Ligue 1

Satyr

Administrator
Forumleiding
Saint-Étienne heeft de heenwedstrijd om promotie tegen FC Metz met 2-1 gewonnen. Komende zondag is de return.
Metz na 6 minuten met 10 man, komen wel 2-0 voor, maar het werd nog 2-1. In de verlenging scoort Saint Etienne vlak voor tijd de 2-2 en promoveert dus.

erka

Well-known member
Maar goed, Frankrijk heeft geen geschifte feodale pyramide zoals Nederland waardoor je gewoon terug kan komen.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Batigoal

Well-known member
Zonde! Mooie club vind ik Bordeaux altijd. Kan me de jaren dat ze Champions League speelden en kampioen werden nog voor de geest halen; in mijn ogen zijn ze nog een topclub, al waren ze dat natuurlijk al jaren niet meer. Hopelijk komen ze terug.

Batigoal

Well-known member
En good old Andy Carroll gaat spelen voor Bordeaux op het vierde niveau. Ze kunnen hem goed gebruiken, want Bordeaux is daar slecht begonnen met 0 punten vooralsnog.

erka

Well-known member
Nice wint met 8-0 van Saint-Etienne, ongekende score voor Ligue1, zeker van een andere club dan PSG.

Batigoal

Well-known member
Red Bull wil instappen in Paris FC. Die staan op dit moment al 1e in de Ligue 2 en willen een concurrent worden van stadsgenoot PSG. Jürgen Klopp kan dus binnenkort aan de slag in Parijs.

Batigoal

Well-known member
Was leuk om mee te maken, maar wel een apart sfeertje. Het publiek werd met name vooraf flink opgezweept door muziek en lichtshows, deed ergens een beetje Amerikaans aan. Maar er zat ook veel jong publiek, dus die vonden dat geweldig. Was geen traditionele voetbalsfeer zoals je dat gewend ben. Maar goed, het sluit op zich wel meer aan bij de vele 'nieuwe' fans die PSG er de afgelopen jaren heeft bijgekregen.

De wedstrijd zelf had moeite om op gang te komen en Toulouse had een aantal grote kansen om een resultaat te behalen. Met name Aboukhlal mocht er wel meer mee doen. Maar uiteindelijk gaf de kwaliteit van PSG wel de doorslag, met name het middenveld met Neves, Zaire Emery en Vitinha in de tweede helft speelden sterk en dus wonnen ze met 3-0.

U.G.

Well-known member
Ik moet zeggen dat die muziek en lichtshows niet nieuw zijn in Frankrijk, ik meen dat jouw geliefde OM onder Bernard Tapie daar zelfs mee is begonnen eind jaren 80.

Wel leuk, ik wil ook 😁 Ik kwam er in de jaren 90 nog weleens, toen Boulogne en Auteuil daar met de scepter zwaaiden. Sowieso heerlijke herinneringen aan die prachtstad. Waar zat je in Parijs ?

Bovenaan