KNVB Beker 2024-2025

De Groene Scout

Well-known member
Genemuiden werd wel flink genaaid.
Goedkope pingel tegen en de profs 6 minuten extra kans gekregen door de scheids en de 2-2 viel in e 97ste minuut.
Nu is het op en maakt Willem II de 2-3. .

JMD

Well-known member
Zolang beleid gemaakt wordt door mensen die alleen in een stadion komen als ze echt niet anders kunnen, maar voor de rest liever in de schouwburg of het concertgebouw zitten, en daardoor denken dat alle voetbalsupporters totale randdebielen zijn zal je dit idd houden...

Ooit was ik op weg naar de schouwburg van Velsen, dat ligt ongeveer naast het stadion van Telstar. Het was op die avond dat ik naar de schouwburg ging ook Telstar - De Graafschap. Beide supportersgroepen hebben (door Simon Kistemaker) een hele goede band. Die avond werd er een boek gepresenteerd (oid) over de Kist en liepen ze dus samen door de wijk naar het stadion (incl vuurwerk en gezang). Ze kwamen ook langs de schouwburg. Ik stond rustig buiten te kijken hoe die groepen langs kwamen. Het merendeel van de schouwburgbezoekers wisten niet hoe snel ze binnen moesten komen, je zag de angst in hun ogen... Bizar om mee te maken. Er kwamen 100 m/v zingend langs die gewoon wat fakkels aanstaken...

gevegt

Well-known member
Het probleem is dat het ook wel eens wél misgaat.
Wat een onzin. Het gaat veel vaker goed dan mis. Sterker nog, het gaat bijna nooit mis. De overheid en driehoek heeft gewoon een tering hekel aan voetbalsupporters en doen er alles aan dat KAPOT te maken!!!

JMD

Well-known member
Het probleem is dat het ook wel eens wél misgaat.
Dat is ook zo.
Maar wel steeds minder: https://www.om.nl/actueel/nieuws/20...lijkt dat het aantal,te zien in de Eredivisie.
616 incidenten in het hele betaald voetbal (incl europees voetbal, dus totaal iets meer dan 700 duels (weet niet of ze de beker meetellen)), dat is echt weinig als je bedenkt dat dit om bijna 7 miljoen mensen gaat. Laat bij 1 zo'n incident gemiddeld 10 supporters betrokken zijn (zal aan de hoge kant zijn, maar rekent makkelijker) dan is dat 0,1% (7000 van de 7 miljoen).

Op een gemiddelde stapavond in een grote stad gaat dat echt boven de 0,1%.

erka

Well-known member
Zeker. Ik praat ook niks goed. Ik snap alleen best wel dat mensen even opzij gaan als er voetbalsupporters langskomen.

• Leuk
Waarderingen: JMD

gevegt

Well-known member
Zeker. Ik praat ook niks goed. Ik snap alleen best wel dat mensen even opzij gaan als er voetbalsupporters langskomen.
De enige keer dat ik een stapje opzij heb gedaan was voorafgaand bij de wedstrijd FC Twente - Ajax.

We zaten in de kantine bij vlakbij het Diekman ( ondanks het sterke drank verbod kregen de liefhebber stiekem toch een baco ) om een beetje in te drinken en liepen daarna naar het stadion. Vlakbij de tribune stond de ME al met tienallen paarden op wacht voor als er iets zou gebeuren. We liepen rustig tussen de paarden door, en voordat we de tribune op wilden ging het helemaal los tussen de harde keren. Toen ben ik even aan de kant gegaan toen die paarden in galop langs kwam om de boel uit elkaar te slaan.

Joost

Well-known member
Ik zag ook weer een heel fraai staaltje mismanagement vanavond. Supporters van Rijnsburg moesten wachten tot die van Roda uit het vak waren. Ik zat in het thuisvak moest dus ook even wachten. We werden tegengehouden door een paar stewards en agenten. Dertig meter verderop was de uitgang van het uitvakje.

Juist doordat we stil moesten staan ontstond er groepsvorming en werd er over en weer wat geroepen. Was iedereen rustig doorgelopen dan hadden de uitsupporters zich gewoon gemengd onder de supporters uit de thuisvakken, en daar zaten ook behoorlijk veel Roda supporters bij.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zolang er figuren zijn, en elke club heeft er minstens tien, die niet voor het voetbal meegaan, maar voor de randzaken, is het gewoon niet mogelijk om maar vrij vervoer toe te staan.

Joost kan wel zeggen dat 'iedereen rustig was doorgelopen', maar dat is wishful thinking. En als het dan mis gaat in een gemengde groep, is de gewone supporter de lul, of door klappen krijgen in een vechtpartij, of door politie ingrijpen.

Zaterdag is Fortuna - Heerenveen, daar is nul rivaliteit tussen voor zo ver ik weet, maar ik weet ook dat een ex-teamgenoot bij het darten standaard de supportersbussen van de tegenstander gaan opwachten. En niet om bloemen uit te delen. En hij is niet alleen.

Dat je dat soort figuren eens aanpakt. Geef ze een echte meldplicht ofzo, bij uitwedstrijden vooral.

Fregge

Well-known member
Leuk dat Ricardo van Rhijn scoorde bij AFC! Eentje uit het rijtje zelfopgeleide rechtsbacks wat er opmerkelijk veel zijn bij Ajax.Wist oprecht niet dat hij nog voetbalde.
Vond het zelf iets minder leuk.

Maar goed, we zijn weer teruggekomen van een 1-0 achterstand. We deden niet onder voor subtop 2e Divisie. Helaas konden we het niet doordrukken en omzetten tot winst wat niet eens onverdiend had geweest.

Joost

Well-known member
Zolang er figuren zijn, en elke club heeft er minstens tien, die niet voor het voetbal meegaan, maar voor de randzaken, is het gewoon niet mogelijk om maar vrij vervoer toe te staan.

Joost kan wel zeggen dat 'iedereen rustig was doorgelopen', maar dat is wishful thinking. En als het dan mis gaat in een gemengde groep, is de gewone supporter de lul, of door klappen krijgen in een vechtpartij, of door politie ingrijpen.

Zaterdag is Fortuna - Heerenveen, daar is nul rivaliteit tussen voor zo ver ik weet, maar ik weet ook dat een ex-teamgenoot bij het darten standaard de supportersbussen van de tegenstander gaan opwachten. En niet om bloemen uit te delen. En hij is niet alleen.

Dat je dat soort figuren eens aanpakt. Geef ze een echte meldplicht ofzo, bij uitwedstrijden vooral.
Je hebt echt geen idee hoe de situatie daar was...

PES5

Administrator
Forumleiding
De enige keer dat ik een stapje opzij heb gedaan was voorafgaand bij de wedstrijd FC Twente - Ajax.

We zaten in de kantine bij vlakbij het Diekman ( ondanks het sterke drank verbod kregen de liefhebber stiekem toch een baco ) om een beetje in te drinken en liepen daarna naar het stadion. Vlakbij de tribune stond de ME al met tienallen paarden op wacht voor als er iets zou gebeuren. We liepen rustig tussen de paarden door, en voordat we de tribune op wilden ging het helemaal los tussen de harde keren. Toen ben ik even aan de kant gegaan toen die paarden in galop langs kwam om de boel uit elkaar te slaan.
Mietje!

Bovenaan