KNVB Beker 2024-2025

Joost

Well-known member
Zou de Tweede Divisie onderhand net zo sterk zijn als de Eerste Divisie?
Dat mag ik hopen, salarisbudgetten van top Tweede Divisie zijn minstens middenmoot Eerste Divisie.

We hebben veel de bal, creeeren helemaal niets en Rijnsburgse Boys is wel doelgericht.

erka

Well-known member
Nee, een losse wedstrijd is niet te vergelijken met een volledige competitie.

Nee, maar de Tweede Divisie ploegen winnen wel erg vaak (en makkelijk) in de beker de laatste jaren. En niet maar één ploeg maar meerdere. Dat kan niet los gezien worden van de invoering van de Tweede Divisie wat mij betreft.

Gaan een beetje de kant van Frankrijk op in de beker. De absolute top komt meestal wel ver maar vanaf rechterrijtje Eredivisie kan iedereen van een lagere ploeg verliezen. Was een tijdlang ook in Duitsland en Engeland zo, maar de laatste jaren weer minder.

gevegt

Well-known member
Nee, maar de Tweede Divisie ploegen winnen wel erg vaak (en makkelijk) in de beker de laatste jaren. En niet maar één ploeg maar meerdere. Dat kan niet los gezien worden van de invoering van de Tweede Divisie wat mij betreft.

Gaan een beetje de kant van Frankrijk op in de beker. De absolute top komt meestal wel ver maar vanaf rechterrijtje Eredivisie kan iedereen van een lagere ploeg verliezen. Was een tijdlang ook in Duitsland en Engeland zo, maar de laatste jaren weer minder.
Wat dat betreft heeft het dus niets te maken dat wij geen piramide hebben?

JMD

Well-known member
Tegen de Uien...

Gaat goed met de Bollenstreek deze dagen: Noordwijk gisteren, Quick Boys en Rijnsburgse Boys vanavond. (oke, vergeten we even Rijnvogels dat gistreren met 0-7 onderuit ging, maar goed, dat is 3e divisie). Morgen nog Lisse - Utrecht en Spakenburg - Katwijk

Bovenaan