KNVB Beker 2023-2024

JMD

Well-known member
De bewuste VAR-check duurde dus maar 3 seconden... :p

Voor buitenspelsituaties wordt soms minutenlang gekeken of er een teennagel buitenspel staat, maar een eventueel penaltymoment bekijk je maar met 1 camerastandpunt... Iets zegt me dat de VARren in NL de prioriteit niet helemaal in orde hebben, want dit zie je wel vaker... Nijhuis die van de week de scheids naar de kant roept en dan later vindt dat het toch geen penalty was... Dat een scheids op het veld foutenm maakt, hoort erbij, zal iedereen accepteren. Maar met 16 camerastandpunten, eeuwige herhalingen enz mag je toch wel een goede beslissing nemen (en dan in ieder geval niet een beslissing waar je 1 dag later van zegt dat het toch niet goed was)

De KNVB deelt soms filmpjes over contact tussen scheids en VAR (natuurlijk alleen van duels waar weinig mis gaat) en het valt me op dat de VAR zich continu met het spel bemoeit. Daar is volgens mij de VAR niet voor. Die zou alleen in mogen grijpen bij rode kaart, penalty, doelpunt en persoonsverwisseling... Inmiddels is hij zo ongeveer een extra scheids. Net als de 4e man, ooit zat die op een bankje, gaf de wissels aan en maande de trainer tot rust, tegenwoordig doet die vrolijk mee...
 

Bernardo

Well-known member
Programma:

Dinsdag:
NEC - ADO Den Haag 20:00
Woensdag
Cambuur - Vitesse 18:45
Feyenoord - AZ 21:00
Donderdag
Groningen - Fortuna Sittard 20:00
 

Bernardo

Well-known member
Eindelijk weer een keer wedstrijdspanning om naar het stadion te gaan. Alles of niets wedstrijden zijn het mooiste wat er is.
 

zwammy

Well-known member
Man man man. Zit er eindelijk maar 1 echt moeilijke tegenstander in de kwartfinale en dan heeft NAC maar weer een keer een opbouwjaar 🤐

HUP cambuur, NEC, Groningen of Sittard
 

Abubakari

Well-known member
Cambuur wint vrijwel nooit van Vitesse, maar dit is wel het zwakste Vitesse waar Cambuur de laatste 30 jaar tegen heeft gespeeld, dus wie weet.
Overigens ook aanwezig straks. En morgen naar Groningen-Fortuna. Mooi bekerweekje, hopelijk ook qua resultaat.
 

erka

Well-known member
Ik zie Cambuur wel winnen en Groningen ook wel. En Feyenoord ook. Maar ik zie Cambuur en Groningen niet van NEC winnen laat staan van Feyenoord.
 

erka

Well-known member
En net als ik dit typ 1-0 Cambuur!

Hopelijk blijft het Cambuurvolk zich gedragen want de sfeer is echt geweldig.
 
Bovenaan