KNVB Beker 2024-2025

JMD

Well-known member
Dat zie je aankomen, zoals wel vaker in series dat de op papier beste nemer ineens een draak van een strafschop inschiet. Parrott mis

JMD

Well-known member
Gele kaarten tijdens de wedstrijd tellen niet mee in de strafschoppen.
Aha. Vroeg me al af hoe ze dat dan zouden gaan oplossen als ze aan 'de 2e ronde' zouden beginnen. Bij een penaltyserie moet de ploeg met een man meer normaal gesproken een speler 'wegzetten' (zodat het 10 - 10 wordt qua spelers in de serie).

JMD

Well-known member
Dubbel balen voor Heracles, niet alleen omdat je een bekerfinale mist, maar ook omdat je de finale niet tegen PSV, Ajax, Feyenoord ofzo had gespeeld, maar tegen de Eagles, waar je dan gewoon een flinke kans tegen hebt.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Aha. Vroeg me al af hoe ze dat dan zouden gaan oplossen als ze aan 'de 2e ronde' zouden beginnen. Bij een penaltyserie moet de ploeg met een man meer normaal gesproken een speler 'wegzetten' (zodat het 10 - 10 wordt qua spelers in de serie).
Bij een rode kaart tijdens de strafschoppen, haalt de andere ploeg er direct eentje af als diegene nog geen strafschop genomen heeft. Anders gebeurt dat voor het eventuele begin van een tweede serie.

Nu gebeurt rood tijdens strafschoppen niet vaak, maar als het gebeurt, is het meestal een doelman door bijvoorbeeld steeds te vroeg van de lijn te komen.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Friesland

Well-known member
Snelle analyse van de strafschoppenserie:
12 strafschoppen: 7 raak, 5 mis
9 met een normale aanloop: 7 raak, 2 gestopt, 0 mis
3 met een dubieuze aanloop: 0 raak, 1 gestopt, 2 mis

Hmm, misschien is een normale aanloop toch wat effectiever dan die rare aanloopjes?

JMD

Well-known member
Die laatste zag je aankomen met zijn aanloopje.
Net als bij Kasius...

Zat me net af te vragen: Wie was die Italiaan ook alweer die op een EK (2012?) in de verlenging expres ingebracht werd om een penalty te nemen bij de op handen zijnde penaltyserie, een van de meest idiote aanlopen ooit nam en vervolgens huizenhoog over schoot?

Bovenaan