KNVB Beker 2023-2024

JMD

Well-known member

Dus geloot door iemand van Groen Wit. Die zijn eigen club vervolgens als laatste uit de bokaal haalde... :)
 

De Groene Scout

Well-known member
Was nog even puzzelen met het tijdstip en ik heb eigenlijk geen idee waarom het 17.00 uur is geworden, maar aanstaande zaterdag gaat het 'feest' weer beginnen:

HSC'21 - Harkemase Boys om 17.00 uur dus. Gratis entree en de grote braadpan gaat aan zodat alle Noord Oosters onder ons niet zitten met het eten. Dat kan dus gewoon bij HSC'21.
 

de waan

Well-known member
Was nog even puzzelen met het tijdstip en ik heb eigenlijk geen idee waarom het 17.00 uur is geworden, maar aanstaande zaterdag gaat het 'feest' weer beginnen:

HSC'21 - Harkemase Boys om 17.00 uur dus. Gratis entree en de grote braadpan gaat aan zodat alle Noord Oosters onder ons niet zitten met het eten. Dat kan dus gewoon bij HSC'21.

17.00 is volgens mij de 'basistijd' die de KNVB vaststelt. Schijnbaar geen aanleiding om het tijdstip aan te passen.
 

De Groene Scout

Well-known member
De eerste duels zijn al ruim onderweg en vooralsnog geen echte verrassingen.
Bon Boys speelde een prima 1e helft met kansen op de voorsprong, maar gaat toch met 1-0 achterstand de 2e helft in.
 

De Groene Scout

Well-known member
Bon Boys sleept er een verlenging uit bij SJC.
Het ambitieuze SteDoCo is inmiddels uitgeschakeld door HSV Hoek.
Fregge is bijna door na een 5-1 tussenstand.
Ik ga naar het Scholtenhagen; tot later.
 

Abubakari

Well-known member
HSC’21 geeft in de dying seconds van de blessuretijd een 1-0 voorsprong weg, Harkemase Boys scoort 1-1 in de 97’ minuut. Verlengen in Haaksbergen.
 

Abubakari

Well-known member
Spektakel en dramatiek.

HSC'21 komt in de 1' minuut van de verlenging op 2-1, 4 minuten later 2-2. Daarna komt HSC'21 op 3-2. Weer gaat het in de dying seconds mis voor HSC21, 120' 3-3 en 122' 3-4.
 

JMD

Well-known member
Wanneer is de loting van de 2e voorronde?

Beide Bollenclubs (SJC en VVSB) maakten er een spektakel van, SJC won in de verlenging pas van Bon Boys. VVSB had een strafschoppenserie nodig om zich van regiogenoot Rijnvogels te ontdoen, nadat het 3-3 was na 120 minuten voetbal
 

de waan

Well-known member
Ik besloot weer eens een wedstrijd van mijn club te bezoeken en wat er gebeurde zal je niet verbazen. 😭

(De 3-3 was ook nog eens een gigantische blunder van de keeper, normaal gesproken zo betrouwbaar als de Bank van Zwitserland.)
 

De Groene Scout

Well-known member
Nachtje geslapen, maar het blijft zuur en lastig te accepteren dat het dit keer weer niet gelukt is.
Van beide kanten geen sterke wedstrijd die eigenlijk ook geen winnaar verdiende. HSC was met name op het middenveld erg zoekende nu het enige tijd de beste middenvelder Jules Stokkers moet missen. Gisteren mocht Roep het daar proberen, maar dat blijkt toch meer een vleugelspeler van middenvelder en de afstemming met Uguz was daardoor niet altijd goed.
Voorin kwam er te weinig dreiging van de zijkanten en daardoor dus weinig kansen gecreëerd. Harkemase Boys werd vooral gevaarlijk via corners en verre inworpen en won met name op het middenveld vaker de 2e bal.
Op het moment dat je denkt dat het eindelijk weer eens gaat lukken valt in minuut 97 dan toch nog de 1-1 en wordt er direct afgefloten. Veel irritatie bij HSC'ers over de hoeveelheid extra tijd en dat leverde nog 3 gele prenten op voor de staf. Veel was op die extra tijd niet af te dingen, was immers 7x gewisseld en Mika heeft lang op de grond gelegen met een blessure en HSC'21 rekte ook nog enkele keren opvallend veel tijd.
Verlengen dus en direct de 2-1 door de ingevallen Mo. Kort erna echter ook al weer de 2-2; voorin balverlies en niet goed staan in de omschakeling. In de 2e verlenging maakte nieuwkomer Nijhof de 3-2 en leek het weer goed te komen, totdat in de slotminuut Peterman een eenvoedig rolletje volledig verkeerd inschatte en zelf in het doel duwde. 3-3 en een gretig Harkema dat het toch nog 1x probeerde. Een goede voorzet werd knap binnen gekopt en het was over en uit voor HSC'21.

Dus mopperend aan het bier, dat vervolgens overigens wel rijkelijk vloeide. Best een mooi tijdstip volgens velen. Kantine-omzet was goed en de hapjespan deed ook goed zijn werk. Dat is wel voor herhaling vatbaar, maar helaas niet in het bekertoernooi.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Jobbegea doet een HSC'tje tegen UNA. Erger nog: een 3-1 voorsprong in blessuretijd weggeven.
Oei ... Ik ken een ASR die daar gevlagd heeft en zei dat er enkele supporters waren die de arbitrage wilden aanvliegen na afloop. Er waren 0 stewards. Enkel de voorzitter nam het voor ze op. Ben benieuwd naar het verhaal van deze ASR, dat zou hij vanavond geven.

Jubbega staat overigens bekend om z'n niet al te lieve publiek, dus dit verbaast mij niets.
 
Bovenaan