Wat een onzin. Het gaat veel vaker goed dan mis. Sterker nog, het gaat bijna nooit mis. De overheid en driehoek heeft gewoon een tering hekel aan voetbalsupporters en doen er alles aan dat KAPOT te maken!!!Het probleem is dat het ook wel eens wél misgaat.
Wat een onzin. Het gaat veel vaker goed dan mis. Sterker nog, het gaat bijna nooit mis. De overheid en driehoek heeft gewoon een tering hekel aan voetbalsupporters en doen er alles aan dat KAPOT te maken!!!
Plop!Rustig, doe eens plop!
Dat is ook zo.Het probleem is dat het ook wel eens wél misgaat.
De enige keer dat ik een stapje opzij heb gedaan was voorafgaand bij de wedstrijd FC Twente - Ajax.Zeker. Ik praat ook niks goed. Ik snap alleen best wel dat mensen even opzij gaan als er voetbalsupporters langskomen.
Ik zag ook weer een heel fraai staaltje mismanagement vanavond. Supporters van Rijnsburg moesten wachten tot die van Roda uit het vak waren. Ik zat in het thuisvak moest dus ook even wachten. We werden tegengehouden door een paar stewards en agenten. Dertig meter verderop was de uitgang van het uitvakje.Zeker. Ik praat ook niks goed. Ik snap alleen best wel dat mensen even opzij gaan als er voetbalsupporters langskomen.
Vond het zelf iets minder leuk.Leuk dat Ricardo van Rhijn scoorde bij AFC! Eentje uit het rijtje zelfopgeleide rechtsbacks wat er opmerkelijk veel zijn bij Ajax.Wist oprecht niet dat hij nog voetbalde.
Je hebt echt geen idee hoe de situatie daar was...Zolang er figuren zijn, en elke club heeft er minstens tien, die niet voor het voetbal meegaan, maar voor de randzaken, is het gewoon niet mogelijk om maar vrij vervoer toe te staan.
Joost kan wel zeggen dat 'iedereen rustig was doorgelopen', maar dat is wishful thinking. En als het dan mis gaat in een gemengde groep, is de gewone supporter de lul, of door klappen krijgen in een vechtpartij, of door politie ingrijpen.
Zaterdag is Fortuna - Heerenveen, daar is nul rivaliteit tussen voor zo ver ik weet, maar ik weet ook dat een ex-teamgenoot bij het darten standaard de supportersbussen van de tegenstander gaan opwachten. En niet om bloemen uit te delen. En hij is niet alleen.
Dat je dat soort figuren eens aanpakt. Geef ze een echte meldplicht ofzo, bij uitwedstrijden vooral.
Mietje!De enige keer dat ik een stapje opzij heb gedaan was voorafgaand bij de wedstrijd FC Twente - Ajax.
We zaten in de kantine bij vlakbij het Diekman ( ondanks het sterke drank verbod kregen de liefhebber stiekem toch een baco ) om een beetje in te drinken en liepen daarna naar het stadion. Vlakbij de tribune stond de ME al met tienallen paarden op wacht voor als er iets zou gebeuren. We liepen rustig tussen de paarden door, en voordat we de tribune op wilden ging het helemaal los tussen de harde keren. Toen ben ik even aan de kant gegaan toen die paarden in galop langs kwam om de boel uit elkaar te slaan.