KNVB Beker 2022-2023

JMD

Well-known member
Het is meer dat het oneerlijk is voor de ploegen die dan niet in een Eredivisie stadion spelen. Dat in het ene stadion duidelijk buitenspel nog wel kan worden teruggekeken en geannuleerd en in een ander stadion niet omdat het een amateurclub betreft. Alsof die wedstrijden er minder toe zouden doen.
Maar daar hebben beide clubs dan toch last van? En wat er op Spangen gebeurt heeft toch geen invloed op wat er bij Quick - De Graafschap gebeurt? In een competitie is dat wel zo, dus logisch dat ze dan allemaal VAR moeten hebben of allemaal niet.

In Engeland was van de week bij de FA Cup in de PL-stadions gewoon VAR, Leicester speelde bv bij Gillingham en had geen VAR.
 

JMD

Well-known member
Als ik PSV was zou ik voor rust vaak schieten van afstand met die flinke wind mee...
 

JMD

Well-known member
Oei, dat ziet er slecht uit voor Auassar....

PSV begon sterk, maar de volgende 10 minuten zijn voor Sparta.
 

Pascallovic

Well-known member
Maar daar hebben beide clubs dan toch last van? En wat er op Spangen gebeurt heeft toch geen invloed op wat er bij Quick - De Graafschap gebeurt? In een competitie is dat wel zo, dus logisch dat ze dan allemaal VAR moeten hebben of allemaal niet.

In Engeland was van de week bij de FA Cup in de PL-stadions gewoon VAR, Leicester speelde bv bij Gillingham en had geen VAR.
Het gaat niet om last hebben, het gaat om eerlijkheid. Het is niet eerlijk als je in de wedstrijd zonder VAR wordt uitgeschakeld door een buitenspeldoelpunt die tegelijkertijd in een identieke situatie in een stadion met VAR wel wordt afgekeurd. Waarom zou voor het nemen van een correcte beslissing en een eerlijk verloop van het toernooi de wedstrijd Sparta - PSV belangrijker zijn dan NAC - Eindhoven of van mijn part FC Den Bosch - Ajax?
 

JMD

Well-known member
Het is niet eerlijk als je in de wedstrijd zonder VAR wordt uitgeschakeld door een buitenspeldoelpunt die tegelijkertijd in een identieke situatie in een stadion met VAR wel wordt afgekeurd.
Omdat diezelfde club in een wedstrijd zonder VAR door kan komen door een buitenspeldoelpunt die in een stadion met VAR was afgekeurd...
Dus de voor- en nadelen heffen elkaar voor elke club op.
 

JMD

Well-known member
De passing is van beide kanten echt belabberd... Bij PSV continu, bij Sparta zojuist, als Van Crooij de bal beter wegsteekt krijg je een 1 tegen 1 situatie met Drommel.

Madueke is in de basis zo goed, maar heeft de intelligentie van een dombo, blijft continu maar lopen met de bal... Hij moet toch echt leren afspelen...

En hier Sangare, schiet nou eens verdomme...
 

JMD

Well-known member
En hier Madueke weer, geef verdomme eens eerder voor, je hoeft niet eerst zes man voorbij...
 

Pascallovic

Well-known member
Omdat diezelfde club in een wedstrijd zonder VAR door kan komen door een buitenspeldoelpunt die in een stadion met VAR was afgekeurd...
Dus de voor- en nadelen heffen elkaar voor elke club op.
Ik zeg toch dat het niet gaat om last hebben. Het gaat erom dat je aan de ene wedstrijd een belangrijkere status geeft dan de ander, terwijl elke wedstrijd in een toernooi gelijk moet zijn. Alleen maar omdat NAC geen Eredivisie speelt hebben zij, hun tegenstander en hun arbitrage geen recht geen recht op een VAR en een extra check. Lekker onderscheid maken tussen A en B wedstrijden.
 

stc

Well-known member
De passing is van beide kanten echt belabberd... Bij PSV continu, bij Sparta zojuist, als Van Crooij de bal beter wegsteekt krijg je een 1 tegen 1 situatie met Drommel.

Madueke is in de basis zo goed, maar heeft de intelligentie van een dombo, blijft continu maar lopen met de bal... Hij moet toch echt leren afspelen...

En hier Sangare, schiet nou eens verdomme...
Madueke heeft altijd oogkleppen op. Sangare speelt als een clown

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Het gaat erom dat je aan de ene wedstrijd een belangrijkere status geeft dan de ander, terwijl elke wedstrijd in een toernooi gelijk moet zijn.
Daar denken ze in veel landen inmiddels anders over. En ik geef het hier ook nog 1 of 2 jaar, dan zal precies hetzelfde hier gebeuren.

Overigens was dit in de pilot een paar jaar terug heel gewoon, toen werden er per bekerronde steeds 1 of 2 duels uitgekozen om te VAR-ren...
 

JMD

Well-known member
Madueke heeft altijd oogkleppen op. Sangare speelt als een clown
Ik begreep dat Chelsea Madueke wilde hebben. Nou heeft Madueke zeker potentie, maar Chelsea komt op dit moment echt veel te vroeg. Ziyech komt daar al niet eens aan spelen toe, en die speelt vaak op dezelfde positie als Madueke en Ziyech is echt veel beter/constanter/gevaarlijker...

Dat was bijna 0-2... Olij redt
 

JMD

Well-known member
Potentiële bananenschillen voor De Graafschap (Quick) en ADO Den Haag (Kozakken Boys) lijken geen problemen op te leveren, het is respectievelijk 1-4 en 0-2. FC Eindhoven staat 0-1 voor bij NAC.
 

Pascallovic

Well-known member
Het lukt El Ghazi nog niet om Gapko doen te laten vergeten.
Gaat hem ook nooit lukken. Goede en leuke speler voor de breedte, maar de schoenen van de speler met de meeste betrokkenheid qua goals en assists gaat ie nooit structureel naar behoren vullen.
 

JMD

Well-known member
0-2 vlak voor rust. Madueke stond weer eens vastgelopen, maar zijn schot wordt van richting veranderd...
 
Bovenaan