ideale coach zijn voor de Portugezen, ooit.
 
  • Leuk
Waarderingen: U.G.

U.G.

Well-known member
De laatste speler van het succeselftal van Jardim van Monaco gaat vertrekken en dat is Sidibe. Nadat Monaco kampioen werd en de halve finale champions league had gehaald, zijn er zijn zoveel spelers verkocht. Het is ook niet normaal wat een talent dat team had en hoeveel dat nu heeft opgebracht.

Jardim coacht nu ergens in een woestijn. Dat zou de ideale coach zijn voor de Portugezen, ooit.

Van die grote hoeveelheid rondzwervende Portugese coaches is deze misschien de enige die ik graag zou zien als bondscoach.

Nu met het stokje overdragen van generaties, naar deze prachtige nieuwe lichting, heb je meer dan ooit een manager nodig voor bij al die ego’s. Santos kan dat niet, maar de bond wist niet hoe iemand te ontslaan die in drie jaar tijd zowel het EK als de nations league won, maar er zijn toch inmiddels wel gelegenheden geweest. Maar goed, Santos it is. Daar gaan we het mee moeten doen.
 

Batigoal

Well-known member
Leonardo Jardim leek inderdaad een erg talentvolle trainer, maar het viel me van hem tegen dat hij er zo snel voor koos om in het Midden-Oosten te gaan werken. En daar zit hij nu al een paar jaar. Het lijkt me niet dat hij echt de ambitie heeft om de top te bereiken.
 

Raul

Well-known member
Lastig te peilen. Ik zie een coach van 47 jaar maar en die flink wat jaren voor de boeg heeft. Misschien komt die trein nog wel.
 

U.G.

Well-known member
Leonardo Jardim leek inderdaad een erg talentvolle trainer, maar het viel me van hem tegen dat hij er zo snel voor koos om in het Midden-Oosten te gaan werken. En daar zit hij nu al een paar jaar. Het lijkt me niet dat hij echt de ambitie heeft om de top te bereiken.

Jardim staat inderdaad nogal graag in de luwte, heeft nu een wijngaard en een eigen wijntje uitgebracht etc. Ik zie nog eerder een meneer Jesus, Mourinho of een Villas Boas van jullie Marseillais bijv. eerder loeren op dat plekje, als het uiteindelijk vrijkomt in 2030 ofzo. Ik heb dan serieus liever een buitenlander,. Een Italiaan ofzo. Ik heb moeite met het hautain gedrag bij de meeste Portugese coaches…ik heb dan nog liever een gek als Conceiçao of Sa Pinto. Oh wat zou dat land ( lees: Lisboa of Porto ) op z’n kop komen te staan.
 

U.G.

Well-known member
Heb je een punt in, want uiteindelijk gaat iedereen wel vervelen. Maar van Gaal’s legendarische interviews en Conceicao’s ‘fights around the world’ blijven wel goud.
 

Batigoal

Well-known member
Het gedegradeerde Saint-Étienne zal in de Ligue 2 beginnen met -6 punten. Daarnaast zullen de eerste 4 thuiswedstrijden zonder publiek zijn. Dat is de straf die is opgelegd na de rellen na afloop van het duel met Auxerre. De club gaat niet in beroep tegen de straf.
 

ALenstra

Well-known member
Paris Saint Germain en Mauricio Pochettino gaan uit elkaar, Christophe Galtier van OGC Nice wordt vrijwel zeker zijn opvolger. OGC Nice had in oude bekende Lucien Favre al een nieuwe trainer aangesteld.
 

Batigoal

Well-known member
En Sampaoli stapt plotseling op bij Marseille vanwege onvrede over het transferbeleid. Dat hebben we eerder gehoord (Bielsa, Villas-Boas...). Nou ja, Bielsa maar weer terug?
 

Raul

Well-known member
Paris Saint Germain en Mauricio Pochettino gaan uit elkaar, Christophe Galtier van OGC Nice wordt vrijwel zeker zijn opvolger. OGC Nice had in oude bekende Lucien Favre al een nieuwe trainer aangesteld.

Trainerskerkhof. Je krijgt daar aan het begin van je werk altijd de vraag of je boven de spelers kan staan. Een club met muitende spelers, een eigenaar die even de spreekwoordelijke kraan openzet voor meer geld. Welke trainer is daar niet afgezaagd? Galtier is een geweldige coach, maar ik heb echt mijn twijfels. Ze kijken op naar Zidane, de enige die de champions league kan winnen.
 

U.G.

Well-known member
Schiemondboy Wijnaldum krijgt bij PSG nog meer concurrentie op het middenveld vanuit ( of uit) Portugal. De komst van Vitinha is nu officieel bekend gemaakt, en de internationale sportpers kondigt aan dat ook Renato Sanches een move gaat maken richting Parijs. Mocht dit waar zijn dan boost Sanches toch wel mooi z’n carrière weer op, ik ben sowieso fan, en we hebben ‘m nodig op het WK. PSG dus na City een club met veel Portugese internationals in de basis. We came a long way.
 

Batigoal

Well-known member
Igor Tudor is aangesteld door Olympique Marseille als nieuwe trainer. Opmerkelijk, zijn track record is niet zo best en wat ik zo lees is hij nogal verdedigend ingesteld. Klinkt allemaal niet erg positief.
 

Batigoal

Well-known member
En Olympique Marseille-icoon Steve Mandanda verlaat de club voor de 2e keer. De inmiddels 37-jarige doelman gaat naar Stade Rennes. Wel jammer.
 

Batigoal

Well-known member
Marseille haalt Luis Suarez...! Alleen wel de Colombiaanse spits. Ben ik altijd wel fan van, dus dat lijkt me wel een mooie toevoeging. Daarnaast zijn voor de defensie Chanchel Mbemba en een talent gehaald en Lens-sensatie Clauss is in aantocht. Verder komen Guendouzi, Milik, Pau Lopez en Cengiz Ünder definitief naar Marseille. Prima transferzomer zo.
 

Batigoal

Well-known member
FYxF8QiWQAA9d2k.jpg

Opvallende transfer: Jeremain Lens (34) tekent bij het naar de National gepromoveerde FC Versailles 78.
 
Bovenaan